درخواست پلیس از شهروندان:

این کلاهبردار را شناسایی کنید + عکس

رییس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مردی که با ربودن کارت‌های عابربانک ده‌ها تن از شهروندان برای خود مغازه و خودرو خریده بود خبر داد و با اشاره به انتشار بدون پوشش متهم از سوی مقام قضایی از شکات و مالباختگان خواست به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.
کد خبر: ۷۴۷۳۴۵
دزدی که مغازه خرید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، 18 آبان ماه امسال خانم جوانی با مراجعه به کلانتری 111 هفت چنار به مأموران اعلام کرد که از حساب عابربانکیش مبلغ 3 میلیون تومان برداشت و در بررسی بیشتر متوجه شده که کارت عابربانکش توسط شخصی در مقابل دستگاه عابربانک سرقت و با کارت دیگری تعویض شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «کلاهبرداری» و به دستور قاضی هادی، بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 10 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و مالباخته پس از حضور در پایگاه هشتم آگاهی به کارآگاهان گفت:برای انجام عملیات بانکی به دستگاه خودپرداز بانک شعبه «امین الملک» مراجعه کرده بودم؛ در همین زمان جوانی حدودا 35 ساله نیز در پشت سر من ایستاده و منتظر بود تا کارم تمام شود.زمانیکه کارم تمام شد، این شخص که بسیار مؤدب صحبت می کرد عنوان کرد که مبلغ 200 هزار تومان از حساب عابربانک خود برداشت کرده اما نیاز به پول بیشتری دارد و به این بهانه از من درخواست کرد تا مبلغی را از حسابش به حساب بنده واریز و من این مبلغ را به وی تحویل دهم؛ صرفا به قصد کمک کردن به این شخص که ظاهری کاملا آراسته داشت و بسیار مؤدب صحبت می کرد، درخواست وی را قبول کردم و حتی برای نشان دادن احترام به وی پیشنهاد دادم که خودش اقدام به واریز و برداشت مبلغ مورد نیازش کند و در حالیکه این شخص در حال انتقال پول بود، ناگهان اقدام به خارج کردن کارت از داخل دستگاه کرد و مدعی شد که موجودی حسابش کافی نیست و پس از عذرخواهی‌های فراوان اقدام به بازپس دادن کارت عابربانک به من کرد.

مالباخته در خصوص نحوه اطلاع از کلاهبرداری و برداشت سه میلیون تومانی از حسابش به کارآگاهان گفت : هنوز یک ساعت از این ماجرا نگذشته بود که ناگهان از طریق پیامک بانکی متوجه شدم مبلغ سه میلیون تومان از حساب بنده خارج شده و این در حالی بود که تا آن لحظه تصور می کردم کارت عابر بانک در داخل کیف است بلافاصله به بررسی کارت عابر بانک پرداخته و در کمال تعجب متوجه شدم که کارت عابر بانک بنده با کارت عابربانک شخص دیگری متعلق به همان بانک صادر کننده عابربانک بنده تعویض شده و آن‌زمان متوجه شدم که آن جوان زمانیکه در پشت سر من ایستاده بود، در واقع اقدام به برداشتن شماره رمز عابربانک بنده کرده و تمام آن حرف زدن‌های مؤدبانه وسیله و ترفندی برای سرقت کارت بوده است.

با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری، کارآگاهان پایگاه هشتم به بررسی پرونده های مشابه پرداخته و اطلاع پیدا کردند که شکایت های مشابه دیگری در کلانتری‌های مختلف شهر تهران در خصوص این شیوه و شگرد کلاهبرداری مطرح شده است.

با توجه به شیوه و شگرد سرقت کارت‌های عابر بانک متعلق به مالباختگان که همگی آنها در مقابل دستگاه خودپردازهای شعبات مختلف بانکی صورت گرفته بود، کارآگاهان به بررسی تصاویر به‌ دست آمده از ده‌ها شعبه بانکی پرداخته و اطمینان پیدا کردند که تمامی این اقدامات کلاهبرداری از سوی یک نفر انجام شده است.

با بهره گیری از تصاویر به‌دست آمده از دوربین های مداربسته بانکی و بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار ، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار به‌نام «حامد - ر» شدند که پیش از این بارها و به اتهام ارتکاب جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شده است.

بررسی سوابق حامد نشان داد که وی از سال 1385 تاکنون به اتهام ارتکاب جرایم مختلف نظیر سرقت شروع به قتل عمد در سال 1385 (متهم در این پرونده با استفاده از سلاح کمری اقدام به شلیک چند گلوله و زخمی کردن شاکی پرونده از ناحیه سر کرده اما خوشبختانه با انجام اقدامات درمانی این شخص نجات پیدا کرد)، نگهداری و استعمال مواد مخدر در سال 1390، سرقت و تحصیل مال نامشروع در سال 1392 و کلاهبرداری در سال 1393، بارها دستگیر و روانه زندان شده است.

همچنین بررسی بیشتر نشان داد که حامد از سوی مراجع مختلف قضایی تحت تعقیب قرار دارد و در شرایطی که متهم پس از خروج از زندان اقدام به تغییر محل آخرین مخفیگاه خود در منطقه بریانک کرده و پس از آن نیز هیچگونه اطلاعاتی در خصوص مخفیگاه جدید وی وجود نداشت، تحقیقات پلیسی برای دستگیری «حامد . ر» در دستور کار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

همزمان با آغاز تحقیقات برای دستگیری متهم، پرونده مشابه دیگری در اختیار کارآگاهان قرار گرفت که بررسی تصاویر دوربین های مداربسته بانکی نشان داد که «حامد» در ساعت 23 با کرایه یک دستگاه خودرو شخصی و قبل از خروج یکی از مالباختگان از داخل اتاقک دستگاه خودپرداز، به سرعت از محل متواری شده است.

با شناسایی خودروی مسافرکشی، کارآگاهان به تحقیق از مالک خودرو پرداخته و این شخص نیز پس از مشاهده فیلم متعلق به لحظه سوار کردن مسافر و همچنین تصاویر متهم، «حامد . ر» را مورد شناسایی قرار داد و عنوان کرد که متهم اقدام به کرایه دربست خودرو کرده و در خیابان فلاح از ماشین پیاده شده است.

با توجه به اطلاعات به دست آمده و احتمال تردد متهم در خیابان فلاح، این محل تحت مراقبت های پلیسی کارآگاهان قرار گرفت و نهایتا «حامد . ر» (32 ساله) در لحظه تردد با یک دستگاه خودرو پژو 405 نوک مدادی صفر، شناسایی و دستگیر شد.

با دستگیری متهم، بلافاصله مخفیگاه وی در محدوده خیابان فلاح شناسایی و در بازرسی از آن ده‌ها عدد کارت عابربانک متعلق به افراد متعلق کشف شد که بررسی های بیشتر نشان داد تمامی کارت ها متعلق به مالباختگانی است که متهم اقدام به سرقت کارت ها و برداشت پول از حساب های بانکی این افراد کرده است.

متهم که پس از دستگیری در برابر تصاویر دوربین های مداربسته بانکی و همچنین شناسایی توسط شکات و مالباختگان چاره ای جز اعتراف نداشت، صراحتا به ده‌ها فقره کلاهبرداری در تهران و همچنین سایر شهرها از جمله شیراز و اصفهان اعتراف و عنوان کرد که در طول مدت فعالیت خود و با استفاده از پول های به‌دست آمده اقدام به خرید یک باب واحد تجاری، یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 (توقیف شده در زمان دستگیری)، سکه طلا و... کرده است.

رییس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به شناسایی ده‌ها مالباخته ، اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره کلاهبرداری در تهران و سایر شهرها و به منظور شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهم و به‌ویژه سایر شکات و مالباختگان احتمالی، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است.

سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت کرد تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان «حر» مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها