معاون وزیر راه و شهرسازی:

شیوه ساخت مسکن مهر تغییر می کند

معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح جزئیات بودجه بخش مسکن در سال آینده، گفت: اعتبارات بخش زیرساخت‌های مسکن مهر در سال آینده دوبرابر می شود اما در مجموع نیاز به 4700 میلیارد تومان اعتبار در زیرساخت‌های مسکن داریم.
کد خبر: ۷۳۹۷۴۶
اعتبارات مسکن مهر سال آینده 2 برابر می‌شود

امیر امینی در خصوص پیش بینی بودجه سال آینده در بخش مسکن، اظهار داشت: در بخش مسکن اعتبارات با همان برنامه های سال گذشته پیگیری می‌شود و ترکیب آن عوض نشده است.

وی با بیان اینکه رشدی که دولت پیش بینی کرده، 20 درصد است و ما سعی کردیم در برنامه‌ها جابجایی داشته باشیم، بیان کرد: از گذشته در حوزه زیرساخت‌ها و زیربناهای مسکن مهر اعتباراتی در نظرگرفته شده است که در همان چارچوب، اعتبارات سال آینده را هم پیش بینی می‌کنیم.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ردیف‌‎های متفرقه و دایمی در سال‌های گذشته داشتیم، گفت: موضوعی که دولت در مسکن مهر پیگیری می‌کند ارایه تسهیلات بانکی و اعتبارات یارانه ای به مسکن مهر است که با تاکیدات مقام معظم رهبری امیدواریم اعتبارات خوبی را در سال آینده بگیریم.

امینی افزود: امسال در دو بخش، 200 و 400 میلیارد تومان به مسکن مهر اختصاص یافت که امیدواریم در سال آینده این رقم را به دو برابر افزایش دهیم اما نیازمان در حوزه زیرساخت‌های مسکن مهر و سایر تعهدات دولت در این بخش، 4700 میلیارد تومان است.

وی درباره تسهیلات پیش بینی شده برای طرح مسکن اجتماعی گفت: در طرح جامع مسکن، مبحث مسکن اجتماعی مطرح شده است که بیشتر به موضوع دخیل کردن مردم در مسئولیت‌‎های اجتماعی برای تامین مسکن تاکید دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: دولت در این زمینه تسهیلات یارانه‌ای می‌دهد که یک گام آن در دولت تحت عنوان تسهیلات به بافت‌های فرسوده و ناکارآمدشهری مصوب شد و سقف وام به 50 میلیون تومان افزایش یافت.

امینی با تاکید بر اینکه رویکرد وزیر راه و شهرسازی این است که در بخش مسکن از حالت گریز از مرکز به هویت داخل شهر بازگردیم، اظهار داشت: متقاضیان مسکن در سال‌های گذشته به سمت شهرهای جدید و محله‌های جدید سوق داده شدند و این باعث شد که بافت سنتی از دست برود اما تشویق مردم به نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده کمک می‌کند که مردم به بافت‌های سنتی بازگردند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها