مدیر کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه واردات صرف موتورسیکلت‌های برقی، اقدامی زیست محیطی محسوب نمی‌شود، گفت: لازم است زیرساخت‌ها و استانداردهای لازم را در مورد واردات این موتور‌ها رعایت شود زیرا بسیاری از شرکت‌های چینی کیفیت لازم را ندارند.
کد خبر: ۷۴۰۲۱۴
شرایط برای استفاده از موتورسیکلت برقی فراهم نیست

جام جم سرا به نقل از مهر: دکتر محمد هادی حیدرزاده افزود: وارد کردن موتورسیکلت‌های برقی اقدام بسیار خوبی است که بر اساس مصوبه هیئت وزیران در حال انجام است. اما متاسفانه در این مورد نیز مانند بسیاری از موارد دیگر احساسی برخورد می‌شود و یا جریانی موج شده و همه به دنبال آن افتاده‌اند در حالی که برخی زیرساخت‌ها مثل ایستگاه شارژ باتری و توپوگرافی شهر تهران در برخی مناطق جوابگوی این اقدام نیست.

مدیرکل محیط زیست استان تهران اظهار داشت: توپوگرافی شهر تهران غالبا شمالی - جنوبی و دارای شیب بوده که در این پروژه این مسئله دیده نشده و متاسفانه تمام دستگاههای دولتی و غیردولتی این پروژه را بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌های مناسب آن آغاز کرده‌اند. چنین اقدامات شتاب زده‌ای نه تنها موجب بهبود وضعیت محیط زیست نمی‌شود بلکه نوعی بی‌اعتمادی در میان مردم ایجاد می‌کند که ممکن است کل پروژه را زیر سئوال ببرد.

حیدرزاده تصریح کرد: در حال حاضر اقدامی که باید انجام شود این است که بررسی شود موتورسیکلت‌های برقی در چه مناطقی قابل استفاده‌اند؛ و سپس از آنجایی که در حال حاضر عمدتا دستگاه‌ها با شرکت‌های چینی وارد مذاکره می‌شوند باید دقت شود که استانداردهای لازم را داشته باشند.

مدیر کل محیط زیست استان تهران یادآور شد: البته محیط زیست مسئول رسیدگی به استانداردهای این موتورسیکلت‌ها از نظر آلودگی هوا است اما از نظر کیفی موسسه استاندارد و وزارت صنایع بایستی نظارت کافی را داشته باشند و محیط زیست حساسیت‌های مورد نظر خود را به این دستگاه‌ها اعلام کرده که باید آن را در نظر گیرند.

به اعتقاد وی، صرفا وارد کردن خودرو یا موتورسیکلت برقی اقدام زیست محیطی محسوب نمی‌شود و نباید ورود موتورسیکلت‌ها به گونه‌ای باشد که تنها ۲ ماه دوام داشته باشد و بعد مردم تصور کنند که اساسا این دستگاه‌ها به درد نمی‌خورد و بی‌اعتماد شده و کلا این پروژه بسوزد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها