مواد لازم: تخم‌مرغ ۳ تا ۴ عدد، سبزی شامل (تره، شوید، گشنیز، جعفری، اسفناج، نعنا و خالواش): ۱/۵ کیلو، سیر: یک بوته کامل، برنج: ۳ قاشق غذاخوری، آب: یک لیوان، آب نارنج یا آبغوره: ۱/۵ لیوان، نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین: به اندازه لازم، روغن: به میزان لازم
کد خبر: ۷۴۴۸۹۵
طرز تهیه «ترش تره»

جام جم سرا: پیش از آن که طرز تهیه ترش تره را بخوانید باید بدانید که خالواش (در مواد لازم برای تهیه) یک نوع سبزی معطر محلی گیلان است. هم می‌توان از سبزی تازه آن استفاده کرد و هم می‌توان آن را خشک کرد و در زمان مصرف، آن را خیس و سپس استفاده کرد.

طرز تهیه:

ابتدا سبزی‌ها را پاک کرده، بشویید و خرد کنید. بجز نعنا و خالواش بقیه سبزی‌ها را با برنج و آب در یک قابلمه مناسب بریزید وروی حرارت گذاشته و بپزید. بعد آب نارنج را اضافه کرده و صبر کنید تا با هم بجوشند، اگر چاشنی کم بود به آن آب نارنج یا آب غوره بیفزایید تا مزه دلخواه به دست آید. خالواش و نعنا را ‌ همراه سیر رنده شده در روغن فراوان سرخ کنید ودارچین و زرد چوبه و فلفل و نمک را هم با آن خوب تفت داده و به برنج و سبزی پخته شده اضافه کنید و بگذارید با حرارت کم پخته و جا بیفتد. تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی شکسته و با چنگال‌ هم بزنید و به مواد اضافه کرده و باز هم ‌ هم بزنید تا کاملا مخلوط شود و مقداری دارچین و فلفل به آن اضافه کنید و اجازه دهید غذا به روغن بیفتد. ترش تره را در ظرف مناسبی بکشید و میل کنید.

چاردیواری (ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شكمو
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
۰
۰
كی خورده چه مزه ای دارد بپزم یا نه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها