گوش شیطان کر، قاصدک خوش خبر برای ما خبر آورد که گویا چند روز پیش در شورای رقابت، یک بار دیگر صحبت بر سر افزایش قیمت دو نوع خودرو بوده که بنا به گفته رئیس شورا، ظاهرا اعضای محترم شورا با آن، یعنی با افزایش نرخ آنها، مخالفت کردند.
کد خبر: ۷۴۷۵۰۵
موافقت با مخالفت

این دو خودرو، یکی ام.وی.ام ایکس 33 بوده است و یکی هم ام.وی.م 315 مدل هاچ بک که نگارنده نمی‌داند چه شکلی هستند. تخصص حقیر بیشتر در حوزه معرفتی پراید زبان بریده به کنجی نشسته صم بکم، است.

علی ای حال، این اتفاق مبارک و این مخالفت میمون را به فال نیک می‌گیریم و ضمن اعلام مراتب موافقت خود با هرگونه مخالفت با هرگونه افزایش قیمت هرگونه خودرو (حتی پراید عزیز)، از آنجا که تاکنون هرچه از این شورای محترم و کارخانجات خودروسازی داخلی دیده‌ایم، بیشتر تلاش در جهت افزایش قیمت بوده است تا ممانعت از افزایش؛ فلذا همین طور خودرو، حدسیاتی می‌زنیم که با عجله عرض می‌کنیم. خیلی پخته نیست.

گمانه‌زنی اقتصادی: یک نظر حلال است. به نظر صائب ما، احتمالا یکی از دلایل زیر باعث مخالفت با افزایش قیمت دو خودروی مذکور بوده است:

1- از دست در رفتگی: شاید که حواس دوستان نبوده که صحبت از افزایش قیمت خودرو است و همچین خیالات کردند که لابد موضوع جلسه، کاهش نرخ خودرو است؛ فلذا شدیدا با آن مخالفت کرده‌اند. قبل از آن‌که ملت پرایدسوار، به سمت انواع خودروهای پیشرفته دیگر هجوم بیاورند و به اصطلاح اهل کوچه و بازار، حالش را ببرند.

2- دلسوزی خودرو: همین‌طور به شکل خودجوش و خودرو، دلشان به حال ملت سوخته؛ چون همزمان صحبت از افزایش 30 درصدی قیمت نان و گوجه و امثال ذالک بوده است؛ لهذا نخواسته‌اند که این افزایش قیمت خودرو نیز قوز بالای قوز شود.

3- بازارگرمی لازم: چون دو خودروی جدید هنوز شناخته شده نیستند و ملت نمی‌دانند چه فرقی با سمند و پراید مظلوم دارند، از این‌رو ترجیح دادند که فعلا خیلی افزایش قیمت پیدا نکند و همین افزایش‌های قبلی به حالت تثبیت نگه داشته شود تا بعد. ملت که هجوم آوردند و ثبت‌نام کردند و بخر بخر شروع شد، بعدش می‌شود باز تشکیل جلسه داد و یک‌سری تصمیمات جدید گرفت که جبران مافات شود. به هر حال، ترک عادت افزایش قیمت، موجب مرض است.

4- از سر لطف و محبت: آخرین گمانه‌زنی ما این است که اصلا هیچ‌کدام از گمانه‌زنی‌های قبلی ما درست نیست و اعضای محترم شورای رقابت هم بنده‌های خدا از همین ملت هستند و هرچه کلاهشان را قاضی کرده‌اند در این هوای آلوده سرد، دلشان راضی به افزایش قیمت خودرو نشده و از روی مهر و محبت، با یک شیب ملایم، با افزایش قیمت مخالفت کردند. برای آن که نشان بدهند که در این هوای سرد افزایش قیمت‌ها، سرشان در گریبان نیست و سلامت را همی خواهند پاسخ گفت.(از مرحوم اخوان ثالث بابت دستکاری ــ و بلکه خرابکاری ــ شعر حماسی قشنگش عذرخواهی فوری می‌کنیم. از خودم شعری نداشتم؛ ناچار بودم، ناچار. می‌فهمید؟...)

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها