90 با سوژه‌ها و مهمانان فراوانش شب شلوغی را پشت سر گذاشت.
کد خبر: ۷۳۷۲۱۰
توفان دایی و کریمی در نود دیشب

برنامه «90» این هفته‌ از ساعت 22:40 روی آنتن شبکه سه رفت. برنامه این هفته‌ به دو بخش تقسیم می‌شد در بخش اول موضوع برنامه به بی اخلاقی که میان بازیکنان فوتبال رواج یافته است اختصاص داشت اما در ادامه برنامه عادل فردوسی‌پور به موضوع شکایت وزیر ورزش و جوانان از علی دایی پرداخت و با آوردن علی دایی، مازیار ناظمی و دکتر زارع روی خط برنامه سعی کرد این موضوع را بیشتر بررسی کند.

سوال پیامکی برنامه

در برنامه شب گذشته از بینندگان سوال شده بود "به نظر شما مقصر اصلی بی‌اخلاقی در میان بازیکنان کیست؟" در نهایت هم مدیران باشگاه‌ها به خاطر قراردادهای نجومی که با بازیکنان می‌بندند با کسب 56 درصد آرا مقصر اصلی شناخته شدند.

در ابتدای برنامه فردوسی‌پور با دعوت از حسین کلانی و حمید جاسمیان به برنامه سعی کرد تا به موضوع را بررسی کند.

در بخش دیگری از برنامه عادل فردوسی‌پور سعی کرد به موضوع شکایت وزیر ورزش از علی دایی بپردازد. دایی به روی خط برنامه 90 آمد و اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان از من شکایت کرده است. البته آقای وزیر حق دارند که شکایت کنند. مطمئن باشید من هم تا آخر پای این شکایت ایستاده‌ و حرفم را ثابت خواهم کرد.

وی افزود: بابت این که از من شکایت کرده‌اند از وزیر تشکر می‌کنم؛ چرا که این شکایت باعث می‌شود خیلی از حقایق بعد از اتمام مراحل تحقیقات برای مردم مشخص شود. با اتفاقاتی که در زمان من در پرسپولیس رخ داد و بر اساس نقل‌قول‌هایی که شنیده‌ام مطمئن هستم وزیر تمایل داشت من را اخراج کند و چندین بار خواستار این موضوع شده بود. من کاری ندارم درخواست وزیر تخلف بوده یا نه؛ چرا که ایشان رییس مجمع باشگاه بودند. چیزی که من مطرح کرده‌ام این بود که وزیر می‌خواست من را برکنار کند.

وی ادامه داد: این که وزیر ورزش به چه دلایلی می‌خواست من را برکنار کند، به من ارتباطی ندارد و وزارت ورزش و جوانان مثل هر نهاد دیگری حق داشت وقتی مشکلی رخ می‌دهد، شکایت و پیگیری کند. به نظر من کار باید به صورت قانونی انجام شود و در دادگاه قطعا حقایق مشخص خواهد شد. متاسفانه در این بین یکسری فضاسازی رسانه‌ای از سوی برخی افراد منتسب به وزارت ورزش و جوانان انجام شد اما مطمئنا مردم عاقل هستند و فریب این حرف‌ها را نمی‌خورند.

دایی تصریح کرد: ما خیلی از اسناد و شواهدی را داریم که به ما کمک می‌کند و خو‌شبختا‌نه بعد از شکایت وزارت یک سری از اسناد و مدارک به دست من رسیده است که می‌تواند دست همه را رو و حقایق را مشخص کند. من مدارکی دارم که می‌خواستند من را برکنار کنند. من الان تقاضای مواجهه حضوری با وزیر کرده‌ام تا به دادگاه بیاید و پاسخگو باشد و به قرآن قسم بخورد. ان‌شاءالله وزیر به دادگاه بیاید و جواب ما را بدهد.

سرمربی سابق پرسپولیس با اشاره به مشکلات اسپانسر این باشگاه اشاره کرد و گفت: زمانی که اسپانسر باشگاه دچار مشکل شد و چک‌ها برگشت خورد و باشگاه دچار مشکلات مالی شده بود، آقای رحیمی تلفنی از آقای دکتر رحیم زارع که نماینده مجلس شورای اسلامی هستند، خواهش کردند تا از وزارت ورزش و جوانان دو میلیارد تومان برای پرسپولیس قرض بگیرد تا با پاس شدن چک باشگاه قرض وزارت را بدهند. آقای زارع شاهد این ماجرا هستند. آقای زارع از وزیر خواستند که این کار را انجام دهند اما وزیر پاسخ داد من چندین بار به رحیمی گفته‌ام که دایی را برکنار کند اما او این کار را نکرده است. ما هم تا زمانی که دایی سرمربی پرسپولیس است کمکی نمی‌کنیم.

وی در ادامه درباره صحبت‌های علی کریمی هم گفت: اتفاقاتی که در گذشته و در دوران فوتبالی ما رخ داده است را نباید فراموش کنیم. اخراج در بازی‌ها و درگیری در جام‌جهانی و درگیری با مربیان و مصاحبه‌ها را نباید فراموش کنید، می‌توانید از مانوئل ژوزه، برانکو و دنیزلی بپرسید چه کسانی به دنبال منافع خود بودند. ضرب‌المثلی می‌گوید کبوتر با کبوتر، باز با باز، کند همجنس با همجنس پرواز. خیلی از افراد به هم نمی‌خورند. می‌توانم بپرسم زمانی که در ماه مبارک رمضان از استیل‌آذین اخراج و انتقاداتی مطرح شد، چه کاری انجام داد تا مساله حل شود؟ در آخر باید بگویم مردم بهتر از همه می فهمند و می‌شناسند که چه کسی چه چیزی را می‌گوید اما من هیچ وقت به کسی توهین نمی‌کنم.

دایی درباره شکایت از محمد مایلی‌کهن هم گفت: اگر قرار باشد هر کسی که مربی من بوده است هر کاری را انجام دهد، درست نیست. کانون مربیان هم بیانیه‌ای داده‌اند که انگار من مقصر هستم. مطمئنا خدمات افراد قابل ستایش است اما این که هر کسی هر خدمتی کرد، بیاید و حقوق دیگران را ضایع کند، درست نیست. اگر این گونه باشد مارادونا و پله آدم بکشند چون به فوتبال کشورشان خدمت کرده‌اند. من درباره رای قطعی دادگاه حرفی برای گفتن ندارم و باعث زندان رفتن کسی نشده و نخواهم شد. رایی هم که صادر شده بابت اظهارات فرد اعلام شده است و ارتباطی به من ندارد. در گذشته چند بار گذشت کرده‌ام اما این اتفاقات باز هم تکرار شد. وقتی اتهاماتی به من وارد شد هیچ یک از آقایان نگفتند که چرا به من تهمت می‌زنند. مطمئنا این پرونده‌ بر اساس اظهارات صورت گرفته است و متاسفانه طرف من مصر بر روی صحبت‌هایش است. کسی را که اظهار ندامت می‌کند، می‌توانیم ببخشیم و قابل بخشش است. من این پرونده‌ را به قانون سپرده‌ام.

در ادامه برنامه مازیار ناظمی روی خط آمد و توضیحاتی را ارائه کرد اما دایی در پاسخ به اظهارات ناظمی گفت: طرف من آقای وزیر است و نمی‌دانم چرا ایشان فیل و سرباز و اسب را به میدان می‌فرستد. من جواب آقای ناظمی را نمی‌دهم. خود آقای گودرزی اگر دوست داشتند صحبت کنند. مطمئنا پاسخ من را خواهند شنید. من مدارک زیادی دارم که ثابت می‌کند وزیر می‌خواسته است من را از سرمربیگری پرسپولیس برکنار کند. آقای رحیم زارع شاهد هستند. شما می‌توانید ایشان را روی خط بیاورید تا نقل قول وزیر را برایتان بگوید. خیلی‌ها بعضی چیزها را فراموش می‌کنند اما خدا را شکر آقای زارع مرد هستند و پشت سر من ایستاده‌اند و حرف حق را می‌گویند. من فایل صوتی دارم که حرف‌های من را ثابت می‌کند. اگر بخواهید در اختیار شما قرار می‌دهم تا برای مردم پخش کنید مطمئن باشید من از این فایل در دادگاه هم استفاده خواهم کرد.

مازیار ناظمی که برای پاسخ به اظهارات دایی به روی خط آمده بود، اظهار کرد: علی دایی را هیات مدیره پرسپولیس به خاطر این که صلاحیت فنی لازم را نداشت، برکنار کرد. تمام 2 میلیارد و 100 میلیون تومان طلب ایشان پرداخت شده است. تمام اصل این موضوع را در دادگاه پیگیری می‌کنیم و بهتر است تابع قوانین باشیم.

وی افزود: آقای وزیر با این که رییس مجمع هستند و حق دخالت دارند اما هیچ گونه دخالتی در برکناری علی دایی نداشتند و هیات مدیره به تشخیص خودش علی دایی را برکنار کرد. دکتر گودرزی یک شخصیت حقوقی دارند که وزارت ورزش و جوانان است و یک شخصیت حقیقی دارند که استاد دانشگاه هستند. در ماه‌های گذشته آقای دایی از خیلی از رسانه‌ها و افراد مختلف شکایت کرده و به زندان انداخته است. باید روزی کسی می‌آمد و درباره کارهایی که ایشان می‌کند نظر می‌داد که آیا کارهایشان صحیح است یا خیر.

وی تصریح کرد: آقای وزیر دیدند که مبلغ قرارداد دایی سنگین است و قرارداد سه ساله ایشان چیزی حدود 6 میلیارد 100 میلیون تومان می‌شود بنابر‌این خواستند حداقل از هزینه‌های کادر فنی کاشته شود.

وی ادامه داد: اگر ما به عدالت دادگاه ایمان داریم پس نباید نگران چیزی باشیم و اختلافات به وجود آمده را به رسانه و مطبوعات بکشانیم.

دکتر زارع درباره اظهارات دایی گفت: متاسفم که امشب روی خط برنامه آمده‌ام تا در یک دعوا شرکت کنم. ورزش ما ماه‌هاست که حاشیه‌های فراوانی دارد. یادم هست آقای رحیمی با من تماس گرفتند و گفتند به خاطر پاس نشدن چک های اسپانسر نیاز به پول داریم. من هم با وزیر تماس گرفتم و به ایشان گفتم که دو میلیارد تومان به باشگاه پرسپولیس بدهید تا پس از پاس شدن چک‌ها آنها را به شما برگردانند. وزیر در پاسخ گفت: من مخالف حضور علی دایی در پرسپولیس هستم و این موضوع را به رحیمی اعلام کرده‌ام اما رحیمی دایی را برکنار نمی‌کند. من هم گفته‌ام که تا زمانی که دایی در پرسپولیس حضور دارد ما به این تیم هیچ کمکی نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: وزیر به من گفت همین صحبت‌ها را به آقای دایی انتقال دهید و در این موضوع دخالتی نداشته باشید. وزیر پیشنهاد داد که محمد دایی که دانش فنی بالایی ندارد از کادر فنی جدا شود و حتی گفتند اگر محمد دایی را کنار بگذاریم علی دایی ناراحت می‌شود و خودش کنار می‌رود. یادم هست قبل از این ماجرا به خاطر حاشیه‌ای که در اطراف وزارت ورزش و جوانان بود، به وزیر ورزش پیامکی دادم و گفتم اگر این روند ادامه داشته باشد شما را استیضاح می‌کنیم اما پاسخی از سوی وزیر به دستم نرسید. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها