وقتی پای پول گرفتن در میان است، همه شبیه هم می شوند

مصوبه ای از دولت احمدی نژاد که روحانی آن را لغو نمی کند

در حالی روز گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی افزایش جدید قیمت مسکن مهر را به گردن مصوبه دولت قبل انداخت که دولت یازدهم می توانست مثل ده‌ها مصوبه دیگر دولت دهم که آنها را لغو و باطل کرد، این مصوبه را هم باطل می کرد تا باری از دوش مردم بردارد.
کد خبر: ۷۴۴۱۲۳
مصوبه ای از دولت احمدی نژاد که روحانی آن را لغو نمی کند

این روزها افزایش 12 میلیون تومانی قیمت مسکن مهر فاز 11 پردیس چنان خبرساز شده که دولت را وادار به واکنش و پاسخگویی در این زمینه کرده است.

«محسن نریمان » معاون وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در این باره گفت: دولت یازدهم در موضوع مسکن مهر مظلوم واقع شده چون افزایش قیمت مسکن مهر مربوط به مصوبه دولت قبل است و این بخشنامه به صورت روشن و شفاف اعلام می کند که هزینه طرح‌های زیربنایی و روبنایی از مردم اخذ شود.

نریمان تاکید کرد: دولت یازدهم پروژه مسکن مهر را با همان مشی و بخشنامه‌ای که دولت قبلی ابلاغ کرده‌ بود ادامه می‌دهد اما متأسفانه این روزها در حال نمود پیدا کردن است. حال متقاضیان این تصور را می‌کنند که این بخشنامه افزایش قیمت مسکن مهر را دولت یازدهم ابلاغ کرده است،در حالی که این مصوبه مربوط به دولت دهم بوده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه بزودی با اهالی رسانه در خصوص افزایش قیمت مسکن مهر صحبت خواهم کرد، گفت: به مردم توضیح خواهیم داد که این بخشنامه افزایش قیمت مسکن مهر، بخشنامه جدیدی نیست و مربوط به دولت قبلی و همان افرادی است که مسکن مهر را ایجاد کرده بودند.

یکی از بخشنامه‌های دولت قبل که در یکی دو سال اخیر جنجال زیادی را نیز به پا کرده مربوط به "افزایش قیمت مسکن مهر" است. دولت دهم پس از افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی با هدف تعدیل قراردادهای مسکن مهر در دو مرحله بخشنامه افزایش قیمت را ابلاغ کرد که بر اساس آن قیمت هر مترمربع تا 55 هزار تومان افزایش یافت.

دولت یازدهم نیز نه تنها این بخشنامه را لغو نکرده، بلکه در روزهایی که اقتصاد کشور همچنان در رکود به سر می‌برد و هیچ افزایشی در بحث قیمت مصالح ساختمانی روی نداده است، طی دستورالعملی قیمت مسکن مهر را 45 هزار تومان دیگر افزایش داده است.

در این میان، "برداشت از حساب متقاضیان برای خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر" یکی از جنجال‌برانگیزترین مصوبه‌های دولت دهم به شمار می‌آید که دولت یازدهم با استناد به آن اخیرا قیمت مسکن مهر پردیس را 12 میلیون تومان افزایش داده است. بر اساس مصوبه شماره 47060 مورخ 20 اردیبهشت 92 مجوز برداشت از آورده متقاضیان برای اجرای پروژه‌های زیربنایی و روبنایی به وزارت راه و شهرسازی داده شده است.

اظهارات روز گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی که افزایش جدید قیمت مسکن مهر را به گردن بخشنامه دولت قبل انداخته، در حالی است که با نگاهی کلی به یک سال و نیم گذشته می بینیم، دولت یازدهم بخشنامه‌های زیادی از دولت گذشته را که عمدتاً بار مالی برای این دولت داشت، باطل کرده است، حال این سوال ایجاد می شود که دولتی که دست به ابطالش این قدر خوب است، چرا بخشنامه افزایش قیمت مسکن مهر را که بار مالی آن بر دوش مردم است، ابطال نکرده است تا امروز مقصر را دولت گذشته اعلام نکند؟

دولتی که بخشنامه استخدام 500 هزار نفری مهرآفرین را در 15 مرداد 92،ده مصوبه متضمن امتیاز خاص را در 29 مرداد 92، 28 بخشنامه استخدامی را در آبان ماه 92 و اردیبهشت 93 به یکباره لغو می کند، شوراهای عالی که با مصوبه دولت قبل منحل شده بودند را با یک مصوبه برمی گرداند و سازمان مدیریت منحل شده را احیا می کند، چطور نتوانسته است مصوبات مربوط به افزایش قیمت مسکن مهر را لغو کند تا امروز بار مالی آن به گردن مردم و تقصیر آن به گردن دولت قبل نیفتد؟(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
۰
۰
چه طور است كه دولت یازدهم هر جا كه به صلاحش نیست پا روی كارهای دولت قبل می گذارد و جوابگو هم نیست ولی افزایش قیمت مسكن مهر را مصوبه دولت قبل می داند و به ان پایبند است . جناب دكتر روحانی در این سال و چند ماه همه با شما و كارهایتان اشنا شده اند و می دانند كه شما هیچ كاری را به خاطر صلاح مردم و یا مملكت انجام نمی دهید و تمام كارهایتان برای شانتاژ و رای دور دوم ریاست جمهوریتان است پس با خراب كردن دولت قبل برای خود كسب اعتبار نكنید و به یاد داشته باشید كه عزت و ذلت هر كس به دست خدای متعال و نیت خودش است پس بترسید از اتهام زنی .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها