وزیر نیرو در ادامه سفر خود به استان مازندران برای افتتاح و بازدید از پروژه های آب و فاضلاب این استان، عصر پنجشنبه وارد چالوس شد و در جمع استاندار و مسوولان این شهرستان گفت که به دلیل کمبود آب، به 6500 روستای کشور آبرسانی از طریق تانکر صورت می گیرد.
کد خبر: ۷۴۸۴۸۳
تامین آب 6 هزار و 500 روستا با تانکر

حمیدرضا چیت چیان که برای بازدید از پروژه های انتقال آب چالوس به این شهرستان سفر کرده است، گفت: در استان مازندران نیز به 160 روستا آبرسانی از طریق تانکر صورت می گیرد.

وی با اشاره به عزم دولت برای حل مشکلات آب شرب روستاهای کشور، افزود: دولت اعتبارات خوبی برای طرح های آبرسانی در سال 94 اختصاص داده است که میزان آن دو برابر سال جاری است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه بیش از 2 میلیون نفر از منابع آبی سدهای استان مازندران استفاده می کنند، گفت: تلاش می کنیم مجوز احداث سد در منطقه 2 هزار و 3 هزار شهرستان تنکابن را نیز دریافت کرده و عملیات آن را آغاز کنیم.

عضو دولت تدبیر و امید در خصوص مطالعات طرح جامع تامین آب شرب روستاها نیز گفت: اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته و طرح هایی نیز در حال اجرا است.

وی عزم دولت برای سرعت بخشیدن به طرح های نیمه تمام در حوزه آب را جدی دانست و افزود: تصفیه خانه پیشرفته و مدرن رامسر در حال احداث است که بخشی از آن تا پایان سال 93 به بهره برداری می رسد و این پروژه تا پایان سال 94 به طور کامل با اعتباری تکمیلی 7 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده به بهره برداری می رسد.

وزیر نیرو با اشاره به تصمیم گیری در خصوص موضوع تقویت شبکه های برق در غرب مازندران نیز گفت: تقویت شبکه های توزیع برق اشکورات رامسر به دلیل مسیر طولانی 20 کیلومتر آن ضروری است.

چیت چیان با اشاره به لزوم استفاده بهینه از آبی که وارد کانال چالوس می شود و در نظر گرفتن اعتبار برای این منظور، افزود: برای آببندان های سراسر استان نیز اعتباری در نظر گرفته می شود.

عضو کابینه دولت یازدهم احداث تصفیه خانه های محلی با توجه به بالا بودن آب های سطحی و ورود فاضلاب ها به آب های زیرزمینی با سرمایه گذاری بخش خصوصی یک ضرورت دانست و تاکید کرد که این پروژه ها باید در کوتاه مدت به بهره برداری برسد.

وزیر نیرو در خصوص احداث مجتمع های آبرسانی در سطح استان نیز گفت: تلاش می کنیم با همکاری بخش خصوصی مشکل آب آشامیدنی برخی از روستاها را که با مشکل مواجه هستند، حل کنیم البته آب بها باید از سوی روستاییان تامین شود و اعتبار مورد نیاز برای احداث در بودجه سالیانه از سوی دولت در نظر گرفته می شود.

چیت چیان روز چهارشنبه وارد استان مازندران شد و ضمن بازدید از برخی پروژه های آب و فاضلاب، تعدادی از پروژه ها را نیز افتتاح کرد. وزیر نیرو همچنین از تصفیه خانه آب رامسر بازدید کرد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها