قیمت طلا در ساعات پایانی معاملات دیروز به دنبال انتشار آمار قوی از بازار کار آمریکا، 12.92 دلار کاهش یافت و 1192.35 دلار در هر اونس فروخته شد.
کد خبر: ۷۴۶۲۸۲
سقوط 13 دلاری طلا در ساعات پایانی معاملات دیروز

به گزارش رویترز، قیمت طلا در ساعات پایانی معاملات دیروز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی، با انتشار آمار قوی از اقتصاد آمریکا به شدت کاهش یافت.

انتشار گزارش قوی بازار کار آمریکا قیمت طلا را یک درصد کاهش داد چراکه سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کردند که با توجه به این گزارش بانک مرکزی این کشور احتمالا زودتر از موعد نرخ بهره بانکی را افزایش دهد.

همچنین تقویت ارزش دلار از دیگر عوامل کاهشی عنوان شده است. ارزش دلار در برابر ین به بالاترین رقم از سال 2007 رسید. تقویت ارزش دلار، قیمت طلا را برای مالکان دیگر ارزهای بین‌المللی گران می‌سازد.

براساس گزارش مشاغل آمریکا، تعداد فرصت‌های شغلی افزوده شده به بازار کار این کشور در ماه نوامبر، بیشترین میزان در 3 سال اخیر محسوب می‌شده است و این امر پیش‌بینی‌ها برای افزایش زودتر از موعد نرخ بهره بانکی در این کشور را افزایش داده است.

پس از اینکه ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که این بانک اعمال برنامه محرکی بیشتر در سال آینده را مجددا مورد بررسی قرار خواهد داد، ارزش یورو در برابر دلار نیز افزایش یافت.

هر اونس طلا با کاهش 12.92 دلاری 1192.35 دلار فروخته شد.

افشین نوابی تحلیلگر بازار در سوئیس در این‌باره گفت، بازار به شدت متشنج است. به علت عدم وجود مسیر مشخص برای حرکت، همه محتاطانه عمل می‌کنند. طلا تحولات و تغییرات یورو را لحظه به لحظه دنبال می‌کند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها