اکران فیلمی از عبدالرضا کاهانی با سرمایه گذاری مجتبی جباری در فرانسه و بازی علی انصاریان در یک فیلم شبکه نمایش خانگی بهانه ای است تا ببینیم فوتبالیست ها در عرصه سینما و تلویزیون با خودشان چند چند هستند؟
کد خبر: ۷۳۶۷۵۴
فوتبالیست‌های ایرانی که بازیگر شدند

الان عمر سینما در ایران از 110 سال هم گذشته، یعنی اگر مبنای صد سالگی سینمای ایران را همان جشن خانه سینما در سال 1379 بگیریم که طی آن شمع صد سالگی سینما در ایران فوت شد، می توان خیلی دقیق گفت سینمای ایران دقیقا 114 سال سن دارد.

حالا اگر یک سرچ کوچک در اینترنت بزنیم و در موتور سرچ گوگل عباراتی مثل ورود فوتبال به ایران، یا چیزهایی از این دست را جستجو کنیم، در همان صفحه اول و در صدر تمام صفحات جستجو شده، صفحه فوتبال ایران در ویکی پدیای فارسی خودنمایی می کند.

در همین صفحه نوشته شده که در سال 1908 میلادی یعنی دقیقا 106 سال قبل فوتبال توسط یک گروه انگلیسی که برای اکتشاف نفت به مسجدسلیمان آمده بودند، وارد ایران شد. یعنی 8 سال بعد از مظفرالدین شاه که سینما را به ایران آورد، انگلیسی ها هم فوتبال را وارد این سرزمین کردند.

این دو در کنار هم آرام آرام در ایران قد کشیدند و بزرگ شدند؛ تا جایی که حالا به دو پدیده ابرمحبوب تبدیل شده اند. البته در این بین فوتبال محبوبیت عام تری پیدا کرد اما سینما به خاطر ذات وجودی اش، جذابیت بیشتری داشت و به همین دلیل هم در همه این صد و خرده ای سال همیشه جذابیت سینما بر محبوبیت فوتبال چربیده؛ تا جایی که حتی ستاره های همین فوتبال را هم مجذوب خود کرد؛ ستاره هایی که البته خیلی هایشان نتوانستند کورسویی از درخشش خود را در این عرصه داشته باشند.

این روند یعنی ورود فوتبالی ها به سینما از اواخر دهه 40 شروع شد و تا همین الان هم این آمدن ها ادامه داشته و دارد. فوتبالیست های زیادی در همه این سال ها تجربه حضور جلوی دوربین سینما و تلویزیون را تجربه کردند. فوتبالیست های خیلی معوف که یک نقش درست و حسابی - این درست و حسابی دقیقا به لحاظ کمی است، نه کیفی و منظور عهده دار بودن نقش اصلی است - در یک یا چند فیلم داشتند و بعد فوتبالیست های کمتر معروف که سینما تبدیل به حرفه شان شد.

دسته بعد فوتبالیست های خیلی معروف که در فیلم ها و سریال ها نقش خودشان را بازی کردند و دسته آخر هم ابرستاره های فوتبال هستند که البته هیچ گاه به سینما وارد نشده اند اما همیشه ارادت شان را به هنر هفتم نشان دادند. حالا ما قرار است در این صفحه ها به همه اینها بپردازیم.

مورد استثنایی ناصر حجازی

زنده یاد ناصر حجازی یکی از فوتبالیست های محبوب دهه 50 بود که حسابی کشته مرده داشت و خیلی از تهیه کننده های فیلم فارسی قبل از انقلاب پاشنه در خانه او را از جا کنده بودند تا برای حضور در فیلم هایشان رضایتش را جلب کنند. حجازی چه در دوران بازیگری و چه بعدها در دوران سرمربیگری هیچ گاه به پیشنهادهای سینمایی روی خوش نشان نداد. او با توجه به چهره فتوژنیک و قد و قواره خوبش بی شک در صورت حضور در سینما تبدیل به یک سوپراستار می شد.

فوتبالیست - بازیگرهای ایران


دسته اول

فوتبالیست های معروف و نقش های درست و حسابی

عزیز اصلی

* در چه تیمی توپ می زد: پرسپولیس

* میزان محبوبیت در زمانی که وارد سینما شد: یکی از ستون های اصلی پرسپولیس در نیمه دوم دهه 40. عمر ما که هیچ، عمر خیلی از بزرگتر از ما هم به دوران بازیگری او قد نمی دهد اما اینطور که می گویند، به دلیل بدن ورزیده اش، رفلکس های دیدنی و زیبایی داشته و یکی از ارکان موفقیت پرسپولیس و پیکان در آن سال ها بوده. او همچنین عنوان اولین یاغی دربی ها را هم با خود یدک می کشد. چک معروف او به داور دربی سال 48 یکی از حواشی بزرگ دیدارهای سرخابی هاست.

* در چه زمانی و با چه فیلمی وارد سینما شد: درست دراوج محبوبیت و در دوران تکامل فوتبالش و در سال 1345 وارد سینما شد. خودش نحوه ورودش به سینما را اینطور روایت می کند: «در آن زمان دوبلورها در خانه خود دوره می گذاشتند و از هنرپیشه ها - خواننده ها- فوتبالیست ها و ... هم دعوت می کردند. من هم آنجا با آنها آشنا می شدم ولی مرحوم ساموئل خاچیکیان به من گفت: عزیز تو چهره و حرکاتت جان می دهد برای سینما. حرکاتت را در خلال بازی دیدم و خوشم آمد. به این طریق او به من پیشنهاد بازی در فیلم (بی عشق هرگز) را کرد. من هم از خداخواسته از جایی که علاقه داشتم قبول کردم. او هم نامردی نکرد و در اولین فیلم یک رل منفی به من داد.»

* چه اتفاقی برایش افتاد: در همان سالی که در فیلم «بی عشق هرگز» خاچیکیان بازی کرد، بلافاصله برای بازی در دو فیلم دیگر هم دعوت شد. «خداحافظ تهران» و «مامور دو جانبه» را در همان سال 45 بازی کرد. بعد دو سال بین کارهایش فاصله افتاد تا اینکه در سال 47 با بازی در چهار فیلم «پلی به سوی بهشت»، «کشتی نوح»، «تونل» و «پنجه آهنین» تلافی این دو سال غیبت را درآورد.

او دوباره تا سال 50 در فیلمی بازی نکرد و در این سال هم فقط جلوی دوربین تونی زرین دست در فیلم «فاتحین صحرا» رفت. عمر فوتبالی و بازیگری او یک جورهایی با هم تمام شد.

* وضعیت کنونی: مدت هاست از ایران مهاجرت کرده. او بعد از سال 50 در فیلمی بازی نکرد. خودش می گوید وجود باندبازی ها در سینما و داشتن برخی خواسته های غیرمعقول موجب شد تا دور هنرپیشگی را برای همیشه خط بکشد.

فوتبالیست - بازیگرهای ایران


محراب شاهرخی

* در چه تیمی توپ می زد: پرسپولیس

* میزان محبوبیت در زمانی که وارد سینما شد: عمو محراب یکی از ستاره های پرسپولیس دهه 40 و 50 بود. مروارید سیاه پرسپولیس و یکی از ستون های این تیم.

* در چه زمانی و با چه فیلمی وارد سینما شد: محراب شاهرخی فقط در یک فیلم بازی کرد و آن هم علف های هرز ساخته فرزان دلجو بود که در سال 1354 ساخته شد. او در آن سال از پرسپولیس جدا شده و دوباره به تیم شاهین پیوسته بود.

* چه اتفاقی برایش افتاد: تنها حضورش در سینما به همان تک فیلم «علف های هرز» برمی گردد. او در این فیلم نقش یک جوان جنوبی به نام «اسی» را بازی می کرد که در واقع رفیق فابریک قهرمان اصلی فیلم بود. یک کاراکتر سمپات و دوست داشتنی که مرگش در اواسط فیلم حسابی اشک تماشاگران را در می آورد. او بعد از این فیلم، کلا دور سینما را خط کشید.

* وضعیت کنونی: محراب شاهرخی سال 1371 و در حالی که کلا از سینما که هیچ، از فوتبال هم فاصله گرفته بود؛ در تهران درگذشت.

فوتبالیست - بازیگرهای ایران


علی پروین

* در چه تیمی توپ می زد: پرسپولیس

* میزان محبوبیت در زمانی که وارد سینما شد: درست در سال هایی که در اوج دوران مربیگری اش بود و هوادارها روی سکوها برایش سینه چاک می کردند و شعار سلطان علی پروین استادیوم آزادی را تکان می داد. درست همان سال هایی که پروین داشت با پرسپولیس رکورد بردهای پشت سر هم، بازی های بدون باخت و ... را رقم می زد و دقیقا در اوج محبوبیت قرار داشت، پا به عرصه سینما گذاشت.

* در چه زمانی و با چه فیلمی وارد سینما شد: پروین در دوران جوانی مانند هم نسلانش با پیشنهادهای زیادی برای بازی در فیلمفارسی های قبل از انقلاب روبرو شد اما در آن سال ها ترجیح داد فقط فوتبال بازی کند اما سال 79 به پیشنهاد علی اکبر ثقفی برای بازی در فیلم «فوتبالیست ها» دعوت شد. او در این فیلم نقش خودش را بازی کرد.

* چه اتفاقی برایش افتاد: «فوتبالیست ها» یکی از ضعیف ترین فیلم هایی بود که در سال 1379 ساخته شد. این فیلم با وجود بهره بردن از سلطان محبوب سرخ ها به دلیل ضعف ساختاری و محتوایی با کله زمین خورد. حضورش در سینما به عنوان بازیگر به همان یک فیلم محدود شد. البته سال ها بعد در مستندی به نام «سلطان» به کارگردانی مجید توکلی دوباره جلوی دوربین رفت.

* وضعیت کنونی: مستند «سلطان» به دلیل مشکل مالکیت توزیعش در شبکه نمایش خانگی با مشکل روبرو شده و بلاتکلیف است اما دو سه سالی است دختر علی پروین وارد بازیگری شده و او به همین واسطه به نوعی با سینما در ارتباط است. آخرین حضور سلطان هم در سینما به حضورش در پشت صحنه فیلم «متروپل» برمی گردد که دخترش در آن عهده دار یکی از نقش های فرعی بود.

فوتبالیست - بازیگرهای ایران


دسته دوم

فوتبالیست های عشق سینما

البته در بین فوتبالیست ها کسانی بودند که به سینما علاقه داشتند اما هیچ گاه پا به این عرصه نگذاشتند. علی کریمی یکی از این فوتبالیست هاست. او بارها در موقعیت های مختلف علاقه خود را به سینما نشان داده. از آن جمله تبریک معروف او به اصغر فرهادی بعد از تصاحب اسکار است.

علی دایی هم از علاقمندان به سینماست که بعضا در محافل سینمایی حاضر شده. آخرین حضور او همین چند وقت پیش در اکران افتتاحیه «آتش بس 2» بود که البته این حضور برایش چندان خوش یمن نبود؛ چرا که درست دو روز بعد از آن از سرمربیگری پرسپولیس کنار گذاشته شد. وحید هاشمیان و مهدی مهدوی کیا هم از فیلم بین های حرفه ای هستند. البته مهدوی کیا سینمای ایران را با جدیت بیشتری دنبال می کند. این دو سال 1389 در گفتگویی که با نشریه روزانه جشنواره بیست و نهم فیلم فجر داشتند، از علایق خود به سینما حرف زده بودند.

فوتبالیست - بازیگرهای ایران


علی انصاریان

* در چه تیمی توپ می زد: پرسپولیس

* میزان محبوبیت در زمانی که وارد سینما شد: علی انصاریان معروف به علی بخیه. یک جورهایی در دهه 80 نماد تعصب در پرسپولیس بود. او آنقدر متعصب به این تیم بود که حتی حضور شوکه کننده اش در استقلال را هیچ پرسپولیسی باور نداشت. به همین دلیل بود که در همان دربی که با پیراهن استقلال بازی کرد، به طور وحشتناکی از طرف طرفدارهای پرسپولیس تشویق شد. او در دوران اوج بازیگری اش در فوتبال، گریز کوچکی به بازیگری در فیلم هم زد و در یکی از اپیزودهای «زیر آسمان شهر» بازی کرد.

* در چه زمانی و با چه فیلمی وارد سینما شد: حضورهای گاه و بیگاهی در تلویزیون داشت که بیشتر به حضورهای چند سکانسی اش در سریال هایی مثل «زیر آسمان شهر» و «خانه اجاره ای» برمی گشت اما او سال گذشته به شکل حرفه ای آن هم در مقام تهیه کننده و بازیگر وارد سینما شد. ماحصل این حضور هم فیلمی است به نام «کلاف» که این روزها در شبکه نمایش خانگی توزیع شده.

* چه اتفاقی برایش افتاد: فیلم «کلاف» چند روزی است که وارد بازار شده و هنوز بازتاب آن و اینکه علی انصاریان خوب بوده یا بد، مشخص نشده اما با اینحال با توجه به اینکه خود انصاریان به عنوان تهیه کننده هم دراین پروژه حاضر است، باید دید آیا موفقیت تجاری فیلمش در شبکه نمایش خانگی او را ترغیب به ادامه سرمایه گذاری در این عرصه می کند.

* وضعیت کنونی: او بعد از بازی در «کلاف» مدتی پیش دومین نقش جدی خود را در فیلمی ویدئویی با نام «سوختن» تجربه کرد؛ فیلمی به کارگردانی بهرنگ توفیقی که برای پخش در شبکه نمایش خانگی آماده می شود.

فوتبالیست - بازیگرهای ایران


پژمان جمشیدی

* در چه تیمی توپ می زد: پرسپولیس

* میزان محبوبیت در زمانی که وارد سینما شد: پژمان جمشیدی 5 سال در پرسپولیس بازی کرد اما هیچ وقت تبدیل به ستاره این تیم نشد؛ حتی در یک سال هم شماره 10 تیم را به او دادند اما تماشاگران هرگز او را در قامت یک 10 واقعی ندیدند. اتفاق های زمان حضورش در تیم بگوویچ هم موجب شد تا در آن سال ها هواداران چندان دل خوشی از او نداشته باشند.

* در چه زمانی و با چه فیلمی وارد سینما شد: دو سه سالی بود که فوتبال را کنار گذاشته بود و مشغول طی کردن کلاس های مربیگری بود که وارد گود بازیگری شد. البته او قبل از سریال «پژمان» در یک اپیزود از سریال «ساختمان پزشکان» نقش کوتاهی بازی کرد اما در هر حال اولین حضور جدی اش همان سریال «پژمان» است.

* چه اتفاقی برایش افتاد: قبل از پخش سریال «پژمان» و با توجه به فاجعه آفرینی دیگر فوتبالیست ها در عرصه بازیگری، شاید خیلی ها امیدی به موفقیت پژمان جمشیدی نداشتند و گمان بر این بود که حضور او در عرصه بازیگری به همین یک سریال ختم می شود و تمام؛ اما بازی حیرت انگیزش در سریال سروش صحت، همه را شگفت زده کرد و موجب شد در این عرصه بماند و اتفاقا به بازیگر موفقی هم تبدیل شود.

* وضعیت کنونی: او جاه طلبی خوبی در عرصه بازیگری دارد. همزمان با «پژمان»، در تله فیلمی به نام «شرف خانواده فاضل» بازی کرد و با اعتماد به نفسی خارق العاده پا به عرصه بازیگری تئاتر گذاشت و در نمایشی به نام «بادی که تو را خشک کرد، مرا برد» به کارگردانی علی نرگس نژادبازی کرد که اتفاقا آنجا هم موفق بود. بعد از آن حضورش در تئاتر را ادامه داد. چند وقت پیش تئاتر «آرسنیکو تور کهنه» را روی صحنه داشت و الان هم مشغول بازی در نمایش «آرامسایش» است. او در سینما حضوری کوتاه در فیلم «آتش بس 2» را تجربه کرد و در حال حاضر هم عهده دار نقش اصلی سریال جدید مهدی کرم پور با نام «سال های ابری» است.

فوتبالیست - بازیگرهای ایران


دسته سوم

فوتبالیست هایی که نقش های کوتاه بازی کردند

معروف ترین فوتبالیست این دسته آرش برهانی و وحید طالب لو هستند که به ترتیب در سریال های «در مسیر زاینده رود» و یک تله فیلم حضوری کوتاه در نقش های خودشان داشتند. سریال «به سوی پیروزی» سیروس مقدم هم پای خیلی از فوتبالیست ها را به عرصه بازیگری باز کرد که از آن جمله می توان به زنده یاد مجید سبزی و غلامرضا فتح آبادی اشاره کرد. همچنین مهدی حیدری بازیکن سابق بانک ملی هم جزو بازیگران این سریال بود که بعدها در فیلم های مختلف هم نقش های کوتاهی را بازی کرد. جواد زرینچه کاپیتان وقت استقلال هم در سال 79 در فیلمی با نام «مثلث آبی» در نقش خودش بازی کرد. این فیلم هیچ وقت رنگ پرده را به خود ندید و یک شکست تمام عیار بود.

فوتبالیست - بازیگرهای ایران


حمید استیلی

* در چه تیمی توپ می زد: پرسپولیس

* میزان محبوبیت در زمانی که وارد سینما شد: استیلی کلا در پرسپولیس هیچ گاه بازیکن محبوبی نبود.

* در چه زمانی و با چه فیلمی وارد سینما شد: محبوبیت نسبی او بعد از آن گل معروف موجب شد تا در همان سال ها با یک پیشنهاد سینمایی روبرو شود. او هم در همان فیلم «فوتبالیست ها» بازی کرد، منتهی نقش اصلی فیلم را استیلی برعهده داشت.

* چه اتفاقی برایش افتاد: بی شک پاشنه آشیل فیلم همین حمید استیلی بود. بیان بدو تصنعی اش از یک طرف و زل زدن هایش به دوربین موقع دیالوگ گفتن آنقدر ناجور بود که یک بچه دبستانی هم متوجه می شد او نمی تواند در بازیگری آینده ای داشته باشد.

آنقدر در این فیلم بد بود که دیگر هیچ فیلمساز و تهیه کننده ای سمتش نیامد. شاید هم خیلی ها به او محترمانه گفتند که بی خیال سینما شود.

* وضعیت کنونی: کلا هیچ فیلمساز و تهیه کننده ای از آن سال به بعد از 10 کیلومتری اش هم رد نشده تا او با خیال راحت به فوتبال و بعد مربیگری اش بپردازد.

فوتبالیست - بازیگرهای ایران


نیما نکیسا

* در چه تیمی توپ می زد: پرسپولیس

* میزان محبوبیت در زمانی که وارد سینما شد: بعد از کنار گذاشتن فوتبال وارد بازیگری شد.

* در چه زمانی و با چه فیلمی وارد سینما شد: کلا در زمانی که فوتبال بازی می کرد و در درون دروازه می ایستاد، خیلی اهل شو و نمایش بود. هنوز دایوهای نمایشی او را در بازی های پرسپولیس به یاد دارند؛ دروازه بانی که شاید خیلی ها معتقد بودند برای دوربین ها بازی می کند. او بعد از دوران بازنشستگی اش از فوتبال، خیلی علاقمند به حضور در عرصه های هنری بود. زمانی کار خوانندگی کرد و سرانجام در سال 1388 با فیلمی به نام «مامان بهروز منو زد» در نقش یک مربی فوتبال وارد این عرصه شد.

* چه اتفاقی برایش افتاد: «مامان بهروز منو زد» فیلمی کمدی بود که برای گروه سنی کودک تولید شد. فیلم در گیشه موفقیتی به دست نیاورد. همانطوری که فیلم به چشم نیامد، بازی نکیسا هم دیده نشد. او بعد از آن در فیلمی ویدیویی به نام «ایرانی» در نقش یک رزمنده ظاهر شد که در نهایت در طول فیلم به شهادت می رسد؛ فیلمی که معلوم نشد چه اتفاقی برایش افتاد.

* وضعیت کنونی: در تلاش است تا همچنان آلبوم بیرون بدهد و اگر هم با پیشنهادی برای بازی روبرو شود، بازیگری را ادامه دهد.

فوتبالیست - بازیگرهای ایران


احمدرضا عابدزاده

* در چه تیمی توپ می زد: پرسپولیس

* میزان محبوبیت در زمانی که وارد سینما شد: درست در اوج محبوبیت و زمانی که کاپیتان تیم ملی و پرسپولیس بود وارد سینما شد. درست همان روزهایی که خیلی ها فقط به عشق بازی عابدزاده به استادیوم می رفتند و شعار «عقاب آسیا با ماست...» موتیف ثابت شعارهای استادیوم ها در زمان بازی های پرسپولیس و تیم ملی بود.

* در چه زمانی و با چه فیلمی وارد سینما شد: او سال 1379 به پیشنهاد دفتر محسن وزیری برای بازی در فیلم ازدواج غیابی پاسخ مثبت داد. در این سال به خاطر حضور ایران در جام جهانی و بازی های خاطره انگیز تیم ملی، فوتبالیست ها در اوج محبوبیت قرار داشتند و به همین دلیل سینما درصدد استفاده از محبوبیت آنها برای جذب مخاطب بود که در این میان عابدزاده بیشترین هواخواه را داشت.

* چه اتفاقی برایش افتاد: عابدزاده همانطوری که در فوتبال یک یاغی به تمام معنا بود در سینما هم این خصلتش را کنار نگذاشت. فیلمبرداری «ازدواج غیابی» از نیمه گذشته بود که با کارگردان و تهیه کننده دچار چالش شد. اختلاف آنها به قدری بالا گرفت که عابدزاده با وجود اینکه هنوز سکانس هایی از این فیلم باقی مانده بود، از پروژه کنار کشید. قهر او موجب شد تا مدتی فیلمبرداری متوقف شود و کاظم معصومی هم متعاقب آن از کارگردانی کار انصراف دهد. تولید فیلم بعد از چندین ماه توقف از سر گرفته شد و خود وزیری بدون حضور کارگردان و نقش اول فیلمش احمدرضا عابدزاده، سر و ته فیلم را جمع کرد.

ازدواج غیابی با همه این مشکلات آماده نمایش شد اما سرد شدن تب فوتبال در جامعه از یک طرف و ضعف مفرط فیلم از سوی دیگر موجب شد تا این فیلم شکستی مفتضحانه در گیشه بخورد.

* وضعیت کنونی: عابدزاده بعد از جاروجنجال هایش در این فیلم، دور سینما را خط کشید. البته گفته می شد بدقلقی های عقاب در زمان تولید آنچنان در آن سال ها در سینما سر و صدا راه انداخت که خود سینماگران پیش از آنکه عابدزاده بخواهد دور سینما را خط بکشد، دور او را خط کشیدند تا به این ترتیب «ازدواج غیابی» به اولین و آخرین تجربه بازیگری این دروازه بان محبوب تبدیل شود.

فوتبالیست - بازیگرهای ایران


مجتبی جباری

* در چه تیمی توپ می زد: استقلال

* میزان محبوبیت در زمانی که وارد سینما شد: مجتبی جباری با وجود بدقلقی ها و مصاحبه های آتشینش در بحرانی ترین شرایط استقلال، همیشه محبوب طرفداران بود. او درست در اوج همین محبوبیت ها پا به عرصه سینما گذاشت.

* در چه زمانی و با چه فیلمی وارد سینما شد: به جرات می توان مجتبی جباری را جزو فوتبالیست های فرهیخته طبقه بندی کرد. فوتبالیستی که یکی از علاقه مندی هایش خواندن رمان است و بسیاری از حکایت های مثنوی معنوی را از حفظ است. او نه به عنوان بازیگر و نه به سودای بازیگر شدن بلکه برای انجام یک کار فرهنگی به عنوان تهیه کنده و سرمایه گذار وارد سینما شد و در سال 1392 با سرمایه گذاری روی فیلم «وقت داریم حالا» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی وارد سینما شد.

* چه اتفاقی برایش افتاد: کاهانی «وقت داریم حالا» را با سرمایه گذاری مجتبی جباری در فرانسه ساخت. فیلمی که به تازگی اکران خود را در سینماهای این کشور آغاز کرده است. بعد از تولید این فیلم، جباری که علاقه خاصی به سینمای کاهانی دارد، روی تازه ترین ساخته او هم سرمایه گذاری کرد و به عنوان تهیه کننده فیلم سینمایی «استراحت مطلق» استارت زد. این فیلم برای نمایش در جشنواره سی و سوم فیلم فجر آماده می شود.

* وضعیت کنونی: مجتبی جباری به گرفتن تصمیم هایی ناگهانی شهره است. شاید به یکباره تصمیم بگیرد سینما را ببوسد و بگذارد کنار، شاید هم خیلی جدی آن را دامه دهد. هر چه هست فعلا او روی دو پروژه سینمایی کاهانی سرمایه گذاری کرده، تا ببینیم در آینده چه اتفاقی می افتد.

فوتبالیست - بازیگرهای ایران


دسته چهارم

فوتبالیست های معروفی که نقش خودشان را داشتند

افشین پیروانی

* در چه فیلمی بازی کرد: فوتبالیست ها

* ماحصل کار: کاپیتان سابق پرسپولیسی ها، یکی از همان فوتبالیست های نسل طلایی 98 که با همکاری پروین و استیلی فاجعه «فوتبالیست ها» را رقم زدند. او در این فیلم نقش خودش را بازی می کرد و به نسبت پروین و استیلی نقش کمتری در این فیلم داشت. دیالوگ گفتن های پیروانی در این فیلم شاهکار بود.

فوتبالیست - بازیگرهای ایران


بهروز رهبری فرد

* در چه فیلمی بازی کرد: سریال پژمان

* ماحصل کار: یکی دیگر از کاپیتان های پرسپولیس که پا به عرصه بازیگری گذاشت. او هم در سریال پژمان نقش فوتبالیستی به نام «بهروز رهبری فر» را بازی کرد که مانند نقش پژمان جمشیدی نقشی نیمه واقعی، نیمه تخیلی بود. برخلاف انتظار نقش اش را خیلی خوب از کار درآورد و یکی از ارکان خلق لحظات ناب کمدی این سریال بود. کل کل های او با پژمان جمشیدی هنگام تماشای فوتبال و رودست زدن آنها برای نزدیکی به حمید درخشان از سکانس های جالب و به یادماندنی این سریال است.

فوتبالیست - بازیگرهای ایران


کریم باقری

* در چه فیلمی بازی کرد: سریال در مسیر زاینده رود

* ماحصل کار: قهرمان این سریال همانطوری که خاطرتان هست، یک فوتبالیست به ظاهر مشهور بود که مرتکب قتل می شود. کریم در این سریال در نقش خودش بازی می کرد. او در یکی از قسمت ها به دیدار همین فوتبالیست مشهور که نقش اش را اشکان خطیبی بازی می کرد می آید و به او که به خاطر انجام قتل دچار افسردگی شده دلداری می دهد. بازی باقری در این سکانس ها واقعا بد بود.

فوتبالیست - بازیگرهای ایران


علیرضا نیکبخت واحدی

* در چه فیلمی بازی کرد: سریال زیر آسمانشهر

* ماحصل کار: مهران غفوریان در زمان تولید سریال زیر آسمان شهر پای چند فوتبالیست را به سریالش باز کرد که یکی از آنها علیرضا نبکبخت واحدی بود که در این سریال نقش خودش را بازی کرد. فوتبالیستی که البته در دوران اوجش در زمین فوتبال هم خیلی دنبال شو دادن و نمایش دادن خودش در زمین بود.

فوتبالیست - بازیگرهای ایران


خداداد عزیزی

* در چه فیلمی بازی کرد: خوابم می آد و سریال زیر آسمان شهر

* ماحصل کار: او در یک پلان از فیلم «خوابم می آد» عطاران در نقش خودش بازی کرد. نه دیالوگی دارد و نه کار خاصی انجام می دهد. در یک آسانسور ایستاده و شخصیت اصلی داستان وارد آسانسور می شود و او را می بیند.

در سریال «زیر آسمان شهر» هم باز نقش خودش را بازی کرد و اتفاقا به نسبت خیلی از فوتبالیست های دیگر خوب دیالوگ می گفت. دیالوگ او با بهروز پیرپکاجکی و خشایار از صحنه های به یادماندنی زیر آسمان شهر است.

فوتبالیست - بازیگرهای ایران


حمید درخشان

* در چه فیلمی بازی کرد: سریال پژمان

* ماحصل کار: شاید او اگر یک درصد هم فکر می کرد که کمتر از دو سال بعد از بازی در سریال «پژمان» دوباره روی نیمکت پرسپولیس می نشیند، هیچ وقت به پیشنهاد سروش صحت پاسخ مثبت نمی داد، تا به این شکل آخرین کار مهمش پیش از سرمربیگری پرسپولیس بازی در یک مجموعه کمدی به حساب نیاید.

او در این سریال نقش خودش را بازی کرد اما حضور نسبتا زیادی در مجموعه داشت. هر چند بازی خوبی ارائه نمی داد و خود خودش بود اما با اینحال مخاطب او را می پذیرفت. (همشهری جوان/ وحید سعیدی)

فوتبالیست - بازیگرهای ایران
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
پریسا حقیقی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
۰
۰
مابرای همه ی فوتبالیست ها و بازیگران احترام قاءل هستیم
درست است كم وبیشی از فوتبالیست های ما پا به عرصه ی سینما گذاشتند و بعضی از ان ها اون جور كه به گمان می رسید زیادموفق نبودن برادرمن هم خیلی از این پیش نهاد ها را داشت ولی جواب مثبتی به ان ها نداد و حرفه ی كنونی خود یعنی فوتبال را ادامه داد


نیازمندی ها