مادر کودک: دادخواست طلاق داده‌ام اما نگران دخترم هستم

وحشت دختر ۵ ساله از کتک‌کاری زوجین

به خاطر کتک‌های همیشگی و بیمورد شوهرم، با اعلام شکایت از او و داشتن برگه پزشکی قانونی، به همراه دختر ۵ ساله‌ام به منزل پدرم آمده‌ام. دادخواست طلاق داده‌ام اما نگران دخترم هستم. از پدرش ترسیده است و می‌گوید: «دوستش ندارم.» همه به او ترحم می‌کنند. رفتار صحیح ما با فرزندم چگونه باید باشد؟
کد خبر: ۷۴۷۶۴۵
وحشت دختر ۵ ساله از کتک‌کاری زوجین

جام جم سرا: شاید فرزند شما از عملکرد پدرش ناراحت باشد، اما فراموش نکنید که پدر همیشه برای فرزند ارزشمند است؛ بنابراین هیچ‌گاه در مقابل او از پدرش بدگویی نکنید چراکه شاید در آینده فرزندتان با پدرش ارتباط داشته باشد یا حتی ممکن است زندگی شما به طلاق ختم نشود و بدگویی‌های شما از شوهرتان باعث بدبینی او به پدرش شود. همچنین قبل از مطالعه توصیه‌های ما برای تربیت بهتر فرزندتان از شما می‌خواهم برای طلاق بررسی دقیقتری داشته باشید و در صورت نیاز از یک مشاور متخصص کمک بگیرید تا در آینده پشیمان نشوید.


برای والدینتان مرزبندی‌های تربیتی مشخص کنید

با توجه به اینکه در خانه پدرتان زندگی می‌کنید و احتمالا از پشتیبانی و حمایت والدینتان برخوردار هستید، باید برای آن‌ها محدودیت‌ها و مرزبندی‌هایی در خصوص تربیت فرزندتان مشخص کنید؛ به طور مثال، علاوه بر تشکر از آن‌ها به خاطر حمایت‌هایشان از شما، درخواست کنید که قبل از هر اقدامی برای تربیت فرزند شما و صحبت با او، درباره پدرش با شما مشورت کنند. شما می‌توانید در صورت نیاز با حفظ احترام، نارضایتی خودتان را از دخالت والدینتان در تربیت فرزندتان بیان کنید؛ چراکه اگر فرزندتان ذهنیت بدی نسبت به پدرش پیدا کند، تغییر آن کار ساده‌ای نخواهد بود.


از فرزندتان سوء استفاده نکنید

شما باید فضای آرامی برای فرزندتان ایجاد کنید به طوری که او احساس کند که هر دوی شما را دوست دارد. هیچ‌گاه از فرزندتان به عنوان وسیله‌ای برای انتقام یا بخشش همسرتان استفاده نکنید. به هیچ وجه نگذارید فرزندتان احساس کند که مورد بی‌توجهی قرار گرفته است. برای این کار می‌توانید پیام‌های مثبت به فرزندتان بدهید، مانند: «ما هر دو، تو را دوست داریم»، «ما مراقب تو هستیم» و «من و پدرت به تو کمک می‌کنیم تا با این شرایط سازگار شوی و قبول داریم که در به وجود آمدن این شرایط، تو هیچ گناه و تقصیری نداری».


احساساتتان را از فرزندتان پنهان نکنید

معمولا برای فرزندان در سنین کودکی، سخت است که جلوی احساساتشان را بگیرند. شما باید بتوانید با فرزند ۵ ساله‌تان در فضایی آرام به گفت‌و‌گو بنشینید تا او راحت‌تر این واقعیت را بپذیرد. فرزندتان باید بداند که جدا شدن شما از همسرتان، اتفاقی ناراحت کننده است، اما به او اطمینان بدهید که می‌تواند در شرایط جدید هم به زندگی‌اش ادامه بدهد. در شرایط فعلی، مانع بروز احساساتتان در مقابل فرزندتان نشوید چراکه ممکن است فرزندتان احساس کند که شما از این جدا شدن خوشحال هستید. همچنین توجه داشته باشید که شما باید احساساتتان را کنترل کنید؛ یعنی فرزندتان باید متوجه شود که شما ناراحت هستید، اما به خاطر آینده بهتر با شرایط فعلیتان کنار آمده‌اید. فرزندتان با مشاهده چنین رفتارهایی از شما، یاد می‌گیرد که در شرایط سخت به صورت فعالانه و جراتمندانه از پس حل مشکلات زندگی بربیاید. (دکتر هادی صدری - کار‌شناس و مشاور خانواده/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها