انتشار اظهارات حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور درباره مذاکرات هسته‌ای و این‌که «در مساله مذاکرات، تشخیص این‌که چه چیزی نیاز به مصوبه مجلس دارد، برعهده برخی نمایندگان نیست»، روز گذشته واکنش‌هایی در پی داشت.
کد خبر: ۷۳۹۶۴۱
واکنش‌ها به اظهارنظر «آشنا» درباره مجلس

هر چند سرپرست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری روز گذشته پیامک‌های منسوب به اظهارات وی را تکذیب و بر جایگاه والای نهاد مجلس در نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد، اما

خبرگزاری نسیم فایل صوتی مصاحبه جنجالی را منتشر کرده و قضاوت را به افکار عمومی واگذار کرد. در همین رابطه محمدرضا صادق، مشاور رئیس‌جمهور نیز به ایسنا گفت که دولت یازدهم هیچ‌گاه قصد تضعیف مجلس را نداشته و ندارد.

قرائت تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد

گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی که پیش از این در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود، دیروز در صحن علنی مجلس قرائت شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در گزارش تحقیق و تفحص آمده است: از نظر مسائل فرهنگی و سیاسی نیز دانشگاه آزاد در دو دهه اول عمر خود فضای مناسبی در دانشگاه و محیط‌های مرتبط داشته، ولی در دهه سوم به دلیل گرایش‌های هیات امنا در مداخلات سیاسی کشور دخالت کرده و دچار تخلف شده است.

منتقدان دولت درباره مذاکرات چه گفتند؟

در آستانه دور تازه مذاکرات هسته‌ای، برخی منتقدان دولت روز گذشته در همایش «منهای عزت به علاوه تحریم»، نسبت به روند مذاکرات هسته‌ای انتقاد کردند.

به گزارش فارس، احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در این همایش گفت: تحقیری که در یک سال گذشته داشتیم، در 35 سال نداشتیم.

رهدار، مدیر موسسه تحقیقات فتوح اندیشه نیز با تاکید بر این‌که تعامل با غرب نیازمند پذیرش همه مفروضات غرب نیست، مدعی شد: دولت برای پیشبرد انقلاب از روش‌های غربی استفاده می‌کند. رندی شورت، استاد منتقد آمریکایی هم در این همایش در مورد مذاکرات ایران و تحریم‌های غیرقانونی آمریکا گفت: نسبت به مذاکرات نگرانم زیرا آمریکا پایبندی بدی نسبت به تعهدات دارد. این همایش دیروز در حالی برگزار شد که کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگویی با تسنیم با تاکید بر حمایت اصولگرایان از موفقیت تیم مذاکره‌کننده‌‌ هسته‌ای گفت: همه اصولگرایان خواهان موفقیت دولت و توافقی که حقوق ملت ایران را تامین کند، هستند.

احمدی‌نژاد نامزد مجلس نمی‌شود

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور پیشین کشورمان در گفت‌وگو با تسنیم درباره طرح احتمال نامزدی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات آینده مجلس بیان کرد: من اطلاعی از برنامه‌های آقای احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس ندارم. البته قطعا خودش در انتخابات مجلس نامزد نمی‌شود.

وی درخواست احمدی‌نژاد برای دیدار با سیدمحمد خاتمی را نیز تکذیب کرد و گفت: من از نزدیکانش هم پرسیدم، گفتند که خود آقای دکتر گفته است چنین درخواستی نکردیم و چنین برنامه‌ای هم نداریم. معاون پارلمانی صداوسیما در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره رابطه رسانه ملی و دولت بیان کرد: پخش زنده سخنرانی‌های رئیس‌جمهور در این دوره بیشتر از دولت‌های گذشته است. او یادآور شد: تقریبا پنج یا شش نفر از وزرا و چند نفر از معاونان رئیس‌جمهور در یک سال گذشته در جلسات شورای معاونان صداوسیما شرکت کردند و در جلسات شورای معاونان دیدگاه‌های وزارتخانه متبوع خود را توضیح داده‌اند.

روضه انگلیسی از نگاه طائب

مهدی طائب، استاد حوزه و دانشگاه و مسئول قرارگاه عمار در گفت‌وگویی با تسنیم گفت: روضه‌ای که حصار عداوت با امام زمان(عج) در پیرامون کعبه و اطراف را بیشتر کند و موانع آمدن حضرت را محکم‌تر کند تا نتوانند ظهور کنند، این روضه، روضه انگلیسی و صهیونیستی است.

پورمحمدی: مهم است معلوم شود چکاره هستیم

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در گفت‌وگو با ایلنا، درباره طرح افزایش اختیارات وزارت دادگستری گفت: وزارت دادگستری در این وضع به دنبال تعیین تکلیف است. ما در پاسخگو بودن، تحت‌فشار مجلس هستیم بنابراین برای ما مهم این است که جایگاه ما روشن شود و معلوم شود چکاره هستیم، زیرا ما یک وزارتخانه ممتاز هستیم و با همه قوا ارتباط داریم. وی افزود: در دولت و قوه قضاییه یک کرسی داریم و در مجلس نیز یک جایگاه تثبیت شده داریم که این جایگاه نباید خالی و بی‌فایده بماند.

2 هدف اوباما از نامه به رهبر انقلاب

به ‌دنبال انتشار خبر ارسال نامه‌ای از سوی رئیس‌جمهور آمریکا به رهبر انقلاب، مایکل سینگ در تحلیلی که «موسسه واشنگتن» آن را به چاپ رسانده، آورده است: نامه اوباما دو هدف را با خود دارد: اول آن‌که این نامه گویای آن بود که هرگونه همکاری علیه داعش تا حد زیادی به رسیدن به توافق جامع هسته‌ای بستگی دارد. هدف دوم آن‌که به ایران در مورد متحد نزدیک خود یعنی بشار اسد اطمینان می‌دهد. این نامه تلاش می‌کند تا این پیام را مخابره کند که آمریکا هیچ ضربه‌ای به منافع ایران در عراق و سوریه وارد نکرده و واشنگتن می‌خواهد در عوض امضای توافق هسته‌ای تا بیست و چهارم نوامبر، با ایران در هر دو مورد (سوریه و عراق) همکاری کند.

نقدی: امر به معروف مربوط به یک جناح نیست

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر کمک به اصلاح وضع جامعه است، گفت:‌ از رسانه‌ها درخواست می‌کنم مسائلی را که منفعت همه مردم را دربرمی‌گیرد، سیاسی نکنند. امر به معروف و نهی از منکر منفعت همه است و مربوط به یک جناح نیست.

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا نقدی در نشست خبری خود به مناسبت هفته بسیج درباره عملکرد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران اظهار کرد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تا به حال عزت ما را حفظ کرده و انتظار داریم همین مسیر را ادامه دهد. هیات مذاکره‌کننده این روزها مواضع درستی را اعلام کرده است.

وی با اشاره به این‌که در هر صورتی ملت ایران و بسیج حامی هیات مذاکره‌کننده خواهد بود، افزود: حقوق هسته‌ای مثل مرز کشور است و اگر مورد تجاوز قرار گیرد، کل بسیج تلاش می‌کند تا آن را پس بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها