مردی ۳۶ ساله و دارای شغل آزاد هستم. ۴ سال است که دچار بحران شغلی و مالی شده‌ام. همسر و فرزند خیلی خوبی دارم. تلاشم برای بهتر شدن اوضاع بی‌نتیجه بوده است و از همین رو دیگر هیچ انگیزه‌ای برای کار و زندگی ندارم. همیشه با ترس از خواب بیدار می‌شوم.
کد خبر: ۷۴۲۳۱۲
بحران شغلی یقه‌ام را چسبیده و‌‌ رها نمی‌کند

جام جم سرا به نقل از خراسان: افرادی که در انتخاب شغل آزاد بدون توجه به نوع شخصیت خود، آینده شغل مورد نظر و قدرت ریسک پذیریشان، وارد بازار کار می‌شوند، معمولا با شکست روبرو میشوند و همین شکست‌ها باعث ناامیدی آن‌ها از زندگی می‌شود، بنابراین پیش از هر اقدامی، بررسی کنید که شغل فعلیتان چقدر با روحیات شما سازگار است و بر اساس آن، وضعیت کارتان در آینده را ارزیابی کنید.


امید به آینده

با توجه به سن شما، شرایط خانوادگیتان -که آن را مطلوب می‌دانید- و میزان توانمندی‌ها و تجربه چندین ساله‌تان در کار آزاد، به نظر می‌رسد می‌توانید با یک برنامه ریزی مناسب به عرصه فعالیت‌های اقتصادی برگردید و پویایی خود را حفظ کنید؛ بنابراین به آینده و رسیدن به موفقیت، امیدوار باشید.


کسب مهارت‌های جدید

بهتر است بدانید که کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای با توجه به شغل مورد علاقه شما برای رسیدن به موفقیت، ارزش و اهمیت خاصی دارد که به راحتی و بدون هزینه زیاد می‌توانید در مدت چند ماه یک یا تعدادی مهارت را در مراکز فنی و حرفه‌ای وابسته به وزارت کار و رفاه اجتماعی بیاموزید و بعد از موفقیت در آزمون عملی و کسب گواهینامه به بازار کار برگردید و حتی قادر به خود اشتغالی نیز خواهید بود. بنابراین به دنبال کسب مهارت‌های جدید هم باشید.

به نظر می‌رسد، اصرار به ماندن در شغل قبلی به صلاح شما نیست و توصیه نمی‌شود؛ چرا که تلاش ۴ ساله شما بی‌نتیجه بوده است و آن قدر ناامید هستید که حاضر به قبول موفقیت هم نخواهید بود. البته به یک نکته مهم هم توجه داشته باشید که ممکن است پیشرفت در شغل فعلیتان با یک برنامه‌ریزی اصولی، راحت‌تر از شروع یک شغل جدید باشد. با این حال و برای بازتوانی روحی خود نیز سعی کنید از ماندن طولانی مدت در خانه خودداری کنید و به دنبال حرفه آموزی باشید و ارتباطتان با صاحبان شغل‌های فعال در جامعه را بیشتر کنید. استفاده از تجربه دیگران، شما را خیلی زود‌تر به موفقیت خواهد رساند.


حذف موانع پیشرفت

تا حد امکان تنها نباشید چراکه زمانی که کاری برای انجام دادن ندارید، افکار منفی به راحتی به ذهنتان راه پیدا می‌کند. افکاری مانند اینکه به اندازه کافی خوب و موفق نیستید و به همین دلیل زندگی اجتماعی و ارتباطات خوبی ندارید. با توجه به شرایط شما، این موضوع کاملا قابل درک است، اما این تفکرات جلوی پیشرفت شما را می‌گیرد. افکارتان را مثبت کنید و به خودتان بگویید که در حال تغییرات مثبت برای پیشرفت هستید. به نظر من، تنها کاری که در حال حاضر شما باید انجام دهید، این است که اهل عمل باشید.


تفریح با خانواده

به دلیل اینکه رابطه خوبی با خانواده دارید، می‌توانید نگرانی‌های خود را به خانواده و دوستان مورد اعتمادتان اظهار کنید. صحبت و درد دل با افراد مورد اعتماد، کمک زیادی به شما برای تخلیه شدن از احساسات منفی خواهد کرد. همچنین از ورزش و تفریح سالم و سازنده نیز برای آرامش جسمی و روانی خود غافل نشوید. (عباسعلی براتی - کار‌شناس ارشد روان‌شناسی بالینی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها