علی بابا در روز گذشته توانست رکورد فروش اینترنتی را در دنیا جابجا کند.
کد خبر: ۷۳۸۱۰۳
فروش 9.300.000.000 دلار در یک روز!

به گزارش جام جم کلیک به نقل از بازار خبر: در ورز 11 نوامبر سال 2014 که به روز مجردها در چین معروف است و یکی از بزرگ‌ترین روزها برای خرید در این کشور محسوب می‌شود، فروشگاه اینترنتی علی بابا توانست در مدت 24 ساعت 9.3 میلیارد دلار فروش داشته باشد و رکورد فروش اینترنتی در دنیا را جابجا کند.

این در حال است که فروشگاه علی بابا در همین تاریخ در سال گذشته تنها 5.8 میلیارد دلار فروش داشته است.

خریداران اینترنتی در روز 11 نوامبر بیش از 278 میلیون سفارش خرید را در فروش گاه اینترنتی علی بابا در چین به ثبت رساندند که ارزش کل آن‌ها به 9.3 میلیارد دلار می‌رسد. تعداد سفارشات اینترنتی در سال گذشته 150 میلیون عدد بوده است.

تقریبا دو دهه است که چینی ها روز 11 نوامبر را به عنوان روز مجردها (در پاسخ به روز ولنتاین!) جشن می‌گیرند. در طی این دو دهه بیشترین آمار خرید از بازارهای چین در این روز شکل می‌گیرد. با پیدایش پدیده خرید اینترنتی نیز این رویه همچنان ادامه داشته است.

شرکت علی بابا نیز که یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین در دنیا بوده و عمده مشتریان آن چینی ها هستند از این فرصت استفاده کرده و در این ایام برای تمام اقلام خود از لباس گرفته تا خودرو تخفیف در نظر می‌گیرد.

پس از اعلام فروش 9.3 میلیارد دلار علی بابا در این روز، جک ما رئیس این شرکت اعلام کرد امیدوار است تا سال 2019 فروش روز مجردها در سطح جهانی انجام شود.

نمودار زیر روند افزایش فروش دو فروشگاه اینترنتی Tmall و Taobao را که متعلق به شرکت علی بابا هستند را در روز مجردها از سال 2009 تا 2013 نشان می‌دهد.

به گزارش بازارخبر، این آمار بالای فروش اینترنتی شرکت علی بابا در حالی است که خریداران آمریکایی در روز شکرگزاری، جمعه سیاه و دوشنبه سایبری سال گذشته تنها 3.7 میلیارد فروش داشته‌اند.

سال گذشته فروشگاه‌های اینترنتی علی بابا در حدود 50 درصد تخفیف برای بسیاری از کالاهای موجود در نظر گرفته بودند. حتی برخی از کالاهای گران قیمت از جمله برخی مدل‌های خودروی ب ام و نیز در فروش اینترنتی علی بابا دارای تخفیف‌های خوبی بودند.

در طول ماراتون فروش اینترنتی امسال شرکت علی بالا این برندها بیشترین مشتری را داشته‌اند:

شیاومی – شرکت تولیدکننده گوشی‌های همراه هوشمند در چین
هایر – شرکت چندملیتی فروش کالاهای الکترونیکی و لوازم خانگی
یونیکلو – فروشنده ژاپنی البسه و پوشاک
هووایی – شرکت چندملیتی تولیدکننده گوشی‌های همراه و سخت‌افزارهای مخابراتی
لینشیمویی – فروشنده چینی مبلمان و لوازم منزل

منبع: بازار خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها