معاون سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی از شناسایی بیش از هزار محدوده طلا در کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۳۹۴۶۹
شناسایی بیش از هزار محدوده طلا در کشور

به گزارش ایسنا، بهروز برنا امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که بیش از هزار محدوده طلا در کشور شناسایی شده است که حدود 100 مورد آن در اولویت قرار دارد، گفت: اقداماتی در راستای شناسایی بیشتر مناطق طلا صورت گرفته است.

وی ادامه داد: یک طرح اکتشافی سراسری در سال 1377 صورت گرفت که در این طرح، تمام اکتشافات موضوعی نیز در دل آن قرار داشتند که به مساله‌ طلا به صورت خاص توجه شد.

برنا با بیان این‌که تاکنون 12 استان در حوزه طلا پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند، گفت: پنج استان نزدیک به رسیدن به گواهی کشف و ثبت هستند و در 21 استان دیگر نیز نشانه‌هایی از طلا پیدا شده است.

معاون سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، ذخیره قطعی طلا در کشور را 320 تن عنوان و اظهار کرد: احتمال کشف معادنی با ذخیره هزار تن طلا در کشور وجود دارد.

وی با بیان این‌که محورهای طلاخیز بسیاری در ایران همچون کمربندی سنندج ـ سیرجان و ارومیه ـ دخیر وجود دارد، گفت: در ارومیه ـ دخیر ظرفیت ده تن طلا همراه با مس پروفیلی داریم.

برنا با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه‌ اکتشاف گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند که امر اکتشاف در کشورش به اتمام رسیده است و با توجه به اقداماتی که در سال‌های اخیر در حوزه اکتشاف صورت گرفته می‌توان گفت که ایران نقش خوبی را در زمینه‌ اکتشاف داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها