سفر شهریار به دوبی و سواحل خلیج فارس

علی دایی سرمربی یک تیم عربی می شود؟

جام جم ورزشی: منتقد سینما می گوید که زندگی علی دایی پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک فیلم سینمایی دارد.
کد خبر: ۷۳۹۷۳۷
زندگی «علی دایی» فیلم می شود؟

سعید قطبی زاده درباره اینکه کدام از ورزشکاران ایرانی زندگی شان قابلیت تبدیل شدن به فیلم را دارد گفت: زندگی "علی دایی" پتانسیل بالایی برای فیلم شدن دارد او از یک جای بی‌نام و نشان می‌آید تهران در بهترین دانشگاه کشور تحصیل می‌کند. خیلی دیر فوتبال را شروع می‌کند و تبدیل به اسطوره ملی می‌شود اتفاقا شخصیت "علی دایی" شباهت زیادی به "هیلاری سوانگ" در فیلم محبوب "میلیون دلاری"ساخته کلینت ایستوود را دارد.

منتقد سینما افزود: نمونه خارجی به نظر من می‌توان به "لانس آرمسترانگ" دوچرخه‌سوار آمریکایی یا "اریک کانتونا" فوتبالیست فرانسوی اشاره کنم. در عرصه مربیگری "آلکس فرگوسن" بسیار شخصیت جذابی دارد. در رشته‌ی ژیمناستیک می‌توانم به "نادیا کمانچی" اشاره کنم که شخصیت عجیبی بود یا "فرناندو ردوندو" آرژانتینی می‌تواند این پتانسیل را داشته باشد. "راجر فدرر" و "بوریس بکر" در رشته تنیس و "مایکل شوماخر" در اتومبیل‌رانی و به طور کلی مهم‌ترین این‌ها بدون شک گآلکس فرگوسن" است که می‌تواند یک شخصیت جذاب ورزشی برای تبدیل شدن به فیلم را داشته باشد.

قطبی‌زاده همچنین در مورد "لیونل مسی" عنوان کرد: چیز جذابی از زندگی مسی نمی‌توان یافت غیر از این که در لحظه کاری می‌کند که همه حیرت‌زده می‌شوند. برای خود من دیدن بازی "مسی" مثل لذت بردن از فیلم‌های "اورنس ولز" است ولی قابلیت تبدیل شدن به یک فیلم سینمایی را ندارد، برعکس مسی، "مارادونا" زندگی بسیار حاشیه‌ای دارد که البته به جز مستندی که "امیر کاستاریکا" در مورد وی ساخت یک کارگردان ایتالیایی، فیلمی داستانی از "مارادونا" ساخته است که اتفاقاً من و عادل فردوسی‌پور در نمایش این فیلم در ایتالیا سخنرانی مشترکی در مورد این فیلم داشتیم.

(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها