خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به ساخت موشک‌های بالستیک سجیل، گفت: این موشک‌ها می‌توانند تمام نقاط رژیم صهیونیستی و پایگاه‌های آمریکا را در منطقه بزنند و با خاک یکسان کنند و هیچ مرکزی از مراکز اتمی اسرائیل از موشک های ایران در امان نیست.
کد خبر: ۷۳۸۱۴۶
موشک‌ های ایران می‌توانند مراکز اتمی اسرائیل را نابود کنند

به گزارش واحد مرکزی خبر ،آیت الله موحدی کرمانی در خطبه های نمازجمعه این هفته تهران افزود: ‌مراکز اتمی رژیم صهیونیستی و مراکزی که این رژیم موشک های خود را در آن مخفی کرده در تیررس موشک های پرقدرت ، پر سرعت و مهیب ایرانی است و سقف آهنین این رژیم هم قابلیت دفاع در برابر موشک های ما را ندارد.

وی گفت: این موشک ها لحظاتی پس از پرتاب، از جو زمین خارج و با سرعت غیر قابل تصوری یعنی حدود 16 برابر سرعت صوت به سوی هدف ادامه مسیر می دهد که هیچ قدرت دفاعی توان دیدن آنها را ندارد چه برسد به انهدام آنها.

امام جمعه موقت تهران در عین حال گفت: همه این ابزارهایی که داریم دفاعی و بازدارنده است زیرا دفاع حق مسلم هر کشور و هر انسانی است.

آیت الله موحدی کرمانی افزود:‌ اگر رژیم صهیونیستی روزی دیوانگی کند و فکر تجاوز به ایران را در سربپروراند با موشک های سجیل ایرانی که برد آنها به دو هزار کیلومتر می رسد مواجه می شود در حالی که فاصله ما با رژیم صهیونیستی 1200 کیلومتر است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموند تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهیم کرد.

وی گفت: بنابراین صحبت کردن با زبان تهدید و زور با کشوری چون ایران کاری احمقانه است و هیچ راهی برای طرف مقابل جز، مذاکره منطقی در فضای آرام وجود ندارد.

خطیب جمعه تهران اضافه کرد : ایران حتی یک قدم از توسعه غنی سازی اورانیوم عقب نشینی و از حق مسلم خود درباره انرژی صلح آمیز هسته ای صرفنظر نخواهد کرد.

وی گفت: همه مردم ایران بر حفظ حقوق مسلم خود و پیشبرد دستاوردهای هسته ای اراده جدی و عزم قطعی دارند و این اراده در هیات مذاکره کننده ایرانی نیز متبلور است.

امام جمعه موقت تهران افزود: این اراده را باید از زبان وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی شنید که گفت« شخصا با پنج به علاوه یک صحبت کردم که آنها را متقاعد کنم که ایرانی ها را از غنی سازی اورانیوم منصرف و وادار به تعطیلی تاسیسات آب سنگین اراک کنند که آنها گفتند چنین چیزی ممکن نیست.

پرواز پهپاد آر کیو 170 ایرانی

خطیب جمعه تهران به پرواز پهپاد آر کیو 170 ایرانی اشاره و اضافه کرد : سه سال قبل که ایران این پرنده جاسوسی آمریکایی را به غنیمت گرفت بلافاصله ساخت نمونه آن در نیروی هوافضای سپاه از طریق مهندسی معکوس در دستور کار قرار گرفت که در نهایت یک فروند از آن ساخته شد و به پرواز در آمد که ضربه سختی بر پیکر آمریکایی ها بود و به قول فرمانده هوا فضای سپاه سکته ناقص آمریکایی ها را کامل کرد .

وی گفت: البته این هواپیما به ویژه در بخش رادارگریزی نواقصی داشت که در نوع ایرانی آن این نواقص رفع و قرار شد تا پایان سال 4 نمونه از آن ساخته و تولید انبوه آن سال آینده انجام شود.

امام جمعه موقت تهران افزود‌: آمریکایی ها می گفتند ایرانی ها قادر به مهندسی معکوس و استخراج اطلاعات از این پهپاد نیستند اما اکنون با بهت و حیرت ، قدرت استراتژیک و فناوری ایران را دیدند.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: موضوع سومی که می خواهم به آن اشاره کنم موشک بالستیک سجیل است که می تواند همه نقاط رژیم صهیونیستی و پایگاه های آمریکا را در منطقه مورد اصابت قرار دهد و با خاک یکسان کند. ‌

اوباما به جای نامه‌نگاری، حسن نیت نشان دهد

آیت الله موحدی کرمانی همچنین گفت: ‌اوباما به جای نامه نگاری ، حسن نیت خود را در عمل نشان دهد نه اینکه هنوز مرکب نامه اش خشک نشده ، دستور تمدید وضع اضطراری ایران را صادر کند .

خطیب جمعه تهران با اشاره به اینکه آمریکا می داند حتی در مقابله با داعش نمی تواند قدرت ایران را نادیده بگیرد اضافه کرد : اوباما می گوید با اعمال تحریم، ایران را سر میز مذاکره آوردیم ، نه ، اشتباه کردید ایران حاضر به مذاکره شد تا به شما و دنیا بفهماند که شما دروغ می گویید و با بلوکه کردن دارایی های ما و تحریم های ظالمانه ، ظالم هستید ایران می خواهد با مذاکره به دنیا ثابت کند ما اهل منطق و خواهان صلح جهانی هستیم.

وی گفت: اوباما و کری می گویند توافق نکردن بهتر از توافق بد است ما هم آن را قبول داریم و می گوییم توافق نکردن بهتر از زور و تحمل پیشنهادات ظالمانه آمریکاست .

امام جمعه موقت تهران افزود‌: پنج به علاوه یک به سخنان سخیف رژیم کودک کش اسرائیل اعتنا نکند ، رژیمی که رسما اعلام کرد با کمیته تحقیق شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره جنایات این رژیم در غزه همکاری نخواهد کرد .

آیت الله موحدی کرمانی افزود:‌ آقای احمد شهید اگر فکر حقوق بشر است به غزه و سوریه برود و ببیند بر سر مردم مظلوم و کودکان بی دفاع این کشورها چه آمده است و از شهرهای عراق ، سرها و دست های قطع شده را گزارش کند.

اعتراف مخالفان دولت سوریه به اشتباهات گذشته

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: مخالفان سوریه اخیرا به گفتگو با دولت این کشور تمایل نشان داده اند و آقای معاذ الخطیب با اعتراف به اشتباهات گذشته اش گفته آماده گفتگو با دولت سوریه است.

وی گفت: در چند روز اخیر شاهد یورش رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و دسیسه علیه آن بودیم که این امر موجب انتفاضه دیگری در سرزمین های اشغالی خواهد شد ضمن محکوم کردن این اقدام از علمای جهان اسلام می خواهم در برابر توطئه های این رژیم غاصب ساکت ننشینند.

امام جمعه موقت تهران افزود : در بحرین قرار است همه پرسی انجام شود که مورد تایید علمای بحرین از جمله آیت الله شیخ عیسی قاسم و معارضین این کشور است که ضمن تایید این همه پرسی خواهان تحریم انتخابات پارلمانی نمایشی این کشور هستیم که حقوق مردم به ویژه شیعیان را که 75 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند نادیده می گیرد.

آیت الله موحدی کرمانی افزود:‌ مردم بحرین را به شرکت در همه پرسی توصیه می کنیم و از آنان می خواهیم به هیچ وجه در انتخابات نمایشی پارلمانی شرکت نکنند.

تقدیر از عملکرد مهندس ضرغامی

وی افزود:‌ همچنین از زحمات ده ساله آقای ضرغامی در سازمان صدا و سیما تشکر می کنم و برای آقای سرافراز آرزوی موفقیت و عمل به توصیه های مقام معظم رهبری را دارم.

موحدی کرمانی گفت: از دولت و وزارت بهداشت در اجرای مرحله سوم طرح تحول سلامت که قرار شده با اجرای آن زیر میزی ها منتفی و متخلفان محکوم شوند، تشکر می کنم.

امام جمعه موقت تهران همچنین گفت: در حادثه کربلا آنچه پیروز شد، مکتب و فرهنگ امام حسین (ع) بود.

آیت الله موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران افزود: امام حسین (ع) برای تثبیت مکتب، جان داد و عده ای برای امام حسین (ع) گریه می کنند و به سینه می زنند و از سوی دیگر برخی هم با مکتب امام حسین (ع) می جنگند.

موحدی کرمانی گفت: در کربلا عده ای به دلایل زیاد از جمله تبلیغات دروغین فکرشان عوض شد و فکر می کردند کشتن امام حسین (ع) وظیفه است.

وی با بیان این که عده زیادی مانند خود عمرسعد امام حسین (ع) را خوب می شناخت، افزود: اما عمر سعد به دنیا علاقه مند بود.

وی گفت: مشکل هوای نفس یک مسئله بسیار مهم است و تسلط بر هوای نفس قدرت می خواهد که عده زیادی با سوابق درخشانشان گول خوردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها