گونه‌شناسی کتاب‌های سینمایی

قلم، کاغذ، حرکت

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور ضمن اعلام این خبر که سینما و تئاتر سال تحصیلی آینده وارد کتاب‌های درسی پایه نهم می‌شود، اظهار کرد: ارائه آموزش‌هایی با عنوان تربیت‌آوایی، فونتیک‌ها و ضرباهنگ‌ها نیز مدنظر قرار دارد.
کد خبر: ۷۴۸۸۶۵
سینما و تئاتر وارد کتاب‌های درسی پایه نهم می‌شود

حجت‌الاسلام محی الدین بهرام‌محمدیان در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: امسال پایه هفتم دارای کتاب فرهنگ و هنر است که هنرهای تجسمی، خوشنویسی، هنر موسیقایی و هنرهای نمایشی را آموزش می‌دهد و در کتاب‌های درسی سال آینده توجه بیشتری به این مبحث‌ها خواهد شد.

وی با بیان این‌که در سال تحصیلی جاری 946 عنوان کتاب درسی، 125 عنوان کتاب راهنمای معلم، 15 عنوان روش تدریس و 90 عنوان کتاب درسی همراه با لوح فشرده آماده و در مدارس توزیع شد، اظهار کرد: کتاب‌های درسی منطبق با برنامه ملی درسی تغییر یافته‌اند و تغییر کتاب‌ها برای دیگر پایه‌ها در سال‌های آینده ادامه دارد. در واقع هر سال کتاب‌های درسی دو پایه مورد بازنگری قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول عنوان کرد: به عنوان مثال تقویت هویت دینی و انقلابی، ارائه و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس، برخی خاطرات رزمندگان و فرماندهان جنگ و عنوان میراث دفاع مقدس با نثر ادبی وارد کتاب‌های درسی چاپ‌های چهارم و پنجم ابتدایی شد.

محمدیان با بیان این‌که در کتاب مطالعات اجتماعی زیست‌شهروندی، حقوق شهروندی و قانون اساسی را وارد کردیم، عنوان کرد: البته حقوق دانش‌آموزی در کشور به صورت مستقل و قانون نداریم؛ اما قوانین مربوط به کودکان و نوجوانان وجود داشت که وارد کتاب‌های پایه‌های سوم، چهارم و هفتم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها