سازمان پزشکی قانونی کشور:

منوکسید کربن ۳۳۷ نفر را کشت

43 شهروند تهرانی در اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن طی هفت ماه جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۷۴۹۰۹۸
گاز ، 43 تهرانی را خفه کرد

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تعداد فوت ناشی از گاز مونوکسید کربن 42 نفر اعلام شده بود، 2.4 درصد افزایش یافته است.

33 نفر از کل فوت شدگان به دلیل مسمومیت با گاز منواکسید کربن تا پایان مهر ماه امسال، مرد و 10 نفر زن بوده اند.

مونوکسیدکربن گازی است سمی که از احتراق ناقص کربن به وجود می آید و رنگ و بوی خاصی ندارد و به همین دلیل آن را قاتل خاموش می نامند.

وقتی این گاز وارد سیستم تنفسی شخصی شود بلافاصله با گلبول های قرمز شخص وارد واکنش شده و باعث می شود تا اکسیژن کمتری به اعضای بدن برسد که اولین عوارض این مساله در ابتدا سوزش چشمها و پس از سپری شدن زمانی بین 1 تا 2 ساعت بسته به غلظت گاز کربن مونواکسید موجود در مکان فرد احساس خواب آلودگی و احساس خستگی مفرط می کند. در این حالت اعضای بدن گِزگِز کرده و اگر بدن شخص حساس باشد دچار خونریزی بینی می شود.

افرادی که در یک فضای سربسته در معرض استنشاق این گاز قرار می گیرند ابتدا احساس کرختی و خواب آلودگی می کنند و در صورتی که هرچه سریع تر مکان را ترک نکنند و یا هوای تازه تنفس نکنند دچار بیهوشی و در نهایت خفگی می شوند.

استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندار و یا عدم نصب صحیح این وسایل و همچنین استفاده از وسایل گازسوز بدون دودکش و یا نصب دودکش ها به صورت غیراستاندارد از عوامل اصلی بروز مسمومیت با گاز منواکسید کربن می باشد.

همچنین در مواردی مشاهده می شود که افراد برای گرم کردن فضای منزل و یا محل کار خود از وسایلی همچون اجاق گاز استفاده می کنند که این وسایل نیز به ویژه در فضاهای کوچک و فاقد تهویه مناسب از عوامل ایجاد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها