دبیر چهل و چهارمین جشنواره بین‌‌المللی فیلم رشد گفت:‌چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد از ۲۳ لغایت ۳۰ آبان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۳۷۲۸۰
حضور 40 کشور در چهل و چهارمین جشنواره فیلم رشد

سعید بدیعی دبیر چهل و چهارمین جشنواره بین‌‌المللی فیلم رشد امروز در نشست خبری این جشنواره که در دفتر تکنولوژی آموزش سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: چهل و چهارمین جشنواره بین‌‌المللی فیلم رشد از 23 آبان لغایت 30 آبان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هزار و 197 فیلم از 40 کشور به دبیرخانه رسیده است که 217 فیلم از 39 کشور و 980 فیلم از ایران است.

بدیعی افزود: این جشنواره از 23 آبان در سینما فلسطین 20 کانون فرهنگی هنری و 200 مرکز آموزشی در مناطق 19 گانه تهران و 17 پردیس فرهنگیان در کشور برگزار می‌شود.

دبیر چهل و چهارمین جشنواره بین‌‌المللی فیلم رشد یادآور شد: شعار جشنواره امسال «دانش در آیینه هنر است» و فیلم‌ها شامل فیلم‌های مستند علمی آموزشی، مستند، انیمیشن، فیلم‌های تربیتی داستانی بلند و گروه فیلم‌های تربیتی داستانی کوتاه است و چهار داور از ایران و 18 داور خارجی حضور دارد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش داستانی بلند 14 فیلم ایرانی و 2 فیلم خارجی در بخش مستند 53 فیلم و در بخش پویانمایی 67 فیلم در بخش مسابقه جشنواره حضور دارند.

بدیعی گفت: جشنواره بین‌المللی فلیم‌های آموزشی تربیتی رشد موجود ارتباط وتبادل فرهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای دیگر و سبب ارتقای سطح دانش علمی هنری شرکت‌کنندگان می‌شود.

دبیر چهل و چهارمین جشنواره بین‌‌المللی فیلم رشد اهداف برگزاری این جشنواره را شامل شناسایی، انتخاب و معرفی فیلم‌های علمی آموزشی و تربیتی از سراسر جهان بهره‌گیری از توانایی‌های صنعت سینما و تلویزیون در آموزش و پرورش و نقش مؤثر آن در پیشبرد فرایند یاددهی و یادگیری دانست.

وی گفت: تبادل هنری فرهنگی بین کشورهای مختلف دنیا و کشورمان، ارتقای جایگاه فیلم‌های آموزشی و تربیتی از نظر کمی و کیفی در سطح کشور و تشویق هنرمندان برجسته ایران و سایر کشورها به تهیه و ساخت فیلم‌های آموزشی، آگاهی از تحولات و نوآوری‌های علمی آموزشی و تربیتی کشورهای جهان و توسعه فرهنگ به کارگیری فیلم آموزشی در فرآیند برنامه درسی برای تحقق بسته آموزشی به جای کتب درسی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

دبیر چهل و چهارمین جشنواره بین‌‌المللی فیلم رشد در خصوص موضوعات جشنواره یادآور شد: فیلم‌های علمی آموزشی و تربیتی در راستای اجرای سند تحول بنیادین و با نگاه ویژه به تعلیم و تربیت اسلامی، فرهنگ، تمدن و هویت ایرانی و اسلامی و پاسداشت زبان و ادبیات فارسی، مدارس عشایری، مدارس چند پایه و نهضت سوادآموزی، نقش مؤثر خانواده و مدرسه در جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی، حفظ محیط زیست و توجه به انرژی‌های تجدیدناپذیر، سبک زندگی، حقوق شهروندی و شهروند الکترونیک، جلوه‌های ایثار، مشاهیر و فرهیختگان تعلیم و تربیت و ثبت تجربیات معلمان، اقتصاد مقاومتی، اصلاح بومی مصرف و تولید ملی است.

وی با اشاره به روند جذب آثار در چهل و چهارمین جشنواره بین‌‌المللی فیلم رشد گفت: جشنواره چهل و چهارم با ارسال 3 هزار فراخوان به زبان فارسی در اردیبهشت ماه سال جاری به ده‌ها مؤسسه و مرکز تولید فیلم افراد حقیقی و حقوقی و چاپ در نشریات و مطبوعات کار خود را آغاز کرد و در همین راستا حدود 2 هزار آیین‌نامه و فرم فراخوان به زبان انگلیسی از طریق روابط عمومی جشنواره به مؤسسات فیلم‌سازی، جشنواره‌ها و افراد دست‌اندکار تولید فیلم در سراسر جهان فرستاده شد.

اکران فیلم‌ها در سواحل خلیج فارس و دریای عمان

حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی امروز در نشست خبری چهل‌ و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد که در دفتر تکنولوژی آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: امسال معیارهای خود را سختگیرانه‌تر قرار دادیم تا از شاخص‌های لازم برخوردار شود.

وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم با اجرای همزمان جشنواره در استان‌ها بتوانیم تکانی به بازار فیلم آموزشی بدهیم و به اعتباری به اقتصاد فیلم آموزشی توجه شود و معلمان و دانش‌آموزان با کارکرد فیلم آشنا شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان افزود: فیلم آموزشی و تربیتی فیلم گیشه نیست و ما به عنوان دستگاه تعلیم و تربیت برای تسهیل در فرآیند آموزش و یادگیری از آن استفاده می‌کنیم و توسعه مراکز نمایش فیلم‌ها فرصت را برای سفارش‌دهندگان فیلم‌ها فراهم می‌کند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه در فیلم‌ها بر حقوق شهروندی تأکید شده است، افزود: در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان با همکاری نهادهای ملی و در مناطق کنارک‌،جاسک، چابهار و منطقه استراتژیک مکران فیلم‌ها اکران خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها