عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه روس‌ها در مذاکرات مسقط و وین مایل به حصول نتیجه نبودند، گفت: زیرا منافع آنها اینگونه می‌طلبد و روس‌ها کاملاً با دیگر طرف‌های درگیر با ایران و علیه تهران همکاری می‌کنند.
کد خبر: ۷۴۵۲۶۶
روس‌ها به دنبال عدم نتیجه​گیری در مذاکرات هسته ای هستند

الهه کولایی عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران امروز - سه‌شنبه - در همایش دیپلماسی هسته‌ای در دانشگاه علامه طباطبایی گفت: متأسفانه در برنامه‌ریزی جدید برای رشته علوم سیاسی روند سیاست‌گذاری و نگاه به دو کشور مهم روسیه و چین حذف شده و این امر جای تأسف دارد.

وی افزود: باید از درون و ملاحظات روسیه بر پرونده هسته‌ای ایران نگاه شود و متأسفانه تاکنون هیچ‌کس به این امر توجهی نکرده است.

کولایی افزود: تاکنون از سیاست‌های روسیه در قبال ایران درک واقعی صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، روس‌ها به سرعت پس از اظهارات پریماکوف الزامات ژئوپولتیکی و همجواری با کشورهای اسلامی را دنبال کردند.

کولایی خاطرنشان کرد: روسیه از همه ابزارهای خود برای رسیدن به منافع تجاریش از سال 1995 و از قِبَل ایران استفاده کرده است.

وی گفت: همکاری هسته‌ای روسیه با جمهوری اسلامی ایران در راستای تغییر افکار این کشور با کشورهای اسلامی صورت گرفته است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: روس‌ها در مذاکرات جدید هسته‌ای در وین و مسقط مایل به ادامه یافتن وضعیت عدم نتیجه‌گیری بودند، زیرا منافع آنها اینگونه می‌طلبد؛ ضمن اینکه روس‌ها کاملاً با دیگر طرف‌های درگیر با ایران و علیه تهران همکاری می‌کنند.

وی اظهار داشت: روس‌ها به دلیل تأثیر روابط ایران و آمریکا بر خود به دنبال عدم نتیجه‌گیری مذاکرات هسته‌ای با ایران هستند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها