پاسخ رهبر انقلاب به نامه جهانگیری درباره همایش ملی مبارزه با فساد:

این سمینار و امثال آن قرار است چه معجزه‌ای بکند؟

رهبر معظم انقلاب در هامش نامه معاون اول رئیس جمهور مرقوم فرمودند: نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم، توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی و بدون هر گونه ملاحظه بگیرند و اجرا کنند».
کد خبر: ۷۴۷۱۴۳
این سمینار و امثال آن قرار است چه معجزه‌ای بکند؟

به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون اول رئیس جمهور در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی افزود: اوایل این ماه نامه ای برای مقام معظم رهبری نوشتم و در آن از ایشان خواستم با توجه به این همایش و جدیت، هماهنگی و همدلی سران سه قوه پیامی صادر فرمایند یا اینکه وقتی بدهند تا در پایان همایش دیداری خدمتشان داشته باشیم، ایشان در کنار نامه من مرقوم فرمودند: «بسم الله الرحمن الرحیم. نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم، لیکن این سمینار و امثال آن قرار است چه معجزه‌ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری که میان مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه به طور ملموس مشاهده کنند؟ توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی و بدون هر گونه ملاحظه بگیرند و اجرا کنند».

جهانگیری گفت: ببینید این یک خواست جدی است، امروز بعد از 13 سال از آن پیام این مطلبی است که مقام معظم رهبری مطرح می‌کنند و من فکر می‌کنم حتما باید با یک عزم جدی هر سه قوه وارد شویم و نتیجه بگیریم.

اسحاق جهانگیری گفت: دغدغه مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری در سطوح مختلف نظام وقتی گزارش‌هایی می رسد بسیار تکاندهنده می شود.

وی افزود: همین یک سال و چند ماهی که در خدمت دوستان در ستاد مبارزه با مفاسد حضور دارم مطالبی که آنجا نقل می‌شود واقعا برای کسی که در جمهوری اسلامی مسئولیت دارد خیلی نگران‌کننده است.

جهانگیری گفت: از اول نظام، امام (ره) یکی از اهداف بزرگشان همین بحث از میان بردن مفاسد بود، مقام معظم رهبری مکرر مطرح و موضوع را در نهایت در سال 1380 در پیام 8 ماده‌ای خطاب به سران سه قوه صادر کردند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: سران سه قوه یعنی مجموعه‌ای که در این سالن حاضرند، یعنی سه قوه از رأس تا بدنه، بعد از این 13 سال حتما نیاز بوده در یک وقفه‌ای بررسی کنیم که به کجا رسیده‌ایم، آیا نسبت به روز صدور آن پیام 8 ماده‌ای در سال 1380 وضعمان بهتر شده است یا خیر.

جهانگیری با بیان اینکه پیداست و دغدغه‌ها نشان می دهد که وضع بدتر شده است گفت: احساس من این است که رهبری نظام از عملکردی که دستگاه‌ها در مبارزه با فساد انجام دادند راضی نیستند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: شاید دلیل اصلی آن این است که آمارها و ارقام و گزارش‌های که از حجم مفاسد گفته می‌شود (یک روز می گفتند 100 میلیارد تومان، یک عده‌ای شب خوابشان نمی‌برد مگر می‌شود در جمهوری اسلامی 100 میلیارد تومان فساد شده باشد) وقتی امروز اعداد بعضی از پرونده‌ها گفته می شود خوب پیداست که کار اشکال دارد.

جهانگیری گفت: احساس می شود این موضوع هنوز به درون ما به عنوان موضوعی که باید با تمام وجود به آن بپردازیم ورود پیدا نکرده است، گاهی اوقات خیلی حاشیه‌ای و سطحی برخورد می کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
۰
۰
درود بر جناب عالی، زمانی كه انجام یك كار مهم و روشن برای همگان روشن هست، چه لزومی به سمینار دارد، آقای محترم بایستی بر امورات كشور كنترل و نظارت نمود و روزنه های فساد را بست و با مفسدان برخورد صریح نمود، والسلام
محفوظ
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
۰
۰
باید بیانات ولی امر مسلمین را بزرگ بزرگ نوشت و در دفتر كارمسئولین زد تا اقایان بدانندرهبر ی در این موضوع باكسی تعارف ندارد باشد كه انشاالله پیرو واقعی ولی امرمسلمین حضرت ایت خامنه ای باشیم

نیازمندی ها