سایت «ایران اکتور» برای معرفی بازیگران مستعد رونمایی شد.
کد خبر: ۷۴۴۰۱۱
علاقه‌مندان به بازیگری این سایت را ببینند

سامانه معرفی بازیگران مستعد برای اولین بار در کشور با طراحی و مدیرعاملی کیومرث مرادی (کارگردان تئاتر) راه‌اندازی شده است.

این سایت به آدرس اینترنتی www.Iranactor.ir قرار است شرایطی را فراهم کند تا تمام کسانی که به بازیگری علاقه‌مند هستند بتوانند اطلاعاتی از خود را شامل تحصیلات، عکس و صوت در این سایت قرار دهند و از این طریق افراد یا شرکت‌هایی که در تولید فیلم، سریال و تئاتر فعالیت می‌کنند، بازیگران جدیدی را جست‌وجو و شناسایی کنند.

http://media.isna.ir/content/1417255202460_20.jpg/4

کیومرث مرادی درباره انگیزه خود از راه‌اندازی چنین سایتی در نشستی که در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، بیان کرد: بیش از 10 سال است که در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های کشور مشغول تدریس بازیگری هستم و همیشه با این سوال مواجه می‌شدم که علاقه‌مندان به بازیگری چطور می‌توانند خود را به این حیطه معرفی کنند؟!

او گفت: در زمان دوره تحصیلی خود در خارج از کشور به ایده این سایت رسیدم و شروع به طراحی آن کردم که در این راستا سه هدف مهم را در نظر داشتم.

این کارگردان تئاتر درباره اهداف راه‌اندازی این وب‌سایت اظهار کرد: ایجاد فرصت و امکان برای بازیگر تا پروفایلی از خود را قرار دهد و نیز ایجاد شرایطی برای جست‌وجوی مدیران و مسئولان دست‌اندرکار در تولید سریال و تئاتر از اهداف این سایت است.

مرادی تأکید کرد: مهمترین هدف سایت «ایران اکتور» حذف واسطه در عرصه بازیگری و ایجاد رابطه‌ای سالم در این حوزه است. در واقع این سامانه تلاش می‌کند در حوزه بازیگری کشور یکپارچگی ایجاد کند تا مشخص باشد در تمام استان‌های کشور چه تعداد علاقه‌مند و مستعد بازیگری با چه تحصیلاتی وجود دارد.

او همچنین افزود: در این سایت بررسی اطلاعات متقاضیان که یک هزینه مختصری برای عضویت آن‌ها دریافت خواهد شد، به صورت علمی انجام می‌شود و در صورت رد تقاضا به صورت ایمیل و پیام کوتاه توضیحات کامل برای عدم پذیرش درخواست عضویت ارائه می‌شود تا حداقل به مسیر درستی برای آموزش هدایت شوند.

مدیرعامل سایت «ایران اکتور» اظهار کرد: امیدواریم این سامانه به عنوان یک فرهنگ بازیگری در کشور تبدیل شود؛ ضمن اینکه اصلا قرار نیست این سایت خودش به عنوان یک واسطه برای معرفی بازیگر و آنچه به عنوان پدیده نقش‌فروشی مطرح شده فعالیت داشته باشد، بلکه تنها، بستری را برای معرفی استعدادهای بازیگری ایجاد خواهد کرد.

کیومرث مرادی همچنین عنوان کرد: چنین سایتی نمونه‌های خارجی زیادی دارد که براساس قدرت سینمایی کشورها فعالیت می‌کنند و علاوه بر فرانسه، آمریکا و انگلستان، امارات هم چنین وب‌سایتی با هدف معرفی بازیگر به کمپانی‌های تولید فیلم دارد.

در این نشست ایوب آقاخانی که به عنوان یکی از اعضای هیأت مدیره و مشاور عالی مدیرعامل سایت «ایران اکتور» حضور داشت در سخنانی گفت: تاکنون تنها امکانی که برای علاقه‌مندان بازیگری و دنبال کردن هدفشان برای ورود به این عرصه وجود داشت مراجعه به دفاتر تولید یا تهیه‌کنندگان بود که در نهایت شرایطی پیش می‌آمد که هم از طرفی اسباب طنازی بود و هم تراژدی محسوب می‌شد.

وی تأکید کرد: هیأت مدیره سایت تلاش می‌کند براساس تحصیلات، نمونه تصاویر، صدا و... به صورت علمی با متقاضیان برخورد و آن‌ها را انتخاب کند.

به گزارش ایسنا، در این نشست مطرح شد که این سایت از یک ماه و نیم قبل به طور آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر 65 عضو دارد. همچنین پروسه راه‌اندازی و دریافت مجوز این سامانه یک سال و نیم به طول انجامیده است.

در سایت «ایران اکتور» قرار است آموزش‌های حرفه‌ای و ارائه مقالات تخصصی یا فیلم‌های تخصصی در حوزه بازیگری هم ارائه شود. یکی از این موارد که هم‌اکنون روی سایت قابل دیدن است، بخشی از کلاس آموزش بازیگری داستین هافمن با زیرنویسی فارسی است.

مرادی همچنین در این نشست در پاسخ به پرسشی درباره اینکه پیش از این سایت‌هایی مشابه نام «ایران اکتور» فعال بودند، گفت: اطلاع دارم که بابک برزویه وبلاگی را در این سایت راه‌اندازی کرده بود، ولی این سامانه به شکل مهندسی‌شده‌ای طراحی شده و شاید بتوان بلندپروازی کیومرث مرادی را برای جاودانه‌شدن در این حوزه کاری و شفاف‌تر شدن مسیر بازیگری در این امر موثر دانست.

او افزود: سایت دیگری هم که با همین نام فعالیت می‌کرد بیشتر جنبه ژورنالیستی داشت.

پویا یغمایی (عضو هیات مدیره و مدیر حقوقی) و احسان بازایی (مدیر بخش فنی)هم از دیگر مدیران این سایت هستند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۴
بیژن میرافشار
United Kingdom
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
۰
۰
باسلام وتشكرودلسوزی شما برای راه اندازی این سایت ودادن امكان یرای شكوفاشدن استعدادها اینجانب باداشتن تیپ هنری وسابقه هنری آماده همكاری هستم
ترانه
-
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
واقعا ممنون كه چنین سایتی را طراحی كردید .من الان دو سالی هست كه به بازیگری علاقه دارم.ولی از ان جایی كه من در استان چهار محال و بختیاری زندگی می كنم نمی توانم فعلا بازیگر شوم.یك حرفی می زنم ولی می دونم كه می گید كه حالا چه ربطی داشت ولی من هر وقت كه به همه می گم كه روزی فرا می رسد كه من هم بازیگر معروفی می شوم ولی ان ها مدام من را مسخره می كنند البته من الان 13سالمه .به امید ان روز بزرگ.
محدثه
-
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
۰
۰
سلام و خسته نباشید واقعا تشكر بخاطر ساخت این سایت منم خیلی دوست داشتم و دارم و بزرگترین آرزوم بازیگر شدنه ولی متاسفانه در استان هرمزگان كلاس بازیگری نیست كه عضو بشم ولی تمام سعی مو میكنم كه یه روزی بتونم
مهدی باقری فرد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
۰
۰
من بازیگر هستم كسی برای فیلم هایش می خواد به این شماره زنگ بزنه 13 سالمه سال نو مبارك 09101635702

نیازمندی ها