همسرم می‌گوید قصد خیر و کمک دارم

مشکلی در خانه: ارتباط تلفنی شوهر با خانم غریبه

٨ سال پیش ازدواج کردم. تازگی‌ها هیچ جذابیتی برای همسرم ندارم. خیلی توهین می‌کند. توجه یا محبت و احترامی به من ندارد. احساس می‌کنم با خانمی رابطه تلفنی دارد و این موضوع مرا از پا انداخته است. کمکم کنید. درصورت صحت این موضوع چه کار باید بکنم تا افسرده‌تر نشوم. چه طور از همسرم درخواست لطف و محبت کنم تا خودش به اشتباهش پی ببرد؟
کد خبر: ۷۴۷۰۷۸
مرا بی‌توجهی‌هایت افسرده کرده است مرد!

جام جم سرا: با توجه به زمانی که از ازدواج شما گذشته است، انتظار می‌رود با روحیات همسرتان و آنچه می‌تواند به زندگیتان رنگ و بویی تازه بدهد، آشنایی داشته باشید. به علاوه به نظر می‌رسد درماندگی که به آن اشاره کردید، بیشتر از آنچه فکر می‌کنید به شما غلبه کرده است.

از طرفی نیز شاید فراموش کرده‌اید که شما یک زن هستید با پیچیدگی‌ها و ظرافت‌هایی دوست‌داشتنی و می‌توانید همچنان راه‌هایی را بیابید تا برای همسرتان دوست داشتنی و شگفت‌انگیز باشید.


جایگاه‌تان را بازسازی کنید

معمولا نباید انتظار داشته باشید که شور و هیجان سال‌های اولیه ازدواجتان را بعد از هشت سال دوباره ایجاد کنید، چرا که زوایای دیگری از شخصیت همسرتان در زندگی مشترکتان مطرح شده است و این تا حدودی زاویه دید شما را تغییر داده است. بنابراین توصیه می‌کنم در وهله اول در آنچه در درونتان می‌گذرد تجدید نظر و جایگاه خود را در ذهنتان بازسازی کنید. شما هنوز هم شریک زندگی همسرتان هستید و شوهرتان به عنوان همسر خود به شما می‌نگرد.


از لاک انزوا و افسردگی بیرون بیایید

به‌‌ همان اندازه از شوهرتان توجه می‌گیرید که خواهان آن باشید. بدین منظور، بهتر است تکانی به خود بدهید و از لاک انزوا و افسردگی بیرون بیایید.
همه ما نیاز داریم پس از داشتن روزی سخت و خسته کننده در محیطی آرامش بخش و شاد باقیمانده روز را سپری کنیم. به فکر کارهای خلاقانه باشید تا همسرتان را شگفت زده کنید و خودتان هم از وضعیت فعلیتان رهایی یابید. فراموش نکنید که احساس‌های منفی مانند ناامید بودن به آینده و شک‌های بی‌مورد از همسر، احساس خوشبختی را از شما می‌گیرد.


از همسرتان بازجویی نکنید

درباره قسمتی از پیامکتان که به ارتباط همسرتان با خانم دیگری اشاره کردید، بهتر است شرایط را برای گفت‌و‌گوی جدی و صمیمی مهیا کنید و با لحنی که رنگ و بویی از بازجویی نداشته باشد، موضوع را برای همسرتان بازگو کنید. باید احساستان را با همسرتان در میان بگذارید و خشمتان را از راهی مناسب بیان کنید. هرچند که به گفته خودتان، شما فقط احساس می‌کنید که او رابطه تلفنی دارد و ممکن است این احساستان درست نباشد.


مشکلتان را پیچیده و مرموز نکنید

خیلی اوقات سکوت و خیال بافی در مورد آنچه درباره همسرتان اتفاق می‌افتد، باعث می‌شود موضوع آن چنان پیچیده و مرموز به نظر برسد که شما را به نتایجی نامعقول و نهایتا تصمیماتی شتاب زده برساند. بنابراین شما می‌توانید این امر را به موضوعی قابل بحث و پیگیری تبدیل کنید تا پیچیده و غیر قابل حل نشود البته با شیوه‌ای که به دعوا و کشمکش منجر نشود و احترام هر دو نفرتان حفظ شود. (سیمین قربانی - کار‌شناس ارشد مشاوره خانواده/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
سیما
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
۰
۰
نمی دانم ما زنان چرا باید این قدر بدبخت و بیچاره باشیم و همیشه چشممان به دست و دهان یك مرد باشد و او تكلیف زندگی ما را مشخص كند. معلوم است كه هیچ مردی تو را دوست نخواهد داشت با این بیچاره پنداری هایت. بلند شو خودت را جمع كن ولش كن برو دنبال كار خودت . این مرد اصلا ارزش دوست داشتن و عاشق بودن دارد؟ حالا اگر تو همچین كاری كرده بودی شوهرت برای جام جم نامه پر سوز و گداز می نوشت. تا ما زنها این قدر بدبختیم مردا هم این كاراشونو ادامه می دهند. برخورد منفعلانه ماست كه آنها را این طور كرده است.
شهپر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
۰
۰
شوهر من هم همین مشكل رو داره . از بی توجهی هاش خسته ام
ارتین
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
۰
۰
سیما اتیش فمنیستیت رو ببر تو سایتهای فمنیستی پخش كن

نیازمندی ها