سرپرست دادگاه کیفری استان تهران خبر داد:

دادگاه سعید مرتضوی، پنجم اردیبهشت 94

معاون اول قوه قضاییه درخصوص حکم دیوان عالی کشور در تائید انفصال دائم سعید مرتضوی از قضاوت گفت: آنچه در دیوان عالی کشور انجام شده، قانونی بوده است.
کد خبر: ۷۴۰۰۶۵
محسنی‌اژه‌ای: حکم مرتضوی قانونی است

به گزارش واحد مرکزی خبر، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه درجمع خبرنگاران، با اشاره به اعتراض سعید مرتضوی به این حکم دیوان عالی کشور گفت: این‌که محکوم‌علیه، اعتراض داشته باشد، امر جدیدی نیست، اما این موضوع که پرونده‌ای در دیوان عالی کشور از یک شعبه به شعبه جدیدی برود، مصداق زیادی دارد و مشکل قانونی وجود ندارد.

مرتضوی پیش از این با بیان این‌که پرونده‌اش در دیوان عالی کشور از یک شعبه به شعبه دیگر ارجاع شده است، این کار را غیرقانونی دانسته و گفته بود به این حکم اعتراض می‌کند.

همچنین به گزارش میزان، معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به این پرسش که آیا درست است که دیوان عالی کشور به دو متهم دیگر پرونده کهریزک یعنی حیدری‌فر و حداد تخفیف داده است، تصریح کرد: بله، من هم شنیده‌ام. البته حکم را ندیده‌‌ام، ولی شنیده‌‌ام که نسبت به آن دو نفر مقداری تخفیف داده شده است.

ارسال پرونده غنچه قوامی به دادگاه انقلاب

دادستانی تهران در اطلاعیه‌ای با اعلام این‌که پرونده‌ اتهامی غنچه قوامی به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شده است، تاکید کرد: دستگیری و تشکیل پرونده اتهامی برای غنچه قوامی، ارتباطی به حضور نامبرده در ورزشگاه آزادی و تماشای مسابقات والیبال نداشته و وی صرفا به علت اتهامات منعکس در پرونده تحت تعقیب قرار گرفته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در اطلاعیه دادستانی با اعلام این‌که متهم که واجد سابقه بازداشت قبلی بوده است، به طور اتفاقی به دست ماموران پلیس مستقر در ورزشگاه بازداشت می‌شود، آمده است: هشتم تیر امسال با احضار متهم و برخی تحقیقات صورت گرفته، معلوم شد غنچه قوامی در فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام مشارکت داشته و ضمن ارتباط با دست‌اندرکاران و مرتبطان شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله شبکه بی.‌بی.‌سی فارسی و اپوزیسیون خارج از کشور، در تجمعات و راهپیمایی‌های ضدنظام حضور داشته است.

درخواست ایران از کشورهای اسلامی برای حمایت فوری از قدس

وزیر امور خارجه در پیامی خطاب به وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی اقدامات غیرقانونی و تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی در قدس و مسجدالاقصی را محکوم کرد.

محمدجواد ظریف، این اقدامات را در راستای سیاست مستمر اسرائیل در زمینه یهودی‌سازی فلسطین دانسته و بر آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای همفکری و همکاری با کشورهای اسلامی جهت اتخاذ تدابیر لازم برای حمایت فوری و موثر از قدس و مسجدالاقصی تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها