«اعصاب ها هم چینی شده است »

چرا این همه بوق می زنیم؟!

امان از موتورسیکلت‌سوارها که نه عابران از دستشان در امان هستند و نه رانندگان؛ آنها تابع هیچ قانونی نیستند و به خود حق می‌دهند که با ویراژ دادن‌ها و تغییر مسیرهای ناگهانی از میان خودروها، راه عبورشان را باز کنند و هروقت هم که به ترافیک یا چراغ قرمز می‌رسند، بلافاصله مسیرشان را عوض کنند و خیلی عادی در پیاده‌روها گاز بدهند، بوق بزنند، عابران را به وحشت بیندازند و به راهشان ادامه دهند.
کد خبر: ۷۴۲۳۲۱
کنترل موتورسواران متخلف با جریمه 100 هزار تومانی

موتورسوارهای شهر ما، چراغ قرمز برایشان بی‌معناست، هیچ‌وقت از ترافیک کلافه نمی‌شوند، چون از باریک‌ترین راه‌ها هم می‌توانند راهی برای ادامه مسیر پیدا کنند، خط‌کشی عابر پیاده را اصلا قبول ندارند و در نهایت به خودشان حق می‌دهند که مثل اتوبوس‌ها و خودروهای امدادی از خط ویژه تردد کنند و تا جای ممکن گاز می‌دهند تا از تیررس مامور راهنمایی و رانندگی که با تعجب نگاهشان می‌کند، دور شوند.

این فقط گوشه‌ای از تخلفاتی است که موتورسواران در خیابان‌ها و معابر ترافیک‌زده شهرمان مرتکب آن می‌شوند و وای به وقتی که مسیر عبورشان باز باشد و قدرت مانورشان زیاد شود؛ آن وقت است که با سرعت بالا، تمام مهارت‌های خود را به کار می‌برند تا با انجام حرکات نمایشی مانند حرکت روی یک چرخ، ویراژ دادن و تک‌چرخ زدن، همه را انگشت به دهان نگه دارند.

البته خیلی وقت‌ها هم این کار به ضررشان تمام شده است؛ زیرا آمارهای پلیس از صحنه تصادفات نشان می‌دهد همه‌ساله درصد قابل توجهی از قربانیان تصادفات رانندگی را همین موتورسوارانی تشکیل می‌دهند که خودشان را تابع هیچ قانون و مقرراتی نمی‌دانند.

بی‌قانونی برخی از موتورسیکلت‌ سواران نه‌فقط به ضرر خودشان بلکه تهدیدی برای امنیت جانی عابران پیاده شده است تا جایی که حتی رانندگان نیز از رانندگی به موازات یک راکب موتورسیکلت وحشت دارند و از وقوع تصادف احتمالی نگران هستند.

این وضع باعث شده تا مسئولان پلیس راهور، اجرای طرح تشدید برخورد با موتورسواران متخلف را به اجرا بگذارد.

بر این اساس قرار است موتورسوارانی که مرتکب انواع حرکات نمایشی شوند، اعمال قانون شده و صدهزار تومان جریمه شوند.

هرچند تجربه سال‌های گذشته نشان داده که حتی توقیف موتورسیکلت‌ها هم در قانونمند کردن موتورسواران متخلف چندان موفق نبوده است، اما شاید این بار جریمه صد هزار تومانی کارساز شود و موتورسواران از ترس پرداخت این مبلغ هم که شده، در ارتکاب تخلف دست به عصاتر شوند.

پوران محمدی ‌-‌ گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فرزین
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
۰
۰
سلام خسته نباشید،برخی از مامورانتان بی ادب ودروغگو هستند ،اگه مامورین درست شوند بهتر میشود،اعماله قانونه واقعی و بس
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها