الهام چرخنده با سریال «من یک مستاجرم» و فیلم سینمایی «شب یلدا» در سینما و تلویزیون چهره شد اما مدت ها خبری از او نبود تا پخش سریال «آوای باران» و بازی در نقش زیور. در همان روزها بود که مواضع چرخنده مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.
کد خبر: ۷۴۲۰۱۱
الهام چرخنده و تخریبی که مقطعی نیست

چرخنده از نظام حمایت می کرد، از حجاب می گفت و در راهپیمایی شرکت می کرد اما شاید اصلاً فکر نمی کرد مواضعش در بین جمع هنرمندانی که عموماً ادعاهای فراوانی درباره احترام به رای و نظر دیگران دارند این چنین با مخالفت مواجه شود. بخشی از بدنه جامعه که از چرخنده انتقاد می کنند به وضوح رفتار یا مواضع چرخنده که مورد قبول شان نیست را اعلام می کنند، اما برخی از همکاران چرخنده ترجیح می دهند به جای نقد و ابراز آن، از حربه طرد و بایکوت استفاده کنند.

یعنی همان اتفاقی که برای بازیگری مثل علیرام نورایی به خاطر ایفای نقش در فیلم «قلاده های طلا» افتاد. علیرام نورایی که بازیگر جوانی است حتی از جمع های خودمانی هنرمندان مثل انجمن خیریه و ... هم طرد می شد چه رسد به این که پیشنهاد بازی در فیلم و سریال به او بدهند. در حالی که در همان فیلمی که نورایی بازی کرد عوامل قدیمی سینما مثل شریفی نیا و امین حیایی هم بودند اما با هیچ کدام شان چنین برخوردی نشد که همین ماجرا نشان می دهد از نظر بعضی‌ها برای ژست مخالف گرفتن و تخریب کردن هم باید گزینه مناسبش را پیدا کرد!!

اما ماجرای الهام چرخنده بر خلاف توسلی و رهنما مقطعی نیست و به خاطر فعال نبودن خود چرخنده در فضای مجازی، چندان به صورت دو طرفه به شبکه های اجتماعی نکشیده است. چرخنده هم با وجود کسالت قلبی، در حالی که به نظر می رسد از همکارانش بیشتر از مخالفان معمولی اش دلخوری دارد همچنان به فعالیت هایش ادامه می دهد و اخیراً هم در گفت وگویی اعلام کرده اگر این کارها ریاکاری است من ریاکارترین هستم.

البته در کنار مخالفان سرسخت، چرخنده منتقدان دلسوزی هم دارد که ضمن احترام به نظر او، تشویقش می کنند با دقت و تدبیر بیشتری در رفتار، شیوه بهتری را انتخاب کند. جالب تر این که چرخنده در کنار فعالیت های فرهنگی اش مثل سخنرانی در دانشگاه ها و دعوت دختر خانم ها به استفاده از حجاب برتر چادر، دست از فعالیت هنری هم برنداشته است و حالا که گویا نقشی به او نمی رسد ترجیح می دهد با کارگردانی همچنان در صحنه باشد و میدان را خالی نکند. (روزنامه خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها