رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد

تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اربعین حسینی(ع)

نماینده سازمان حج و زیارت در عراق خبر داد:

2500 دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران به ایران

نماینده سازمان حج و زیارت در عراق با بیان اینکه ساماندهی اسکان، تغذیه و حمل و نقل هزاران زائر ایرانی در ایام اربعین با جدیت دنبال می شود، گفت: سازمان حج و زیارت دو هزار و 500دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران در نظر گرفته است.
کد خبر: ۷۴۸۴۹۳
2500 دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران به ایران

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی حج، مصطفی قاسمی افزود: همچنین قرار است هزار و 500 دستگاه اتوبوس از ایران به سمت کربلا و نجف حرکت کند تا امر بازگشت زائران به خوبی انجام شود.

وی گفت: ساماندهی و اسکان هزاران زائر ایرانی که با پای پیاده برای درک زیارتی اربعین امام حسین (ع) به کربلای معلی رفته اند، امر دشوار و مشکلی است اما سازمان حج و زیارت تمام امکانات خود را در این زمینه بسیج کرده است.

نماینده سازمان حج و زیارت در عراق با بیان اینکه سازمان حج و زیارت بیش از 12 هزار نفر از زائران کشورمان را ساماندهی می کند و برای این امر نیز هزار نیروی فعال انتخاب و مشغول به فعالیت هستند، گفت: در صورت توان و وجود امکانات بیشتر، خدمات خود را به دیگر زائران عزیز کشورمان گسترش می دهیم.

قاسمی افزود: امکانات سازمان حج و زیارت مانند اسکان، حمل و نقل، تغذیه و بهداشت چه در مرزها و چه در مسیرهای پیاده روی از جمله مسیر نجف تا کربلا آماده ارائه خدمات به زائران است و در کربلا نیز مکان هایی را برای اسکان زائران مشخص کرده ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در هر نوبت تعداد 7 هزار وعده غذا پخت و بین زائران توزیع می شود، اظهار داشت: از انجا که حضور بی سابقه زائران در کربلای معلی و تغییرات آب و هوایی امکان شیوع بیماری را در بین زائران بیشتر کرده به همین منظور مرکز پزشکی هلال احمر سازمان، خدمات خود را گسترش داده است.

سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت نیز از حضور بی سابقه زائران اربعین حسینی در راهپمیایی بزرگ امسال خبر داده و اعلام کرد تاکنون بیش از یک میلیون و200 هزار نفر از زائران ایرانی به سوی عراق سفر کرده اند و این در حالی است که آمار زائران ایرانی بیش از این تعداد پیش بینی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها