پوشش پیاده‌روی به‌ سوی کربلا

رادیو «اربعین» راه‌اندازی می‌شود

مدیر پخش شبکه سه سیما درباره پوشش عزاداری اربعین حسینی و راهپیمایی شیعیان در مسیر کربلا گفت: شبکه سه اولین شبکه داخلی و سومین شبکه‌ای در سراسر دنیاست که پوشش راهپیمایی اربعین را آغاز کرد.
کد خبر: ۷۴۸۶۷۱
ابتکار عمل شبکه سه سیما در پوشش راهپیمایی اربعین

«احسان شیعه» با اشاره به این که اولین بار در سال 91 تیم رسانه‌ای اعزامی از شبکه سه سیما به پوشش راهپیمایی بزرگ و میلیونی شیعیان از نجف تا کربلا مبادرت ورزید، گفت: پیش از سال 91 تنها دو شبکه در کل جهان به پخش تصاویر این راهپیمایی می‌پرداختند که این دو هم متعلق به کشور عراق بودند اما بعد از آن شبکه سه سیما به عنوان اولین شبکه سراسری در داخل و سومین شبکه در کل دنیا این رویداد بزرگ را پوشش داد.

وی افزود: همچنین با توجه به استقبال خوب مردم از این اتفاق که واقعا بیش از حد انتظار ما هم بود، در سال های بعد نیز این اتفاق ادامه پیدا کرد و حجم کار از نظر میزان مسافت همراهی با زائران و تعداد دقایقی که به این موضوع پرداخته می شود، افزایش یافت.

شیعه در پاسخ به این که با توجه به در اختیار بودن ابتکار عمل این پوشش گسترده رسانه‌ای نزد شبکه سه سیما آیا سایر شبکه‌های تلویزیونی نیز از تصاویر ارسالی توسط هیات اعزامی استفاده می‌کنند یا نه، بیان داشت: بله بعضی از شبکه های سراسری از جمله شبکه یک سیما از این تصاویر استفاده می‌کنند. شبکه دو سیما نیز ظاهرا گروهی را خود به عراق اعزام کرده است تا در روزهای پایانی مانده به اربعین همراه با زائران تصاویر راهپیمایی و حضور گسترده مسلمانان را پوشش دهند. همچنین بیش از شبکه های سراسری شبکه‌های استانی نیز در استفاده از تصاویر ارسالی از عراق فعال هستند و گاهی هم آقایان کاظم احمدزاده و میثم آقابیگی مجریان شبکه سه سیما در زمان‌هایی که وقتشان آزادتر است با سایر شبکه‌ها نیز ارتباط گرفته و گزارش‌هایی را ارائه می‌دهند یا این که از تصاویر به صورت جداگانه در سیما استفاده می‌شود.

برنامه «در آستان خورشید» کاری از واحد پخش شبکه سه سیماست که ویژه مناسبت ها، اعیاد و عزاداری های دینی و مذهبی روی آنتن می رود، امسال برای سومین بار و در حجمی وسیع تر راهپیمایی 550 کیلومتری بصره تا کربلای معلی توسط خیل عاشقان و زائران اباعبدالله الحسین (ع) به تهیه کنندگی مهدی زمانی بیدختی و کارگردانی مهرداد طاهری را پوشش می دهد. این برنامه در این ایام در چند نوبت به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش می‌شود. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها