تیم ایران وارد وین شد

فینال هسته‌ای در اتریش

تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان برای بازی فینال در حالی راهی وین شد که رسانه‌های غربی و آمریکایی به اضافه مقامات این کشور علاوه بر ابراز ناامیدی از نتیجه این دور از گفت‌گوهای هسته‌ای سخن از تمدید مذاکرات می‌گویند.
کد خبر: ۷۳۹۶۴۴
فینال هسته‌ای در اتریش

به گزارش جام جم آنلاین در حالی که همگان تصور می‌کردند که مذاکرات مسقط می‌تواند اختلافات را پایان دهد و برای رسیدن به نتیجه و توافق نهایی مطلوب باشد، اما آنچه از درون مسقط بیرون آمد آن چیزی نبود که تصور می‌شد.

گرچه اخبار ضد و نقیض و غیر رسمی از درون گفت‌و‌گوهای هسته‌ای ایران و آمریکا منتشر شده و اخبار رسمی و مستندی از آن بیرون نیامده است،‌ اما محتوای اخبار گفت‌وگوهای مسقط با میانجیگری مقامات عمان، حاکی از زیاده خواهی و زورگویی آمریکا بوده است.

تعداد سانتریفیوژ‌ها،‌غنی سازی، فعالیت‌های سایت‌های نطنز، اراک و فوردو و البته لغو تحریم‌ها همگی از اختلافاتی است که آمریکایی‌ها تن به پذیرش هیچیک از آنها نمی‌دهند.

اکنون در دور پایانی و دهم گفت‌‌وگوهای هسته‌ای ایران و 1+5 وین باردیگر میزبان این دو طرف است تا شاید در لحظه آخر توافقی انجام شود.

قرار است ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی ظریف و اشتون هماهنگ کننده گروه 1+5 بر سر میز ناهار در محل دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین به گفت‌وگو بنشینند و هماهنگی‌های اولیه را برای گفت‌وگوها انجام دهند.

تیم هسته‌ای کشورمان را سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی، مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکا، حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه، داوود محمدنیا مشاور وزیر خارجه، محمد امیری مدیرکل امور پادمان‌های سازمان انرژی اتمی و پژمان رحیمیان مدیر کل حوزه ریاست سازمان انرژی اتمی، همراهی می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كاربر
Australia
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
۰
۰
تمدید ؟ بخدا مردم دیگه توان ندارند. خسته اند میفهمید خسته !

نیازمندی ها