پرستار خانگی برای تصاحب صندوقچه طلا و سنگ‌های قیمتی زن سالخورده، نقشه سرقت را طراحی کرد.
کد خبر: ۷۳۵۳۴۴
نقشه پرستار خانگی برای سرقت صندوقچه جواهرات

به گزارش جام‌جم، چندی پیش زن جوانی برای استخدام یک پرستار جهت نگهداری از مادرش که به بیماری آلزایمر مبتلا بود، با یک مرکز خدماتی تماس گرفت و روز بعد زنی میانسال به نام شیوا از همان مرکز به خانه زن سالمند مراجعه و کارش را شروع کرد.

با گذشت چند ماه از حضور پرستار در آن خانه، زن سالخورده و دخترش به او اعتماد کردند. اما یک روز پرستار دیگر در محل کارش حاضر نشد و تلفن همراهش را هم خاموش کرد. دختر صاحبخانه که به موضوع مشکوک شده بود، متوجه شد طلاهای مادرش به ارزش50 میلیون تومان و چند قطعه سنگ قیمتی هم از خانه دزدیده شده است.

زن جوان به مرکز خدماتی مراجعه و در گفت‌وگو با مدیر دفتر اطلاع پیدا کرد شیوا چند روزی است بی‌آن که تسویه حساب کند، در محل کارش حاضر نشده و کسی از او خبری ندارد. با اطلاع از فرار خدمتکار، شاکی با حضور در شعبه 14 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران از وی به اتهام سرقت شکایت کرد.

با دستور بازپرس علی شاهنگیان، تحقیقات برای دستگیری خدمتکار فراری آغاز شد، اما شیوا خانه اجاره‌ای‌اش را تغییر داده و به مکان نامعلومی رفته بود. همزمان با تجسس‌های پلیسی، چند روز پیش خانه جدید او در یکی از محله‌های تهران شناسایی و متهم فراری دستگیر شد.

در بازرسی خانه نیز پنج میلیون تومان پول نقد کشف شد، اما اثری از طلاها نبود و صندوقچه خالی بود.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی، در بازجویی‌ به سرقت طلاهای زن سالخورده اعتراف کرد.

شیوا به افسر بازجو گفت: با رفت و آمد به خانه زن سالخورده و جلب اعتماد او و دخترش متوجه شدم آنها صندوقچه‌ای پر از طلا همراه چند قطعه سنگ قیمتی در خانه نگهداری می‌کند. از آن موقع برق طلاها و سنگ‌ها چشمانم را گرفت و وسوسه شدم صندوقچه را سرقت کنم. ابتدا نقشه دزدی سنگ‌های قیمتی را طراحی کردم و به جای قرص‌های زن سالخورده به او داروی خواب‌آور می‌دادم تا بتوانم نقشه‌ام را عملی کنم.

وی ادامه داد: با همین روش توانستم طی چند مرحله طلاها و سنگ‌های قیمتی را از این خانه سرقت کنم. پس از این دزدی دیگر در خانه زن بیمار و دفتر خدماتی حاضر نشدم و فرار کردم. طلاها را به قیمت پنج میلیون تومان فروختم و سنگ‌های قیمتی را به یکی از دوستانم امانت دادم، اما او فریبم داد و آنها را به سرقت برد و ناپدید شد و اکنون خبری از وی ندارم. پولی را که در خانه‌ام کشف شده بود، می‌خواستم بابت ودیعه مسکن به صاحبخانه بپردازم که دستگیر شدم.

با اعتراف زن سارق، او روانه زندان شد. تحقیقات پلیس برای مشخص شدن ادعای وی درباره این که دوستش بقیه اموال شاکی را از وی دزدیده، ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها