رییس جمهوری با تاکید بر اینکه آینده روشن است و پیروزی نهایی در مذاکرات هسته ای با ملت ایران خواهد بود، اظهارداشت: منطق ایران، مذاکره و گفت و گو است و مذاکرات هسته ای با جدیت تا رسیدن به توافق نهایی ادامه می یابد.
کد خبر: ۷۴۲۲۳۴
ملت ایران پیروز نهایی مذاکرات خواهد بود + فیلم

رئیس جمهور در گفت​وگو با واحد مرکزی خبر گفت: من قبل از هر چیز باید از ملت بزرگ ایران تشکر کنم که در همه مسائل مهم کشور در صحنه حضور دارند و این روزها نیز مردم کاملا برای (آگاهی از) اینکه حرکتی که مربوط به مسائل مهم کشور است چطور پیش می رود همواره مسائل را لحظه به لحظه پیگیری می کردند.

روحانی افزود: هر چه ما موفقیت داریم در سایه حضور مردم، اجماع ملی و نیز حمایت های مقام معظم رهبری است.

وی گفت:‌ من می خواهم به ملت بزرگ ایران بگویم ما یک پیروزی بزرگ داریم مهم تر از آنچه که در این مذاکرات به کجا رسیده ایم و آن پیروزی مهم این است که امروز مانند سال های قبل نیست؛ امروز در جایگاهی هستیم که هیچ کس در دنیا نمی گوید برای اینکه ایران حرف 1+5 را قبول کند باید تحریم ها افزایش یابد.

رئیس جمهور افزود: هیچ کس نمی گوید برای اینکه ما به توافق برسیم باید به ایران فشار بیشتری وارد شود. همه دنیا می گویند که باید زمان بیشتری بگذاریم و بحث های بیشتری کنیم برای دست یابی به توافق نهایی که خود این ،‌ یک موفقیت بزرگ برای راهی است که ملت بزرگ ایران از 24 خرداد پارسال آغاز کردند و آن حماسه سیاسی را آفریدند.

رئیس جمهور گفت: ما دو هدف یعنی حفظ فن آوری هسته ای و برداشتن تحریم ها را دنبال می کنیم.

آقای روحانی افزود: امروز دنیا می داند که تنها باید از راه گفتگو، منطق و مذاکره کار را پیش برد و راهی وجود ندارد برای اینکه کسی بخواهد از مسیر یا ابزار دیگر استفاده کند.

هیچ حرکت سانتریفیوژی متوقف نخواهد شد

وی گفت: ما در این مدت فن آوری را ادامه دادیم یعنی همواره سانتریفیوژها در حال چرخش بوده است.

رئیس جمهور افزود:‌ من به ملت ایران قول می دهم که هیچ حرکت سانتریفیوژی متوقف نخواهد شد اما از آن طرف هم چرخش زندگی مردم روز به روز باید بهتر شود.

روحانی گفت: در این مدت یک حرکت مثبت بسیار خوبی را مردم و دولت در کنار هم انجام دادند و ادامه خواهند داد.

وی افزود: بنابراین هدف دوم این بوده است که تحریم ها قدم به قدم برداشته شود و امروز بخشی از آنها برداشته شده و بخشی هم هنوز باقی است.

رئیس جمهور گفت: اما در این مذاکرات طرف مذاکره کننده ما کاملا قبول داشت که تحریم ها باید برداشته شود اما درباره اینکه چطور و از چه زمانی، تعلیق تحریم یا لغو آن و شروع و خاتمه آن انجام شود هیچ کس امروز در دنیا تردید ندارد که ایران باید فن آوری هسته ای از جمله غنی سازی را در خاک خود داشته باشد.

رئیس جمهور گفت : هیچ کس تردید ندارد که تحریم باید برداشته شود و همه دنیا هم قبول دارند که راهی که انتخاب شده بود تحت عنوان تحریم و فشار ، راه نادرستی بوده و این راه به نتیجه نرسیده است.

روحانی در ادامه مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود : بنابراین ما مسیری که انتخاب کردیم مسیر تعامل با دنیاست و مسیر درستی بوده ، این مسیر پاسخ داده و بعد هم پاسخ خواهد داد.

وی اضافه کرد : نکته دیگر اینکه من باید تشکر کنم از مذاکره کنندگان مان که به طور جدّ در این چند روز به صورت شبانه روز در تلاش بودند و من به دلیل مسئولیتی که داشتم به طور مداوم از طرق مختلف شب و روز با هیات خودمان در تماس بودم و مسیری که داشتند طی می کردند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد : شش کشور بزرگ با هیئت های بزرگ و بسیار مفصّل در برابر ما هستند و ما گام هایی را به پیش گذاشتیم؛ درست است که در این مذاکرات ما هنوز به توافق نهایی نرسیده ایم اما من می توانم بگویم که برای رسیدن به توافق گام هایی به جلو برداشته شده است .

رئیس جمهور افزود : امروز با سه ماه پیش کاملاً متفاوت است و با شش ماه پیش بیشتر متفاوت است منطق ها مقدار زیادی به هم نزدیک شده و بسیاری از شکاف ها برداشته شده است اما هنوز گامهایی باقی مانده و هنوز مسیرهای پیش رویی است که باید آن مسیرها را طی کنیم.ژ

رئیس جمهور گفت: البته آنچه امروز توافق شده بر این مبناست که شرایطی که از توافق ژنو بوده است برای چند ماه دیگر باقی بماند ؛ نه اینکه فقط این توافق ژنو باقی بماند برای فرصت ادامه مذاکره به منظور دستیابی به هدف و توافق نهایی.

روحانی در ادامه سخنانش افزود: این چیزی است که مورد اتفاق نظر همه است بنا براین ملت ما در این مدت موفق و پیروز بوده است و پیروز خواهد شد و به پیروزی نهایی خواهد رسید و من در توفیق این راه هیچ تردیدی ندارم.

وی تأکید کرد: هیچ راهی برای دنیا جز مذاکره با نمایندگان ملت ایران وجود ندارد و این راه مذاکره امروز یا فردا به توافق نهایی منجر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها