محمد سرافراز را بیشتر بشناسیم

رییس جدید صداوسیما کیست؟

دکتر «محمد سرافراز» که امروز شنبه با حکم حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به ریاست رسانه ملی منصوب شد، یک چهره انقلابی، عضو خانواده شهدا و از نیروهای باسابقه صداوسیما است. او پیش از این انتصاب، معاون برون مرزی رسانه ملی بود.
کد خبر: ۷۳۵۹۳۵
رییس جدید صداوسیما کیست؟

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر محمد سرافراز برآمده از خانواده‌ای روحانی و انقلابی است. برادر وی، شهید جواد سرافراز همراه با شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی در انفجار تروریستی حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید و برادر دیگر او نیز در دوران دفاع مقدس و در مصاف با دشمن بعثی به درجه رفیع شهادت نائل شده است.

رییس جدید رسانه ملی نیز همگام با ملت انقلابی ایران در سرنگونی رژیم پهلوی نقش‌آفرین بوده و پس از پیروزی انقلاب در مسئولیت‌های متعدد انجام وظیفه کرده است.

علاقمندی سرافراز به حوزه فرهنگ باعث شد در سال 1360 به رادیو دعوت شود و مدیریت نظارت صدای جمهوری اسلامی ایران را بر عهده بگیرد. پس از یک سال، دکتر سرافراز به عنوان مدیر پخش شبکه اول سیما خدمت خود را در صداوسیما ادامه داد و در همین ایام با توجه به نیاز کشور به حضور نیرو‌های جوان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل برای دومین بار راهی جبهه شد و در عملیات کربلای 5 مفتخر به مقام جانبازی گردید.

دکتر محمد سرافراز در سال 1373 به دعوت دکتر علی لاریجانی رییس وقت سازمان صداوسیما بار دیگر در رسانه ملی حضور یافت و این بار مدیریت حوزه برون‌مرزی رسانه ملی به وی واگذار شد.

در مدت مسئولیت او به عنوان معاون برون‌مرزی، مخاطبان صداوسیما در خارج از مرزهای ایران شاهد تحول کمی و کیفی در شبکه‌ها و برنامه‌های برون‌مرزی رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران بوده اند.

راه‌اندازی شبکه‌های متعدد رادیویی و تلویزیونی برون‌مرزی، حضور تاثیرگذار رسانه های رادیویی و تلویزیونی ایران در حوادث منطقه به‌ویژه بیداری اسلامی کشورهای مسلمان و حضور فعال و مقتدرانه در سایر حوادث و جریانات بین‌المللی از جمله نقاط درخشان کارنامه سرافراز است.

طراحی و راه‌اندازی شبکه‌های خبری العالم به زبان عربی، پرس‌تی‌وی به زبان انگلیسی و هیسپان تی وی به زبان اسپانیولی، و همچنین شبکه فیلم و سریال آی‌فیلم به زبان‌های عربی و انگلیسی محصول تلاشها و مدیریت محمد سرافراز در معاونت برون مرزی صداو سیما است که از طریق آن، مردم جهان را با واقعیات جهان و جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش آشنا کرد.

دکتر سرافراز همچنین با حکم رهبر معظم انقلاب از سال 1390 به عنوان یکی از اعضای حقیقی شورای‌عالی فضای مجازی منصوب شده و در پیشبرد اهداف این شورا حضوری فعال دارد.

او مدرک تحصیلی خود را در مقطع دکتری و در رشته علوم سیاسی از دانشگاه بیروت دریافت کرده است.

سرافراز به زبانهای عربی و انگلیسی تسلط دارد و نویسنده مقالات فراوان و کتاب « طالبان از ظهور تا افول» است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شریعتی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
۰
۰
أرزوی موفقیت! امیدوارم در انتخاب برنامه ها سلائق همه مردم در نظر گرفته شود: ممنون
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها