بحثی درباره درستی یا نادرستی تفاوت‌های زنان و مردان در یک نشریه ورزشی

چرا زن‌ها شطرنج‌بازان خوبی نیستند؟!

محققان می‌گویند برخلاف باور غلط عمومی در مورد توانمندی مردان در حل مسائل اقتصادی، زنان در برخی بحران‌های مالی بهتر از مردان تصمیم‌گیری می‌کنند.
کد خبر: ۷۴۵۹۶۱
محققان: زنان هم مشاورهای مالی خوبی هستند

جام جم سرا: یک باور غلط عمومی که موجب شده میزان درآمد مردان در ادارات و سازمان‌ها بیش از زنان باشد این است که مردان در زمینه مالی معاملات بزرگتری انجام داده و تصمیمات بهتری می‌گیرند در حالی که نتایج یک تحقیق جدید نشان داده زنان در مواقع تصمیم‌گیری‌های مالی و انجام معاملات با توجه به اینکه شرایط و جزئیات بیشتری را می‌سنجند، بهتر عمل می‌کنند.

واقعیت این است که ضررهای معاملات همواره غیرقابل انکار است و بدون شک به زمینه مذاکرات و مسائل و فاکتورهای بسیار دیگری وابسته است و تنها به این که یک کارمند زن یا مرد، تصمیم‌گیرنده بوده مربوط نمی‌شود.

به نقل از سای‌سنترال، کارشناسان 51 مطالعه از کشورهای مختلف شامل ایالات متحده، هلند، آلمان، هند و چین را مورد بازبینی قرار دادند. در این تحقیقات که در مجموع 10 هزار و 888 شرکت کننده داشت 4956 زن و 6232 مرد حضور داشتند. در این میان برخی افراد تاجر یا تحصیلکرده، بی‌سواد و برخی دانشجو بودند. یافته‌ها نشان داد نتایج مذاکرات و معاملات مالی به شرایط این مذاکرات و افراد حاضر در آن‌ها وابسته است.

نتایج یافته‌ها نشان داد زمانی که این معاملات توسط زنان رهبری می‌شد و آن‌ها کاملا به شرایط معامله آگاه بوده و تجربه حرفه‌ای کافی نیز در این زمینه داشتند عملکرد بهتری نسبت به مردان داشته‌اند. این نگاه تبعیض آمیز در مباحث اقتصادی نسبت به زنان همواره به سود مردان بوده است.

کارشناسان در این مطالعه می‌گویند که برخورد مردان در این زمینه‌ها همواره رقابتی، مدعی و سودجویانه بوده است. در مقابل در محیط کار از زنان شاغل توقع می‌رود که نقش سنتی همیشگی خود یعنی سازگاری دائمی را ایفا کنند و از آن‌ها انتظار می‌رود که سازگاری بیشتری در محیط‌ کار داشته باشند در حالی که بسیاری اوقات این انتظارات نابه‌جا و افراطی است و زمانی که رفتار آنها با انتظارات یک اجتماع سنتی هماهنگ نباشد در معرض خطر طرد اجتماعی قرار می‌گیرند.

در این تحقیقات تاکید شد که این تفکرات جنسیتی در خصوص نقش شغلی زنان باید اصلاح و اعتقادات جانبدارانه‌ مردانه نیز در محیط های کاری حذف شوند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سعیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
۰
۰
هر وقت مردی خواست به طور كامل از زندگی ساقط بشه از خانمش در مسایل مالی مشاوره بگیره.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها