قائم‌مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود 30 تا 40 هزار موتورسیکلت برقی به خیابان‌های تهران تا پایان سال خبر داد.
کد خبر: ۷۴۰۹۵۲
تردد موتورهای برقی در پایتخت، تا پایان سال

حجت‌الله بهروز در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضع موتورهای برقی در پایتخت گفت: یکی از طرح‌های شاخص در بحث کاهش آلودگی هوا در شهر تهران که در برنامه دوم پنج ساله شهرداری دیده شده است، جایگزینی موتورهای برقی با موتورهای بنزینی است.

وی با بیان این‌که جایگزینی یک تکنولوژی با یک دانش دیگر کاری آسان نیست و نیازمند آمادگی زیرساخت‌هاست، افزود: از ابتدای امسال فراخوانی درباره استانداردهای مخصوص و مورد نیاز شهر تهران در مورد موتورهای برقی در میان کارخانه‌های تولیدکننده و اشخاص واردکننده توزیع شد که موتورها از لحاظ قدرت و نیروی محرکه باتری بررسی گردید.

قائم‌مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به استقبال گسترده تولیدکنندگان از این فراخوان شهرداری اظهار کرد: 18 تولیدکننده و واردکننده اعلام آمادگی کردند تا پوشش موتورهای برقی شهر تهران را انجام دهند که در این میان چند دستگاه موتورسیکلت که استانداردهای موردنظر ما را داشت، انتخاب و برای انجام تست‌های مرتبط همچون توانایی، سرعت و فنی در اختیار بخش‌های تخصصی قرار گرفت.

بهروز با بیان این‌که امیدواریم تا پایان سال شاهد تردد این موتورسیکلت‌ها در شهر تهران باشیم، ادامه داد: قطعا در سال آینده می‌توانیم بهتر عمل کنیم.

وی درباره برخی مشکلات موتورهای برقی عنوان کرد: اگر می‌خواهیم تکنولوژی را تغییر دهیم، محدودیت‌سازی جزو الزامات است؛ اما باید در نظر داشته باشیم ابتدا باید امکانات را در نظر داشت و بعد محدودیت‌هایی را ایجاد کرد و شهرداری موظف است حمایت‌های مادی و معنوی از این طرح داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
م
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
۰
۰
ولی برادر عزیز مشكل از خودروهاست موتور كه سوخت مصرف نمیكنه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها