نقد و بررسی بازی Lara Croft and the Temple of Osiris

تهاجم به مقبره با دوستان

اگر از بازی‌های مسابقه‌ای خوشتان می‌آید و نیمچه علاقه‌ای هم به بازی‌های لگو دارید، این بازی را از دست ندهید.
کد خبر: ۷۴۸۳۵۱
به سرعت صاعقه / یک مسابقه‌ی به تمام معنا

جام جم کلیک: با تمرکز جدی صنعت گوشی‌های همراه روی بازی‌های ویدئویی، طوفانی به پا شد. امروز اگر سری به فروشگاه‌های آنلاین بازی بزنید، در هر سبک ده‌ها، شاید هم صدها عنوان بازی پیدا می‌کنید که هر سی چهل تایشان مثل کپی کاربنی یکدیگر می‌مانند. در این بین یک سری عنوان هستند که پیشتاز شده و انقلابی در سبک خود ایجاد می‌کنند، یک سری دیگر بدون تغییر فرمول‌ها نسخه‌ای خوب و قابل تحسین ارائه می‌کنند و یک سری دیگر در اوج فضاحت به خاک سیاه می‌نشینند.

بازی افسانه‌های چیما چیزی بین دسته‌ی اول و دوم است. در این بازی چیز نویی را شاهد نیستیم. یک عنوان مسابقه‌ای ساده را شاهدیم که فرمولی مابین رانرهای بی‌پایان و اتومبیل‌رانی را ارائه می‌کند. سه کاپ برای شرکت و رقابت هست. در هر مسابقه فقط یک حریف دارید که مسیری مشابه شما را در قطب مخالف طی کرده و در نهایت در میدانگاهی با شما سرشاخ می‌شود! هرکدام که زودتر مسیر را طی کرده و به میدانگاه برسد، با قدرت روی اسپیدور (خودروی مخصوص این بازی) خواهد ماند و حریفش را مغلوب خواهد کرد.

سوای این پایان عجیب و غریب برای مسابقات، وجه تمایز دیگر این بازی با عناوین مشابه، در چگونگی طی کردن مسیر است. فرمول بازی بسیار ساده است. دو فلش در سمت چپ و راست تصویر برای کنترل کاراکتر موجود است. سرعت گرفتن و حرکت به طور خودکار انجام می‌شود. یک دسته نیز در کناره‌ی سمت راست تعبیه شده که با کشیدن آن، می‌توانید از توربو استفاده کنید. وجه تمایز بازی در نحوه‌ی کسب توربوهاست که به چشم می‌آید.

در هر مسابقه یک سری مقطع قرار دارد. این مقاطع که همگی مسابقات اسکی را در ذهن تداعی می‌کنند، اهدافی را برای تعامل سر راه بازیکن قرار می‌دهند. یک نوع اهدافی است که باید به آن‌ها برخورد کنید؛ نوع دیگرش حلقه‌هایی است که باید از میانشان بپرید یا دروازه‌هایی که باید از زیرشان عبور کنید؛ نوع دیگر هم تخته سنگ‌هایی است که به شکل اهداف بولینگ چیده شده و باید آن‌ها را فرو بریزید. با انجام دقیق کارهای خواسته شده، توربو بدست می‌آورید. رمز پیروزی هم در همین توربوهاست. اگر بتوانید از ابتدا تا انتهای بازی مدام توربو کسب کرده و استفاده کنید، به راحتی بر حریف چیره خواهید شد.

جمع این موارد به یک بازی مسابقه‌ای اعتیادآور منجر شده است؛ البته به شرطی که ده بیست دقیقه‌ی ابتدایی را تحمل کنید تا به کنترل نسبتا نامتعارف بازی عادت کنید. کاراکتر بازی یک مقدار بیش از حد تاب می‌گیرد که بعد از اندکی بازی قلقش دستتان می‌آید و پس از آن فقط لذت است و بس.

پس از پایان هر مسابقه و شکست حریف، تکه‌های لگوی آن حریف باز شده و می‌توانید آن‌ها را در فروشگاه بازی استفاده کنید. همچنین اسپیدور آن حریف هم باز می‌شود که البته برای این مورد باید هزینه‌ی کافی را بپردازید. سیستم ارزی بازی لگو است. لگوها را می‌توانید در حین مسابقات از زمین جمع کنید. خوشبختانه بازی در این مورد کاملا سخاوتمندانه عمل می‌کند و کمترین حد آسیاکاری را از بازیکن می‌طلبد؛ چیزی که از کمتر بازی رایگان انتظار می‌رود.

کل بازی برای دست عادت کرده یک ساعت طول می‌کشد. اگر حس می‌کنید این بازی برای سن و سال شما مناسب نیست (ما که بازی کردیم و پسندیدیم)، حتما آن را برای کوچکترهای خانواده دانلود کنید. کل حجم دانلود بازی حدود 85 مگابایت است. مطمئن باشید پشیمان نمی‌شوید.

عنوان بازی: LEGO Speedorz

سیستم ‌عامل: اندروید، آی.او.اس

سازنده: Warner Bros. Entertainment

سبک: مسابقه‌ای

دانلود رایگان بازی LEGO Speedorz برای اندروید

دانلود رایگان بازی LEGO Speedorz برای iOS

سیاوش شهبازی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
م.خ
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
۰
۰
واقعا سایت بی نظیریست
مرحبا
دستمریزاد
اجركم عندالله
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها