درهای سینماهای علی آباد در انتظار کلید دولت

هنر هفتم خاک می خورد + عکس

مردم شهرستان علی آبادکتول در حالی طی هفته های گذشته دو فیلم پر فروش کشور را در آمفی تئاتر اداره ارشاد این شهر تماشا کردند که درهای دو سینما قدیمی این شهر سالها به روی آنها بسته شده است.
کد خبر: ۷۴۸۹۹۳
هنر هفتم خاک می خورد + عکس

از روز چهارم آذر ماه سال جاری، در حالی اکران دو فیلم پرفروش «شیار143» و «شهرموش ها 2» در علی آبادکتول آغاز شده که این شهرستان از چند سال پیش با وجود داشتن دو سینما، اکران فیلم ها را به صندوقچه خاطرات سپرده بود.

سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان علی آبادکتول این روزها میزبان همه آدم هایی است که یا تماشای فیلم در سینما با برهه ای از خاطرات گذشته شان گره خورده و یا نسل جدیدی که اگر اکران فیلم در این فضا برایشان رقم نمی خورد، شاید هیچگاه حس دیدن فیلم در سینما را تجربه نمی کردند.

علی آبادکتول روزگاری دارای 2 سینما به نام های «قدس» و «میهن» بوده ولی اکنون به دلایل خاص تعطیل شده اند.

حال با توجه به استقبال بی نظیر مردم شهرستان از فیلم های «شیار 143» و «شهرموش های 2«، بنظر می رسد این شهر هنوز سینما را فراموش نکرده و لازم است مسئولین ذیربط در خصوص ساخت مجتمع فرهنگی سینمایی و یا تجهیز سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کنند و البته ضروریست در صورت این اتفاق خوب، برنامه ریزی های دقیقی نیز روی انتخاب فیلم ها برای اکران صورت پذیرد تا علاوه بر تامین بخشی از اوقات فراغت مردم، فرهنگ فاخر ایرانی و اسلامی نیز ترویج شود.

کاربری دو سینما علی آبادکتول همچنان فرهنگی است

حسن دیلم، رییس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی علی آبادکتول گفت: کاربری دو ساختمان سینما علی آباد که مخروبه شده اند، تغییر نکرده است.

وی با بیان این که کاربری دو سینما علی آبادکتول همچنان فرهنگی است و حتما بدین صورت فعال خواهند شد، افزود: استقبال بی نظیر کودکان و نوجوانان و سایر مردم علی آبادکتول نشان می دهد که جای سینما در این شهر خالی است.

دیلم گفت: پیگیر فعال شدن یکی از سینما در علی آبادکتول هستیم زیرا این امر در این زمانه که تهاجمات فرهنگی بیداد کرده است ضرورت دارد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد علی آباد کتول همچنین افزود: برای فعال کردن سینماها در این شهرستان، همکاری همه دستگاه ها نیاز است.

مسئولان فرهنگی نسبت به سینماهای علی آبادکتول بی تفاوت بودند

صادق سالاری، مشاور فرماندار علی آباد کتول در امور جوانان نیز گفت: طی روزهای گذشته، اکران دو فیلم پر فروش کشور در شهری که سینما ندارد، نشان داد استقبال مردم و تمایل آن ها همچنان به تماشای فیلم در سینما زیاد است و مردم انتظار دارند تدابیر خاصی برای راه اندازی این سینماها در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر این که وظیفه متولیان فرهنگی هم همین است که مردم انتظار دارند، افزود: نزدیک به 20 سال است که دو سینما در علی آبادکتول غیرفعال و تعطیل شده اند و گذشت این زمان طولانی نشان دهنده کوتاهی مسئولان فرهنگی طی این سال ها است.

سالاری گفت: امیدوارم که دیگر اجازه ندهند نوجوانان و جوانان علی آبادکتول اینگونه مظلومیت فرهنگی داشته باشند.

مشاور جوان فرماندار علی آبادکتول گفت: جوانان زیادی در شهرستان علی آبادکتول آرزوی بازشدن سینما را دارند و داشتند اما تا کنون انگار گوش شنوایی نبوده که این مشکل را بشنود.

شورای شهر آمادگی همکاری برای فعال کردن سینما را دارد

غلام رضا حاتمی، عضو شورای شهر علی آبادکتول نیز گفت: از ابتدای ورود به شورا از سینما بازدیدی داشتیم تا بتوانیم آنرا روزی فعال کرده و تحویل جوانان دهیم.

وی یادآورشد: شورای شهر علی آبادکتول آمادگی هرگونه همکاری و کمک برای راه اندازی سینما در علی آبادکتول را دارد.

عضو شورای شهر علی آبادکتول افزود: با این همه صفحات مجازی که این روزها همانند باران بر سر جوانان می بارد چگونه به خود اجازه بدیم که شهری مانند علی آبادکتول که سومین شهر بزرگ استان است، سینما نداشته باشد.

حسن صداقت، مسول کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهرعلی آبادکتول هم با اشاره به جایگاه سینما در جامعه امروز و نقش آن در پرکردن اوقات فراغت خانواده ها، گفت: عصر الکترونیک گر چه عصر و دوره ماشین و حتی گوشه گیری است اما هر انسان تا اندازه ای می تواند منزوی و از جامعه بدور باشد و بالاخره نیاز به جامعه اطراف خود برای ایجاد ارتباط و گذران اوقات فراغت دارد تا بتواند از تنهایی بدر آید و خانواده را نیز تنوع بخشد.

وی افزود: سینما بهترین مکان برای گذران اوقات فراغت است زیرا در آنجا نشانه های هنرمندان به نمایش گذاشته می شود.

صداقت گفت: شهر علی آبادکتول به دلیل وجود تنوع اقوام و مردمان متعدد، نیازمند یک سینما ست تا بتواند مردم را در کنار هم قرار دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر علی آبادکتول تاکید کرد: علی آبادکتول هم دارای فرهنگ غنی است و هم سابقه درخشانی در سینما دارد و لازم است سینما راه اندازی شده تا نوجوانان و جوانان را از چند راهی ها نجات دهد.

بسته بودن مکان های فرهنگی ظاهر خوبی ندارد

شهردار علی آبادکتول نیز گفت: علی آبادکتول به عنوان سومین شهر گلستان است ولی سینما ندارد، این در حالی است که شهرهای کوچکتر از آن دارای سینما هستند.

مجتبی شریعتی افزود: همه متولیان فرهنگی باید دست بدست هم داده تا بتوانیم سینماهای علی آبادکتول را راه اندازی کنیم.

شریعتی گفت: بستن مکان فرهنگی مثل سینما صورت و ظاهر مطلوبی ندارد زیرا افراد زیادی برای راه افتادن سینما به شهرداری مرجعه می کنند که می بایست به ارشاد مراجعه کنند.

رحمت الله نوروزی، نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی نیز به مضرات نبود سینما در یک شهر اشاره کرد و گفت: هر وقت مردم از چهار دیواری خانه خود خسته شوند، برای تفریح و گذران اوقات فراغت شان به اولین مکانی که مراجعه کنند مراکز فرهنگی است.

وی افزود: بعنوان یک نماینده و خادم مردم از سینما در این شهرستان بارها دفاع کرده و خواهان ایجاد و یا احیای سینماهای قبلی هستم.

نبود سینما زمینه سوء استفاده های فرهنگی را فراهم می کند

نوروزی گفت: دستگاه های متولی باید سریعتر اقدام کنند تا سینما، این مکان گمشده نوجوانان و جوانان احیا شود، ضرورت بحث سینما یکی از مهمترین مقولات در جامعه امروز است زیرا که بخش فعال فرهنگی جامعه به این مکان گرایش دارند و غیرخودی ها از این خلا اماکن فرهنگی سو استفاده می کنند.

وی همچنین به ضرورت توجه به اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: اگر امروز جوانان را رها کنیم و اماکن فرهنگی کافی برای بهره مندی آنان نداشته باشیم نباید انتظار داشته باشیم که جوانان ما را پیروی کنند.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی افزود: من در مجلس برای راه اندازی سینما هر اقدامی لازم باشد انجام می دهم.

احمد تجری مفرد، فرماندار علی آبادکتول هم در این رابطه گفت: برای راه اندازی سینما در علی آبادکتول رایزنی هایی انجام شده است، سینما ابزار مهم کنترل اجتماعی برای افراد آن جامعه است تا بتوانند هم هنرهای خود را عرضه کنند و هم عامل کنترلی برای جامعه باشند.

وی به فعالیت صفحات مجازی برای انحراف جوانان اشاره کرد و افزود: بیش از دو هزار شبکه ماهواره ای با سایر صفحات مجازی در جهان فعال هستند که همه افراد ساکن در زمین می توانند آنها را دریافت کنند حال ببینیم در این گردونه ای سنگین می توان از انحراف نسل نو جلوگیری کرد یا آنها را در دامن دشمن رها می کنیم.

فرماندار علی آباد کتول افزود: حتما باید با تمهیدات لازم و کمک ها برای راه اندازی سینماها در علی آباد کتول تلاش کرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها