دادگاهی در بریتانیا با صدور حکمی استثنائی، گران‌ترین طلاق در تاریخ قضایی این کشور را برای شوهری که از همسرش جدا شده بود ثبت کرد.
کد خبر: ۷۴۹۰۶۵
گران‌ترین جدایی در بریتانیا: طلاقی که 337 میلیون پوند آب خورد

جام جم سرا: این دادگاه به کریس هوهن، سرمایه‌گذار بریتانیایی، دستور داد به همسر پیشین خود ۳۳۷ میلیون پوند از سرمایه مشترکشان بپردازد.

به گزارش بخش فارسی العربیه، «هوهن» شهروند ۴۸ ساله بریتانیایی و «جامیی کوپر» همسر ۴۹ ساله سابق آمریکایی وی پس از آنکه در تسویه حساب طلاق به توافق نرسیدند، پرونده را به دادگاه ارجاع دادند. دادگاه هم حکم داد که ۳۸ درصد سرمایه مشترک این سرمایه‌گذار به همسر سابقش پرداخته شود. سرمایه کل این زوج جمعا حدود یک میلیارد پوند بریتانیایی است.

این زوج به عنوان یک زوج خیر و سخاوتمند شناخته می‌شدند که بخشی از در آمدهای خود را به کودکان کشورهای در حال توسعه اهدا می‌کردند. آن‌ها ۱۵ سال با هم زندگی کرده بودند. خانم کوپر در صدد است علیه حکم دادگاه فرجام خواهی کند چون او خواهان نیمی از این سرمایه مشترک بود. «هوهن» آماده بود پیش از آنکه پرونده به دادگاه برود، یک چهارم سرمایه را به همسر سابق خود تقدیم کند اما او نپذیرفت و خواهان نصف سرمایه بود. با این حال، دادگاه حکم داد که ۳۸درصد سرمایه به زن تعلق گیرد.

وکلای همسر سابق این سرمایه گذار در حال ارزیابی شکایت از این حکم دادگاه هستند. آن‌ها معتقدند که ۳۳۷ میلیون پوند کم است. «جنیفر روبرتس» قاضی این پرونده، آقای هوهن را یک نابغه بازار مالی و مغز پشت سر این سرمایه معرفی کرده. هوهن در سال ۲۰۰۳ یک صندوق سرمایه گذاری به نام «صندوق سرمایه گذاری کودکان» پایه گذاری کرد که بخشی از درآمدهای آن را برای رسیدگی به کودکان کشورهای در حال توسعه و فقیر اهدا می‌کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها