ثبت اطلاعات از طریق لالهٔ گوش انجام نمی‌شود

توضیحات بازیگر سینما درباره سوء تفاهم در اهدای خون

حبیب رضایی که یکی از همراهان کمپین «اهدای خون، اهدای زندگی» برای بیمارستان «شریعتی» تهران است درباره بعضی از اشتباهات رخ داده و سوءتفاهم‌های ایجاد شده درباره اهدای خون در این مجموعه توضیح داد.
کد خبر: ۷۴۴۴۹۲
توضیحات بازیگر سینما درباره سوء تفاهم در اهدای خون

جام جم سرا: این بازیگر در گفت‌وگویی توضیح داد: امکان ثبت اطلاعات سلول‌های بنیادی افراد از طریق خون در بیمارستان شریعتی تهران باید با اهدای حجم اندکی از خون داوطلب همراه باشد. برخلاف رویهٔ مرسوم در پایگاه‌های انتقال خون، اهدای خون‌ در بیمارستان شریعتی به منظور استخراج سلول‌های بنیادی محدودیت سنی و جسمی چندانی ندارد و اکثر قریب به اتفاق مردم و حتی آن‌هایی که به بیماری‌هایی مانند تالاسمی مینور مبتلا هستند هم می‌توانند متقاضی این حرکت انسانی شوند.

وی سپس به توضیحاتی که «رضا کیانیان» درباره نحوه اهدای خون در یک برنامه تلویزیونی مطرح کرده، اشاره کرد و گفت: ضمن تشکر از آقای کیانیان که این کمپین را رسانه‌ای کرده و مردم نیز از آن استقبال کرده‌اند، باید بگویم ثبت اطلاعات داوطلبان در بانک خون بیمارستان شریعتی از طریق لالهٔ گوش انجام نمی‌شود و متقاضیان باید براساس مکانیسم عادی اهدای خون، تقریبا به اندازهٔ یک سرنگ خون اهدا کنند که البته کار بسیار ساده‌ای است.

این بازیگر افزود: پس از ‌آنکه حجم اندکی از خون داوطلب گرفته شد، ساختارهای سلول‌های بنیادی توسط متخصصان بیمارستان بررسی و اطلاعات او در بانک خون ثبت خواهد شد و در آینده اگر به این ساختار سلولی نیاز بود، از داوطلب دعوت می‌شود که مجددا به بیمارستان برود و در مرحله دوم حجم دیگری از خون را اهدا کند. ضمن آنکه باید تاکید کنم، همین خون اندک ممکن است جان بیماری را نجات دهد.

بازیگر «من مادر هستم» در ادامهٔ سخنانش با سپاس از مردم برای استقبال از طرح اهدای خون در بیمارستان شریعتی گفت: چندی قبل جمعی از هموطنان دلسوز کمپینی با عنوان «اهدای خون‌، اهدای زندگی» برای تکمیل اطلاعات بانک خون بیمارستان شریعتی تشکیل دادند. در این راستا نیز هم مردم به کمک ما آمده‌اند و هم بسیاری از هنرمندان از هفته قبل به این بیمارستان رفته و خون اهدا کرده‌اند.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: خدا را شکر که این حرکت انسان‌دوستانه مورد استقبال مردم قرار گرفته است. مردم ما همیشه نشان داده‌اند که هیچ وقت از کمک‌ به یکدیگر در سختی‌ها دریغ نمی‌کنند. این حرکت در روزهای آینده در بیمارستان شریعتی ادامه خواهد داشت و امیدوارم که هر روز استقبال بیشتر بشود چراکه موارد و اطلاعات ثبت‌شده خونی ما در بانک جهانی خون، بسیار کمتر از حد ثبت‌شده در کشورهای دیگر است.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها