تبریزی، افخمی و پوراحمد درباره شهید باقری فیلم می‌سازند

روایت 3 کارگردان از زندگی یک شهید

کمال تبریزی که این روزها مشغول ساخت یک مجموعه برای شبکه نمایش خانگی است از در اختیار داشتن دو فیلمنامه امام موسی‌صدر و شهید باقری سخن گفت.
کد خبر: ۷۳۶۵۵۱
کمال تبریزی در دوراهی امام موسی‌صدر و شهید باقری

به گزارش مهر، این کارگردان سینما با بیان این مطلب که چند فیلمنامه سینمایی برای ساخت در دست دارد، گفت: طی پنج سالی که در سینما فعالیت نمی‌کردم چند فیلمنامه نوشته‌ام که فرصت ساخت آنها فراهم نشد. البته می‌توان گفت مجموعه‌ای از فیلمنامه‌ها دارم که امیدوارم شرایط آن فراهم شود تا بعد از ساخت مجموعه شبکه نمایش خانگی «ابله» روی ساخت این فیلم‌های سینمایی کار می‌کنم.

او بیان کرد: پروژه امام موسی‌صدر به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی به دوره‌ای از زندگی امام موسی‌صدر می‌پردازد که مربوط به یک هفته پیش از مفقود شدن اوست. در این یک هفته اتفاقاتی رخ می‌دهد که در آن امام موسی‌صدر در سفر به لیبی مفقود می‌شود.

این کارگردان سینما گفت: محمدرضا گوهری یک سال مداوم روی این طرح کار کرده و تحقیقات میدانی و مکتوبی با افرادی در ایران و لیبی داشته است. فیلمنامه این اثر نوشته و چندبار بازنویسی شده و اکنون آماده ساخت است. خوشبختانه فیلمنامه تائید شده، ولی هنوز نمی‌توانم بگویم این کار چه زمانی جلوی دوربین می‌رود، چرا که ساخت چنین طرح‌هایی نیازمند سرمایه‌های سنگینی است.

او توضیح داد: در نظر دارم تا این پروژه را در سطح بین‌المللی جلوی دوربین ببرم و از بازیگران غیرایرانی نیز در فیلم استفاده می‌کنم. نقش امام موسی‌صدر را یک ایرانی بازی می‌کند. با توجه به این‌که امام موسی‌صدر تسلط کاملی به زبان عربی داشته کسی را می‌خواهیم که هم فارسی بلد باشد هم عربی.

تبریزی همچنین درباره پروژه سینمایی شهید باقری هم گفت: نسخه اولیه فیلمنامه شهید باقری توسط محمدرضا گوهری به پایان رسیده که البته قبل از آغاز پیش تولید این پروژه نیاز به بازنویسی مجدد دارد. با توجه به این‌که این فیلم یک پروژه دفاع مقدس است نسبت به فیلم‌های معمولی پرهزینه‌تر است، به همین دلیل باید شرایط برای تولید آن را فراهم کنیم و سرمایه‌گذاری لازم برای آن را به دست آوریم. این پروژه قرار است نقش شهید باقری در یکی از عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس را به تصویر کشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها