سفید کردن دندان‌ها به روش‌های مختلف صورت می‌گیرد اما اینکه فرد کدام روش را برای سفیدی دندان‌هایش انتخاب می‌کند از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که زمان تثبیت هر کدام متفاوت است.
کد خبر: ۷۴۵۳۷۵
سفید کردن دندان را با جرم‌گیری اشتباه نگیرید

جام جم سرا: احسان صادقی‌نژاد، متخصص و جراح دندانپزشک گفت: سفید کردن دندان‌ها امری است که طرفداران بسیاری دارد چرا که نقش مستقیمی با زیبایی دارد.

وی گفت: عموماً به دو روش می‌توان دندان‌ها را سفید کرد که البته کیفیت آن‌ها با هم متفاوت است. روش اول به وسیله خمیر دندان‌های سفیدکننده است که بسیار جزئی است اما روش دوم روشی است که زیر نظر متخصص دندانپزشک صورت می‌گیرد که خود هم به دو صورت است روش اول که اصطلاحاً بیلیچینگ گفته می‌شود و در عرض یک تا دو جلسه تمام می‌شود اما ماندگاری آن در حد چند ماه است ولی در روش دوم پیشنهاد داده می‌شود فرد در منزل کار را انجام دهد فقط پزشک از دندان قالب می‌گیرد.

صادقی‌نژاد اذعان داشت: در روش دوم که با همکاری فرد در منزل صورت می‌گیرد ماندگاری سفیدی بر روی دندان‌ها بیشتر است و فرد می‌تواند تا سه سال دندان‌هایی سفید داشته باشد اما نکته قابل توجه مراقبت پس از سفید کردن دندان است به نحوی که فرد باید از مصرف چای و قهوه و مواد رنگی حتی‌الامکان بپرهیزد و یا اینکه بلافاصله پس از مصرف این مواد با آب یا مسواک شستشو دهد.

این متخصص دندانپزشک اذعان داشت: یک باور غلط در بین مردم وجود دارد که افراد پس از سفید کردن دندان مینای دندان خود را از دست می‌دهند که در این رابطه باید گفت جرم‌گیری با سفید کردن متفاوت است. پزشک طبق استانداردهای لازم دندانی این کار را انجام می‌دهد. ممکن است پس از سفید کردن تا چند روز دندان دچار سردی و گرمی شود اما به مرور زمان برطرف خواهد شد. (سلامانه)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
۰
۰
كاش توضیح داده بودن چه فرقی می كنه و جرمگیری چیه...........
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها