مردی که با درخواست رساندن داروی کمیاب از ده‌ها راننده آژانس و پیک‌موتوری کلاهبرداری کرده بود، در آخرین تماس خود به دام پلیس افتاد.
کد خبر: ۷۳۶۲۳۳
ترفند کلاهبردار: رساندن داروی کمیاب

جام جم سرا به نقل از شرق: اولین بار، فردی در یازدهم تیر ماه با مراجعه به کلانتری باقرشهر اعلام کرد از او هنگام تحویل‌ دادن بسته دارو کلاهبرداری شده است. مالباخته پس از معرفی به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران گفت: «شخصی به‌ نام فراهانی روز حادثه با آژانس اتومبیل تماس گرفت و درخواست ماشین کرد. من به سمت آدرسی که در منطقه باقرشهر داده بود رفتم. در مسیر فراهانی با من تماس گرفت و گفت قرار است دارویی گرانقیمت را تحویل بگیرم و به او برسانم. من هم از طرف او 110 هزار تومان پرداخت کردم تا هنگام تحویل دارو به فراهانی این مبلغ را به‌ علاوه کرایه‌ام که مجموعا 130 هزار تومان بود بگیرم.»
مالباخته در ادامه به کارآگاهان گفت: «وقتی به محل قرار رفتم راکب جوان موتوسیکلتی به من مراجعه کرد و بسته حاوی دارو را که در ظرف یخ قرار داشت تحویلم داد. موتورسوار تاکید کرد داروی داخل بسته‌بندی، گرانقیمت و کمیاب است و باید هرچه‌سریع‌تر به بیمار تزریق شود. پس از گرفتن دارو، به نشانی‌ای که فراهانی داده بود در حوالی سیدخندان رفتم اما هرچه دنبال آدرس گشتم، چنین محلی را پیدا نکردم. با تلفن فراهانی تماس گرفتم اما تلفن همراهش خاموش بود. بنابراین با آژانس تماس گرفتم و فهمیدم فراهانی از مشترکان ثبت‌نام‌شده آژانس نیست. در نهایت بسته حاوی دارو را باز کردم و متوجه شدم تمامی اظهارات راکب موتوسیکلت و فراهانی مبنی‌بر کمیاب‌بودن و قیمت بالای دارو دروغ و داروی داخل بسته از نوع داروهای بسیار رایج و معمولی چندهزارتومانی است.»
کارآگاهان با بررسی سوابق موجود درخصوص نوع کلاهبرداری اطلاع پیدا کردند از ده‌ها راننده آژانس خودرو و پیک‌موتوری به بهانه تحویل دارو به شکل مشابهی کلاهبرداری شده است. بنابراین، با کمک مالباختگان از متهم چهره‌نگاری کردند و مطمئن شدند تمامی کلاهبرداری‌ها توسط یک‌نفر انجام شده و به احتمال بسیار زیاد همین شخص قبل از حضور در محل قرار با مالباختگان خود را تلفنی به‌عنوان متقاضی دارو معرفی کرده است.
سپس پلیس درباره این شیوه کلاهبرداری به تعدادی از آژانس‌های خودرو و همچنین دفاتر پیک‌های‌موتوری اطلاع‌رسانی کرد و از آنها خواست در صورت داشتن تماس مشابه موضوع را به پایگاه نهم پلیس آگاهی یا مرکز فوریت‌های پلیسی110 اطلاع دهند.


تکرار تماس

بعد از حدود چهارماه شخصی با دفتر آژانس کرایه اتومبیل، واقع در منطقه کهریزک تماس گرفت و برای انتقال بسته دارو درخواست خودرو کرد. متصدی آژانس موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام کرد و به این ترتیب وی دستگیر شد.
متهم 30ساله که «علی‌اصغر» نام دارد پس از مواجهه حضوری با تعدادی از مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفت و با توجه به‌دلایل و مدارک به‌دست‌آمده، به ده‌ها فقره کلاهبرداری اعتراف کرد.
سرهنگ حسین زارع، رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری در مناطق مختلف شهر تهران و شناسایی او توسط ده‌ها مالباخته و احتمال افزایش تعداد مالباختگانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، مجوز انتشار بدون پوشش تصویر متهم توسط بازپرس پرونده صادر شده است. بنابراین از شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند دعوت می‌شود برای طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری، خیابان آستانه مراجعه کنند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها