یک متخصص پوست و مو تاکید کرد: مصرف بیش ‌از حد چای، قهوه، الکل و توتون، مطالعه‌ی شدید همراه با خستگی و عادت به نشستن که به سوء‌هاضمه و ناتوانی عمومی منتهی می‌شود، از عوامل بروز آکنه هستند.
کد خبر: ۷۴۰۵۶۱
چای، قهوه، الکل ابتلا به آکنه را تشدید می کنند

دکتر ریحانه مهرگان با اشاره به اینکه تمام انواع آکنه ریشه در عادات غلط تغذیه‌ای دارند، گفت: نامنظم‌ بودن ساعات غذا خوردن، غذای نامناسب، استفاده‌ مفرط از نشاسته و قند و مصرف بیش ‌از ‌حد خوراکی‌های چرب زمینه‌ساز بروز آکنه است.

وی یبوست مزمن را از دیگر از علل اصلی ایجاد آکنه عنوان کرد و افزود: در صورتی ‌که روده‌ها به ‌صورتی مناسب حرکت نداشته باشند، مواد زائد با سرعتی که باید دفع نمی‌شوند و در جریان خون مواد سمی انبار می‌شود. کوشش بیش ‌از حد پوست در دفع مواد زاید اضافی سبب بروز آکنه و سایر اشکال بیماری‌های پوستی می‌شود.

این متخصص پوست و مو گفت: یک علت مهم دیگر آکنه، حالت از بین ‌رفتن شادابی و زنده بودن سلول‌های پوست است که از عادات غیربهداشتی حاصل می‌شود.

مهرگان افزود:درمان آکنه با تجویز پماد یا کرم شدنی نیست.استفاده از این داروها تنها به فرونشانی موقتی عمل غدد چربی می‌انجامد.درمان طبیعی آکنه در مراحل اولیه، رعایت رژیم ‌غذایی مناسب و نوشیدن آب به میزان لازم به صورت مصرف انواع میوه‌ها و سبزیجات است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها