گزارشی از پشت صحنه یک سریال در حال پخش

مکاشفه‌ای در عشق و زندگی در «زمستان گرم»

پخش سریال تلویزیونی «زمستان گرم» به کارگردانی رسول صانعی و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان از امشب ساعت 23 از شبکه تهران آغاز می‌شود که نقش اصلی آن را امیرمحمد زند بازی می‌کند. تکرار این سریال هم فردای آن روز ساعت 19 از این شبکه پخش می‌شود.
کد خبر: ۷۴۸۸۸۶
«زمستان گرم» از امشب در شبکه تهران

در این سریال امیرمحمد زند نقش مهندس احمد، مریم کاویانی نقش عطیه خواهر احمد، عمار تفتی و مهدی صباحی نقش شرکای احمد، نیلوفر شهیدی نقش آرزو همسر احمد، صدرالدین حجازی نقش دایی احمد، شهرزاد کمال زاده نقش منشی شرکت و علی ثانی‌فر هم نقش بازپرس را بازی می‌کنند. اکبر تحویلیان، تهیه‌کننده سریال زمستان گرم درباره این اثر به جام‌جم گفت: قسمت اول این سریال با اتفاقات شرکت مهندس احمد آغاز می‌شود و بینندگان در این قسمت با شخصیت‌های احمد، آرزو و شریک احمد آشنا خواهند شد.

وی هدف از ساخت این سریال را پاسخ دادن به شبهات دینی مردم ذکر کرد و افزود: ما در این سریال به مردم نشان می‌دهیم که به مسائلی همچون عبادت و توسل نباید داد و ستدی نگاه کرد، بلکه عبادت کردن یک فریضه الهی است.

تحویلیان عنوان کرد: ما با ساخت آثار نمایشی مناسب می‌توانیم غیرمستقیم به مفاهیم دینی بپردازیم تا مخاطب علاوه بر تماشای سریال که برایش سرگرم‌کننده است، با این مفاهیم هم بیشتر آشنا شده و این مفاهیم ملکه ذهنش شود. در واقع ما به عنوان سازنده آثار نمایشی موظف هستیم پیام‌های اخلاقی و دینی را به مخاطبان منتقل کنیم. در سریال زمستان گرم هم تلاش کرده‌ایم پاسخگوی شبهات دینی مردم باشیم.

این تهیه‌کننده درباره انتخاب رسول صانعی به عنوان کارگردان سریال زمستان گرم گفت: با توجه به این‌که این سریال موضوع دینی و مذهبی دارد، در مرحله اول باید ساخت آن را به کارگردانی می‌سپردیم که خودش نیز اعتقادات مذهبی داشته باشد تا بتواند با درک این موضوع سریال را کارگردانی کند و از سوی دیگر معتقدم باید به جوانان میدان داد تا آنها بتوانند توانمندی‌هایشان را نشان بدهند. بنابراین رسول صانعی بهترین گزینه بود. به نظر من وقتی کارگردان خودش با موضوع سریال همذات‌پنداری کند و برایش قابل هضم باشد، بهتر می‌تواند پیام سریال را به مخاطب منتقل کند.

رسول صانعی، محسن رحمانی و سعید ریاحی‌فر نویسندگان این سریال هستند که فیلمنامه آن را بر اساس طرحی از اکبر تحویلیان نوشته‌اند.

این سریال در ده قسمت 40 دقیقه‌ای تولید شده است و مخاطب در هر قسمت با اتفاقات مختلفی روبه رو می‌شود. داستان این سریال درباره مهندس جوانی است که در کودکی مادرش را از دست داده و چون تصورش این است که توسلات دینی خانواده اش در شفای مادر تاثیری نداشته، تعلقات دینی و مذهبی‌اش رنگ می‌بازد، اما با اتفاقاتی که برای او و همسرش می‌افتد، دوباره به امام حسین (ع) متوسل می‌شود و....

کارگردان این سریال درباره انتخاب بازیگران توضیح داد: بدون تردید هر کارگردانی با توجه به فیلمنامه‌ای که در دست دارد و متناسب با نقش‌ها، بازیگران را انتخاب می‌کند. بنابراین با همراهی تهیه‌کننده تلاش کردیم تا بازیگرانی انتخاب کنیم که با نقش‌ها همخوانی داشته باشند.

برخی از عوامل سازنده این سریال عبارتند از: مدیر تصویربرداری احمد گودرزی، صدابردار رضا کنشلو، طراح گریم حسین اردستانی، طراح صحنه و لباس محمد صادقی، دستیار اول کارگردان محمد بکایی، برنامه‌ریز احمد صانعی، تدوین حامد رضی، عکاس پیام نصیری‌خرم و آهنگساز بهنود یخچالی. (جام‌جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
۰
۰
سلام من فیلم زمستان گرم رو خیلی دوست دارم اگه میشه دوباره پخشش كنید

نیازمندی ها