رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس :

طرح خرید سربازی نباید تبعیض آمیز باشد

طرح پیشنهادی دولت برای خرید خدمت سربازی، همچنان با واکنش های مثبت و منفی زیادی همراه است. در تازه ترین اظهار نظر ،رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تصویب طرح خرید سربازی به طور مشروط ابراز موافقت کرد و گفت: این طرح باید طوری برنامه ریزی شود تا اقشار ضعیف و ناتوان هم بتوانند از آن استفاده کنند.
کد خبر: ۷۴۹۴۵۰
طرح خرید سربازی نباید تبعیض آمیز باشد

جام جم سرا: الهیارملکشاهی با بیان اینکه به طورقطع بخش قابل توجهی ازقشر ضعیف جامعه نمی‌تواند چنین مبلغی را برای خرید سربازی بپردازد تاکید کرد: باید حتما در انجام این طرح یک راهکاری تعبیه شود تا افراد مولد (کشاورزان، کارگران) تحت پوشش نهادهای حمایتی با مبالغ پایین‌تر بتوانند از این طرح استفاده کنند.

وی ادامه داد: اگر به صورت کلی این طرح تصویب شود تنها یک عده خاص می‌توانند از آن استفاده کنند واین موضوع موجب تبعیض بین افراد خواهد شد.

ملکشاهی خاطرنشان کرد: قوانینی که تصویب می‌شود هیچگاه به گذشته تعمیم پیدا نمی‌کند و این امکان وجود دارد که افرادی که تا الان به سربازی رفته‌اند احساس کنند حقی از آن‌ها ضایع شده است.

وی اضافه کرد: تصویب این طرح موجب نمی‌شود که افرادی به امید آنکه در آینده قانونی برایشان تصویب خواهد شد به سربازی نروند. چراکه این طرح در زمان صلح عملی است و اگر به وجود این افراد در آینده نیاز باشد از آن‌ها دعوت خواهد شد تا کار نظامی انجام دهند.(شفاآنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۳
سلیمی مقدم
United Kingdom
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۰
۰
ما كه مشمول غایب بودیم و 10 سال تو كشور خودمون حق نفس كشیدن نداشتم ، دیگه از زیر سنگ هم كه شده هر چقدر پول لازم باشه تهیه می كنیم و میپردازیم . من خودم دیگه طاقت ادامه این زندگی كابوس وار رو ندارم. از طرفی به هیچ عنوان امكان سربازی كردن برام فراهم نیست. 10 سال پیش هم نمیتونستم به خاطر مشكلات برم خدمت الان كه تازه مشكلاتم بیشتر هم شده. نمیدونم حالا كه قراره مشكل سربازی من حل بشه ، آیا با 35 سال سن میتونم تو زندگیم به پیشرفتی برسم یا نه ملی امیدوارم مشكل همه افرادی كه مثل من تو این سن بالا به خاطر نداشتن كارت پایان خدمت به اندازه 20 سال از زندگی عقب افتاده اند دیگه بیشتر از این ادامه پیدا نكنه. امیدوارم مجلس محترم این لایحه رو هر چه زودتر تصویب كنه و برگ زرین دیگری بر كارنامه خودش اضافه كنه. با تشكر.
یك ایرانی
United Arab Emirates
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
برگ زرینو خوب اومدی
فریده
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
سلام تورو خدا این قانون رو هر چه زودتر تصویب كنید تا جوونها بتونن به زندگیشون برسن دو سال واقعا یك عمره
و چون كار تخصصی به جوونها در سربازی محول نمیشه عملا از رشته تحصیلی شون منفك میشن به امید روزی
كه سربازی تو مملكت حرفه ای بشه تا بازدهی بالاتر بره.
سرباز
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۰
۰
باید به زور فرستادشون سربازی كسایی كه رفتن آدم نبودن؟ مولد نبودن؟یعنی چی؟به جای تنبیه كردن كار بد، كار خوب رو زیر سئوال می برن.ده سال واسه چی غیبت كردن؟باید مثل بقیه دو سال برن سربازی، حتی اگر سنشون بالاست. این كار بی عدالتی محضه.
حسین شهریارزاده
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۰
۰
بنده موقعی كه رفتم سربازی پدرم در اثر سانحه به چشمانش اسید پاشیده شده بود اما سربازی رو رفتم و بهانه نیاوردم
اینا همش بهونه هست اگه چنین طرحی تصویب بشه اولا حق امثال بنده كه رفتیم سربازی ضایع میشه دوما در این اوضاع كه تعداد جوانان رو به كاهش هست و به طبع سرباز كمتر میشه اكثر جوانان از سربازی رفتن سرد می شوند زیرا مطمئن می شوند كه در كشور ما بالاخره روزی با قانونی خاص میتونند معاف شوند
اگه این قانون تصویب بشه بنده در آینده به هیچ عنوان اجازه نخاهم داد پسرم به سربازی بره چون میدونم سربازی رفتن تلف كردن عمر هست(این حرفها رو بدون تعصب زدم چون بنده سربازی رفتم و تاثیری برای من نداره)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۰
۰
این بی عدالتی محض ...به تصویب خواهد رسید تا هم بودجه كه الان با كاهش قیمت نفت كم شده، جبران بشه،
و هم كسایی كه اونروزا به ما میگفتند نمیخواد بری چون یروز خریدش ازاد میشه،،،،
الان به ریش من و امثال من كه رفتیم
بخندند. شاید اسمش یه عقده اجتماعی بشه. اینا خوب نیست طبعات داره
مسئول محترم .
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
۰
۰
آن كسی كه مخالف این طرح میباشد منافقی بیش نیست
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
۰
۰
آقایی كه خودت رو بسیجی معرفی میكنی، اگه كسی با این طرح مخالفت میكنه بر حسب سلیقه و نظر خودشه، شما هم نظر خودتو داری....
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
۰
۰
پس تكلیف اون افرادی كه مثل ما 10 سال تو دانشگاه و حوزه درس خوندیم كه به مملكتمون خدمت كنیم چی میشه؟ یعنی ما كه به صورت قانونی به سربازی نرفتیم از كسی بصورت غیر قانونی سربازی نرفتیم پایین تریم؟؟؟؟؟
نمیگم بالاتریم ولی پایین تر كه نیستیم!!!! (البته فقط از نگاه مشمول طرح بودن و الا خدا می داند كه چه كسی بالاتر است و چه كسی پایین تر)
farid
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
۰
۰
جالب این جاست كه سردار كمالی میگه (افراد بالای 28 سال كارایی لازم برای خدمت را ندارند) اما این قانون شامل اون كسایی كه بالای 28 دارند ولی معافیت تحصیلی داشتند نمیشه؟
یه بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
۰
۰
سلام به خدا خانواده كسانی كه كارت پایان خدمت ندارن همش تو عذابن ولی با ای قیمت بالا خیلی ها نمیتونن
محسن
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
۰
۰
من موافق اینم طرحم ولی با این روش كه می خواهن اجرا كن واقعا تبعیض امیز با این طرح فقط پول دار میتون راحت سربازی بخرن هیچ طرح برای كسانی كم در امد بتون بخرن سربازی وجود نداره این میشه تبعیض كه فقط می خواهن بودجه اش تامین كن برای اونها نتونستن خرید سربازی برای كم درامد براشون مهم نیست
حسن
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
۰
۰
همش تبعیضه یك ترفنده كه فوتبالیستا برن كارت رو بگیرن و آخر سال هم قانون روبر دارن (چون یك سالست)
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها