شاید بیشتر شماها تصور می‌کردید که بی ام و i8 یک طرح مفهومی است و مفهومی باقی خواهد ماند اما این‌گونه نیست! ب ام و در نمایشگاه فرانکفورت لباس تولیدی بر تن i8 پلاگین هیبریدی کرد و آن را به نمایش گذاشت چندی پیش اولین سری آن را به مشتریان خود تحویل داد.
کد خبر: ۷۴۷۶۷۹
آشنایی با ب ام و i8  + فیلم

این مدل ب ام و یک اتومبیل اسپرت هیبریدی موتور وسط است که خواهر جدیدی برای i3 خواهد بود.

طول این اتومبیل 4.7 متر است و بدنه آن با استفاده از فیبر کربن تقویت شده و پلاستیک (CFRP) ساخته شده که بر روی شاسی مستحکم آلومینیومی جوش داده شده است.

ب ام و ادعا می‌کند این اتومبیل با هر دو موتور و موتور الکتریکی می‌تواند ظرف 4.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

این اتومبیل تنها با موتور بنزینی‌اش می‌تواند تا سقف 250 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. ب ام و می‌گوید این عملکرد خوب به لطف وزن 1490 کیلوگرمی i8 و آئرودینامیک خوب آن به وجود آمده، به صورتی که ضریب درگ این خودرو 0.26 است.

با توجه به تست‌های مکرر اتحادیه اروپا، مصرف ترکیبی این اتومبیل تنها 2.5 لیتر در هر 100 کیلومتر و انتشار گاز CO2 آن 25 گرم در هر کیلومتر می‌باشد.

ب ام و راجع به i8 گفت، این اتومبیل می‌تواند تنها در حالت الکتریکی به سرعت 120 کیلومتر بر ساعت برسد.توزیع وزن این اتومبیل نیز 50 درصد در جلو و 50 درصد در عقب است.

این اتومبیل دارای سه حالت رانندگی است: Comfort،Sport وEcoPro.i8 می‌تواند در حالت هیبریدی بیش از 500 کیلومتر مسافت طی کند اما وقتی که تنها از باتری لیتیوم یونی کمک بگیرد می‌تواند 35 کیلومتر مسافت طی کند. (car.ir)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها