مراسم نامزدی یک تبعه افغانستان در شهر ری، همزمان با ایام محرم، با اعتراض گروهی از مردم منطقه مواجه شد که با حضور ماموران نیروی انتظامی ماجرا فیصله یافت.
کد خبر: ۷۳۶۳۰۳
جشن نامزدی زوج افغان در ایام عزاداری [+عکس]

جام جم سرا برگزارکنندگان این مراسم که در سوله‌ای متروکه واقع در منطقه پشت کارخانه سیمان شهرری در حال برگزاری بود، مجوزهای لازم را از نهادهای مسئول اخذ نکرده بودند. عدم رعایت شئون متناسب با ایام عزاداری محرم در آن نیز موجب اعتراض ساکنان این منطقه گردید و به دنبال افزایش اعتراضات مردم به برپایی این مراسم و بالا گرفتن احتمال درگیری، ماموران نیروی انتظامی بلافاصله در محل حضور یافتند و از ادامه مراسم جلوگیری کردند.
به گزارش جام جم سرا و به نقل از فارس، برخی سایت‌های اینترنتی از درگیری در این مراسم و کشته و زخمی شدن تعدادی از برگزار کنندگان این مراسم خبر داده‌اند.
برپایی مراسم عروسی و عقد در تالار‌ها و محیط‌های عمومی تابع مقررات است و به واسطه احترام مردم ایران به ایام عزای اهل بیت (ع)، معمولاً مراسم شادی در ماه محرم و صفر برپا نمی‌شود.

پیشتر سایت فرهنگ گزارش داده بود: پنج شنبه شب گذشته در منقطه صفائیه شهر ری تهران (جنوب دولت آباد) در یک سوله متروکه، مراسم جشن و پایکوبی (به همراه سرو مشروبات الکلی) توسط تعدادی تبعه افغانی برگزار شده است.

یک مقام مسئول در نیروی انتظامی در گفتگو با فرهنگ نیوز اظهار داشت: این اتفاق در شب سوم شهادت امام حسین، باعث برانگیخته شدن خشم عزاداران حسینی و اهالی مومن منطقه صفائیه شد و با مطلع شدن اهالی منطقه و بسیج محل در محکومیت این اقدام تجمع بزرگی در مقابل این مکان صورت گرفت که همه عوامل برگزاری و حاضران در جشن که تبعه افغانستان هستند با حضور فرماندار شهرری و عوامل ناجا به پلیس امنیت منتقل شدند.

این مقام مسئول ضمن رد برخی شایعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، اجاره این سوله توسط تبعه‌های افغانی و برنامه‌ریزی قبلی برای برگزاری جشن، برخی زد و خوردهای محدود، حضور مردم عصبانی و در ‌‌نهایت تشکر مردم از نیروی انتظامی بابت دستگیری این افراد را از حواشی حادثه پنج شنبه شب ذکر کرد.

طبق اظهارات مقامات مسئول در نیروی انتظامی تهران بزرگ، نیت این افراد از برگزاری این مراسم جشن و پایکوبی هنوز مشخص نبوده و تحقیقات در این پرونده ادامه دارد و مسئولین امر اعلام کرده‌اند به زودی گزارش کامل این واقعه را به سمع و نظر مردم خواهند رساند.


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۴
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
۱
۰
وزارت كشور باید تمامی كسانی كه در این مراسم شركت كردند از كشور اخراج كند و دیگر هم بر نگردند.
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
۰
۰
ما ایرانیان نباید اجازه بدهیم تا بیگانگان اینقدر پررو باشند تا در مملكت خود ما به ما ومقدساتمان توهین كنند مسئولین محترم باید اینها رامجازات واز كشورمان اخراج كنند (خواهش من از مسئولین كه سریعتر این مسله را پیگیری كنند واخراج سریعتر انها رافراهم كنند )
كوثری
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
۱
۰
به شدت باآنها باید برخورد شود. درحالیكه همه عالم وآدم میدانند كه این ایام چه ایامی است. اینها ازعمد این كار را انجام داده اند و توهین آشكار به مقدسات شیعیان است. وهذا یوم فرحت آل زیاد وآل مروان بقتلهم الحسین صلوات الله علیه...
اللهم العنهم اول ظالم ظلم حق محمدوآل محمد وآخر تابع له علی ذالك
منتظر برخورد جدی دستگاههای مرتبط هستیم.
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
۱
۰
خیلی كار بدی كردند. توهین به ملت ایران بوده این كار .
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
۰
۰
اگر از سر نااگاهی بوده امر به معروف را برای همین مواقع گذاشته اند نیازی به قوه قهریه نیست.
عجبا !
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
یعنی نمی دونستن ایام عزاداری هست؟؟!!!! عاشورا و تاسوعا و سوم امام و اربعین تابلو هستش تو ایران حتی توریست های خارجی هم متوجه تفاوت هایی تو رفتار مردم در این ایام می شن حتی رفتار مردم در دور افتاده ترین روستاهای ایران هم تغییر میكنه چرا خلط مبحث می كنی و بحث رو به امر به معروف می كشید. باید ببینیم انگیزه چی بوده؟؟؟
اهل سنت هم حداقل این ایام رو احترام نگه می دارن و مراسم شادی برگزار نمی كنند آنوقت .....
سیما
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
۱
۰
اینا كه كشورشون انتخابات و .... هست پس چرا اخراجشون نمی كنن خیلی خوب هم حالیشونه كه ماه محرم برای ما عزیزه
حمید كلباسی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
۱
۰
بعضی مهاجران در ایران نقش شترمرغ را بازی میكنند . وگرنه مثل همه افرادی كه در ایران زندگی میكند باید به خط قرمزهای جامعه پایبند باشند .
هموطن شیعه
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
۰
۰
اول از همه بایستی با اركستر آن برخورد شود
محمداصف
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
۱
۰
دوستان محترم و برادران ایرانی من توجه كنید :
اولا كسانی كه در ماه محرم كه ماه حزن و اندوه شیعیان است اینكار را كردند از سواد بی بهره اند 2 -آنها از جامعه اهل تسنن افغانستانند و همیشه در روستاهای دور افتاده كه فقط یك مشت وهابی به آنها راهنمایی میدهند هستند . 3 - وقتی اونها در ایران میآیند هیچگونه تولی و تبری برای آنها آموزش داده نمیشود .4 -شاید كسانی كه اینكار شرم آور را كردند كه مایه ای شرمساری است و سر خوردگی برای سایر اتباع كشور افغانستان است اصلا شناخت از خاندان ائمه ای اطهار ندارند كه اینكار را كردند 5 - از حق نگذریم بیشتر شان هم بدون مدرك باشند شاید كه از شهر هم دور هستند و از قانون اسلامی بوی نبردند اگر در اجتماع باشند بالاخره در باره دین و مذهب اسلامی و شیعی حتما كلامی میشنیدند و اینكار را نمیكردند من از آنها دفاع نمیكنم گر چند خودم افغانستانی ام اما شما شاهد باشید كه چقدر آثار جنگ بر مردم كشورم تآثیر گذاشته كه میگن مسلمان هستند اما اصلا نمیدانند مسلمانی یعنی چی چرا چون وهابیها در افغانستان در مناطق جنوبی كه با پاكستان مرز داره نفوز دارد و مردم را فقط به امر جهاد تشویق میكنند كه بمب به خودشان ببندند و مردم بیگناه را بكشند و اونها را شسوشوی مغزی دادن تا جایی برای شناخت از اهلبیت برایشان باقی نماند پس اونها اگر مثل ماوشما از امام شهیدمان حضرا اباعبدالله الحسین علیه سلام آگاهی میداشتند حتما اینكار را نمیكردند امید وارم دوستان و برادران ایرانی مان به سایر اتباع افغانستان خرده نگیرند هر چند سالهاست برای شان بار دوشی بوده ایم
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
۰
۰
محمد اصف اینها رو مثل موش مرده نبین پاش برسه از خجالت هممون در میان
شاید خودت افغانی هستی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد
Germany
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
۰
۰
میهمان گرچه عزیز است ولی همچو نفس خفه می سازد اگر آید و بیرون نرود
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
۰
۰
تاكی بایدشاهدبی حرمتی افغانهاباشیم این باراول نبوده باراخرهم نخواهدبود...
؟
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
۰
۰
در یك خبری هم خواندم كه این افراد وهابی اعلام شده اند و ربطی به مراسم نامزدی نداشته و پاسور هم بین وسایلشان بوده و گفته شده این مراسم را دشمنان اهل بیت برگزار كرده اند!
navid
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
۰
۰
من بزرگ شده غرب و فرهنگ غرب هستم , پدر و مادرم و خودم فدای یه تارموی امام حسین(ص)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
۰
۰
افرادی كه حتك حرمت كنند ایرانی یا افغانی باید مجازات شوند
...
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
۰
۰
آقای آصف چطور اینها با آلات مدرن و پیشرفته آشنایی دارن و شادی می كنن اما از مسائل روز كه همه كوچه وخیابانها سیاه پوش است خبرندارن. اگر از روی ناآگاهی بود چرا رفتن در یك مكان متروكه این مراسم را گرفته اند و خیلی چراهای دیگر...
ایلا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
۰
۰
بعضی ازافغانی هرجرم وجنایتی كه دوست دارند انجام میدهند .مسئولین نمیدانم چرا یه فكر جدی نمی كنند .مگه كشورشان ارام نشده .برشون گردانید افغانستان تااونجارا آباد كنند.
تقی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
۰
۰
بهتره یك مكانهایی برای اقلیتهای دینی كشور در نظر گرفته شود
راضیه سادات
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
۰
۰
به حق آل علی و به حق مظلومیت علی اصغر ریشه دشمنان شیعه نابود شود
كنیز امام حسین(ع)
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
۰
۰
عزیزان هموطن!
برادر هم كیش افغانی ام جناب آصف!
گویی یادمان رفته كه اقامه ی عزا برای كسی است كه جانش را برای اعتلای دین فدا كرد در حالی كه ما حتی تحمل وقوع واقعه ای را كه ندیده ایم نداریم! دوستانی كه از اخراج افغان گفته اید، انصار بودن را فراموش كرده اید؟! كجای این نظرات تحقیرآمیز و دارای احساسات ملی و خودستایانه با منش رسول خدا(ص) و اهل بیت(س) و شخص امام حسین(ع) سازگار است؟! اگر توان این كار را داشتم به كسانی كه در آن مراسم كذایی مرتكب این بی احترامی شدند - حتی اگر آگاهانه و تعمدی بوده - خصایص امام را میگفتم و صحنه ی هتاكی به آن حضرت را به جایگاه تبلیغ برای منش او تبدیل میكردم. یادمان نرود هیچكدام از معصومین(ع) در برخورد با هتاك ترین مخالفان خود از ادب خارج نشدند كه ما به جای پیروی از آنان، دیگرانی را كه میهمان ما و یا به هر دلیلی در كشور ما هستند، تحقیر می كنیم و می آزاریم... خود شما اگر در كشورهای دیگر بودید و چنین می شنیدید راضی بودید؟! از امام گفتن و بر سر و سینه زدن و علم بلند كردن و... راحت است... اگر واقعا حسینی هستیم باید مانند او عمل كنیم.
قطعا هستندكسانی كه از نظر بنده مكدر میشوند، لذا پیشاپیش از آنان هم عذرخواهی میكنم و هم اگر... اگر... اگر... از مدار حسین خارج شوند و ممكن است با ادبیات و اخلاق یزیدی و همه ی باطل مداران، بنده را مورد عنایت قرار دهند، در پیشگاه خداوند دعاگویشان خواهم بود. امام ما جان خویش بر سر امر به معروف و نهی از منكر گذاشت ما كه باشیم كه تحمل ناسزا آن هم از هموطن و هم كیش نداشته باشیم؟! یا حق...
ناشناخته
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
۰
۰
باسلام
تاكی باید اینها در ایران خراب كاری كنند چرا بیرون نمی كنند
م
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
۰
۰
انشاا. . . كه بعد از این هر روز توی خونه شون عزا و ناراحتی و درد بی درمون برقرار باشه.
حسین
United States
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
۰
۰
چند سوئال مطرح است ؟؟
1- مسئولین محترم چرا مسبب این قبیل هتاكیها را مواخذه نمی كنند!!!!!
2-چرا سانسورررررررررررررررر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
3-چرا اسمی از مسببین برده نمی شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
4-فقط به سوله متروكه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
5- این سوله متروكه صاحب نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
6-بابت این كار چه هدفی داشته؟؟؟
7-مسلمان نبوده؟؟
8-شیعه نیست؟؟؟
و ......


فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها