لزوم اقدام مناسب مسئولان برای یک آسیب اجتماعی

بر لبۀ آخرین پله

ناگفته‌هایی از زبان دو خواهر

چرا برادر «آمنه بهرامی» خودکشی کرد؟ [+عکس]

تهران، برجهای سه‌قلوی ستارخان، حضور نیروهای پلیس و امداد: پسر ٣٥ساله‌ای خود را از طبقه بیستم به پایین پرتاب کرده است. او برادر آمنه بهرامی، قربانی اسیدپاشی ‌سال ٨٣ است. محمد بهرامی چرا مرگ خودخواسته‌اش را رقم زد؟
کد خبر: ۷۳۷۵۰۴
چرا برادر «آمنه بهرامی» خودکشی کرد؟ [+عکس]

جام جم سرا به نقل از شهروند: از روزی که اسید زندگی خانواده بهرامی را سوزاند ١٠‌سال می‌گذرد اما باز هم تبعات شوم حادثه‌ای که عواطف اعضای خانواده را برانگیخته بود، دامنگیر آنها شد. وقتی آمنه مورد هجوم خواستگار اسیدپاش قرار گرفت محمد تنها ٢٥‌سال داشت. او اولین کسی بود که بر بالین خواهر که با صورتی سوخته روی تخت بیمارستان خوابیده بود، رفت؛ حادثه‌ای که او را در شوکی عمیق فرو برد و از آن روز به بعد احساسش، همراه با صورت اسیدی آمنه، تحلیل رفت. سال‌های اول سخت‌تر بود.

همان زمان شیرین بهرامی خواهر آمنه نامه‌ای برای یکی از منتقدان قصاص مرد اسیدپاشی که چشم‌های خواهرش را هم گرفته بود نوشت و در آن از آنچه بر خانواده بهرامی گذشت خبر داد.

شیرین نوشت: «شما از دور درحال تماشای جریانی هستید که درک و فهمش برایتان دشوار است. فقط خوانده‌اید. ندیده‌اید. یادم می‌آید روزی که برادرم «فرهاد» بعد از سه ماه دوری از خانه و خدمت در اطراف شیراز، بی‌خبر به خانه آمد تا غافلگیرمان کند، چه بد غافلگیر شد. برادر دیگرم «محمد» که در شوک و سکوت ناظر بود و ناباورانه فقط نگاه می‌کرد. چه خوب که آمنه نبود تا گریه دسته‌جمعی ما چهار خواهر و برادر را ببیند. او رفته بود برای پانسمان و بعد از آن گریه بود که ما قول دادیم جلوی آمنه صبور باشیم و او را بخندانیم و امیدوار کنیم.»

همین جمله‌های شیرین کافی بود تا عمق روزهای سختی که تک‌تک اعضای خانواده در این سال‌ها یدک کشیده بودند، تصویر شود.


١٠‌سال و ٨ روز از آتشی که زندگی‌شان را خاکستر کرده بود گذشت اما این تنها آتش زیر خاکستر بود و دوباره ماه آبانی فرارسید که شاید هیچ گاه از خاطرشان نرفت.
١٢ آبان‌ماه ‌سال ٨٣ و حالا ٢٠ آبان‌ماه ‌سال ٩٣ است. خانواده بهرامی باز هم قربانی دادند، اما نه قربانی اسیدی. این بار قربانی‌شان در پی پیامدهای اسیدی به مرگ خودخواسته تن داد. از همان سال‌های اول که تاب دیدن خواهرش را نداشت مشکلات عصبی به سراغ محمد آمد. چندباری به روانپزشک مراجعه کرد، قرص خورد، در بیمارستان بستری شد. اما هرگز نتوانست با حادثه‌ای که زندگی خواهرش را زیر و رو کرده بود کنار بیاید. غمگین بود، افسردگی گرفت و پا به پای خواهرش تحلیل رفت تا این‌که ظهر روز دوشنبه دوباره بی‌تابی‌هایش شروع شد. اضطراب داشت و در چشم بر هم زدن به سمت راهروی خانه‌شان رفت و مرگ را در آغوش گرفت.


آمنه بهرامی که از خودکشی برادرش شوکه است میگوید: «از روزی که آن اتفاق برای من افتاد برادرم افسردگی گرفت. نمی‌توانست من را با صورت سوخته ببیند. همیشه می‌گفت می‌خواهم چشم‌هایم را به تو بدهم. امروز هم از صبح اضطراب داشت. نگرانش بودیم. می‌خواستیم با خودروی برادرم او را به دکتر برسانیم که در یک لحظه از خانه خارج شد. اما کسی او را ندیده بود. اطراف را گشتیم که ناگهان متوجه شدیم محمد خودش را از داخل راهروی ساختمان به طبقه پایین پرتاب کرده است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۷
اپی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
۱
۱
مشكلات به شكل های گوناگون در زندگی همه پیش می اید خودكشی بدترین راه حل برای حل مشكل است زمان مرگ فط بید به امر خدا باشد والا روح عذاب هایی دچار میشود كه حاضر بود در دنیا باشد روزی هزار بار اسیدرویش بریزند ولی به ان عذاب ها دچار نشوند
محمد
Netherlands
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
۱
۰
الهی بمیرم چی كشیده طفلی. همینه دیگه عاملین اسید پاشی باید راحت بچرخن تو شهر و به زندگی شون ادامه بدن تا این بنده های خدا اینجوری زندگیشون نیست و نابود بشه . خدا باعث و بانیش رو لعنت كنه!!!
آرزو
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
۰
۱
خدا كنه این بلا سر اونهایی بیاد كه میان توی این سایتها برای دیگران منبر میرن و تز میدن
مژده داوری
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
۲
۰
فقط میتونم بگم متاسفم.خداصبرتون بده شریك غمتون هستم.
احمد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
۱
۰
با سلام . ازخداوندبرای خانواده محترم بهرامی صبر خواهانم. من طرفدارقصاص نیستم امادر جاهایی كه عمل قصاص عامل بازدارنده وایجاده كننده امنیت افراد جامعه میشود اجرای ان الزامی است هرچند به نظر ما خوشایند نباشد.
ایرج
Spain
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
۲
۰
من وقتی چهره اسید پاش آمنه رادیدم شرارت را درچشمهای او مشاهده كردم بخشیدن او كار اشتباهی بود.واما اسیدپاش بدان از عدالت خداوند نمی توانی فرار كنی.
شجاع
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
۱
۰
چراخانم بحرینی از خانم بهرامی بخاطر بخخش اسید پاش تشكر نكرد بخاطر قصاص پرحرفی میكنه از قدیم گفته اند لذتی كه درعفو است در انتقام نیست ولی بنظرم درایران داره اسید پاشی بی نهیت زیاد میشه وباید عامل بازدارنده ای باشه تا جلو این كار گرفته بشه این كار محقق نخواهد شد مگر باقصاص انشالله چندین نفر ازعاملین این جتایات كه قصاص بشند كسی جرات نخواهد داشت دست بچنین جنایتهای بزند به امید ان روز
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها