رییس پلیس فتا 'سیستان و بلوچستان' از دستگیری فردی که با ورود به ایمیل شخصی یکی از دوستان خود به اطلاعات شخصی وی دسترسی و از این طریق اقدام به اخاذی می کرد خبر داد.
کد خبر: ۷۳۶۶۶۹
اخاذی با ورود به ایمیل شخصی

به گزارش جام جم کلیک به نقل از ایرنا: به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا ، سرهنگ دوم 'سیدمحمدحسینی پور' افزود: فردی به این پلیس مراجعه و طی ارائه شکایت اظهار داشت ایمیل وی هک شده و فردی با نفوذ در آن به اطلاعات شخصی و مهم وی دسترسی پیدا کرده است که در طی آن پرونده تشکیل و در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از انجام اقدامات تخصصی کارشناسان در فضای سایبر ،فرد مورد نظر شناسایی و به این پلیس احضار شد و در این تحقیقات به سوء استفاده از اعتماد دوستش اعتراف کرد.

حسینی پور افزود: این متهم در تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا در بیان چگونگی نفوذ خود گفت که به صورت اتفاقی شماره قابل حدسی از شاکی را وارد کرده و بلافاصله وارد ایمیل وی شده و اقدام به سرقت اطلاعات شخصی و اخاذی از وی کرده است.

رییس پلیس فتا سیستان و بلوچستان توصیه کرد: کاربران فضای مجازی از انتخاب کلمات عبور قابل حدس مانند شماره ملی، تاریخ تولد خودداری کنند که در این خصوص می توانند از نرم افزارهای ایجاد پسورد با ایمنی بسیار بالا استفاده کنند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها