مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران از آغاز خرید تضمینی شیر با نرخ هر کیلوگرم ۱۴۴۰ تومان خبر داد.
کد خبر: ۷۴۰۲۷۳
قیمت خرید تضمینی شیر  ۱۴۴۰ تومان

سعید سلطانی سروستانی در گفت​وگو با واحد مرکزی خبر با اشاره به این که از مدتها پیش درپی اجرایی کردن خرید تضمینی شیر با قیمت 1440 تومان بودیم ، گفت: با هماهنگی سازمان مرکزی تعاون روستایی و نیز در پی دستور وزیر جهاد کشاورزی ؛ خرید تضمینی شیر به ازای هر کیلوگرم 1440 تومان در بازدید امروز رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی از مجتمع مدرن دامداری در حسن آباد قم اجرایی شد.

وی افزود: خرید شیر با این نرخ از روز شنبه در6 استان دیگر کشور نیز اجرایی می شود تا با بررسی مشکلات اجرایی در سراسر کشور انجام گیرد و این آمادگی وجود دارد.

سلطانی گفت: بهای پرداخت شیر تضمینی حداکثر تا یک ماه بعد از خرید به حساب دامداران بزرگ و کوچک واریز می شود.

وی با اشاره به اینکه محدودیتی در خرید تضمینی شیر با قیمت 1440 تومان نداریم ، افزود: به هر میزان که شیر عرضه شود، خرید می کنیم و با تبدیل آن به شیر خشک و پنیر برای صادرات آن به ویژه به روسیه اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران گفت : هر کارخانه که حاضر به عقد قرارداد با ما باشد ، به صورت کارمزدی شیر را به آن کارخانه تحویل می دهیم تا به شیر خشک و پنیر تبدیل شود.

سلطانی با بیان اینکه مازاد عرضه شیر داریم ، افزود: بهترین راه برای این مازاد عرضه ، صادرات است و شیرهای عرضه شده را در مراکز در نظر گرفته شده و نیز از طریق دامداری های بزرگ به صورت مستقیم خرید و جمع آوری می کنیم و به کارخانه های لبنی خواهیم فروخت.

وی گفت: فروشندگان شیر که دامداری های بزرگ و دامداران خرده پا هستند به صورت مستقیم در فروش شیر و دریافت مبلغ آن با اتحادیه مرکزی دامداران ایران طرف حساب هستند و این اتحادیه وجه آن را به حساب دامداران واریز خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها